Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עמותת יחדיו תשתתף היום בכנס בינלאומי ותציג מודל ייחודי לשיפור הישגים לימודיים של ילדי פנימיות שמוגדרים במצבי סיכון שפותח ע"י אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור

עמותת יחדיו תשתתף היום בכנס בינלאומי ותציג מודל ייחודי לשיפור הישגים לימודיים של ילדי פנימיות שמוגדרים במצבי סיכון שפותח ע"י אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור
צילום באדיבות עמותת יחדיו

דילמות כלל עולמיות סביב החינוך והטיפול בילדים קורבנות הזנחה והתעללות במשפחה בפנימיות ובמסגרות השמה חוץ ביתיות במוקד הדיונים בכינוס הבינלאומי לפנימיות והשמות חוץ ביתיות של FICE29-31 באוקטובר, בקריה האקדמית אונו

אורית שרביט בכנס פיצה העולמי
צילום באדיבות עמותת יחדיו

לראשונה בישראל יתכנס הבוקר ומחר (29-31/10) הקונגרס הבינלאומי לפנימיות והשמה חוץ ביתית, בנושא אתגרים בחינוך וטיפול בילדים, בני נוער וצעירים בחברה רב תרבותית, אליו יגיעו נציגים מ-50 מדינות (מיפן במזרח, אתיופיה וקניה באפריקה, קנדה וארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה וישראל). בכנס שיתקיים בקריה האקדמית אונו, ישתתפו כ-500 אנשי אקדמיה בתחום החינוך, הרווחה והטיפול, מנהלי פנימיות וכפרי נוער מהארץ ומחו"ל.

בין המשתתפים עו"ס קלינית אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור המופעלת על ידי עמותת יחדיו בפיקוח משרד הרווחה בערד, פסיכותרפיסטית לילדים ומתבגרים, שתציג מודל חדשני וייחודי שפיתחה לשיפור תפקוד והישגים לימודיים בקרב ילדים בפנימיות הפועל בבית מזור. המודל הינו מקיף ומבוסס על תפיסה הוליסטית הרואה את האדם כמהות שלמה המורכבת מגוף, נפש ורוח ובכל הרמות פועל כוח הריפוי הטבעי שאיתו ניתן לרתום לעזרה. הוא מבוסס על הפסיכולוגיה ההומניסטית שרואה כל אדם כשואף לצמוח, להתפתח ולהקדם מן המצב שבו הוא נמצא אל מצב מספק יותר. המודל מורכב מ-13 מרכיבים המחולקים ל-7 קטגוריות: קשרים, יציבות, משאבים, התמקצעות, הנעה, ציפיות גבוהות ושליטה. את המודל המלא תציג שרביט בכנס בפני מאות אנשי מקצוע מהעולם.

אורית שרביט מתארת את הסיבות לפיתוח המודל הייחודי: "בראשית דרכי כעו"ס בפנימייה באמצע שנות ה- 90 נחשפתי לאתגרים בתחום הלימודי. פעם אחר פעם עמדנו מול הבעיה – שיעורים גבוהים של ילדים בעלי צרכים של חינוך מיוחד, שיעור גבוה של ילדים עם פערים לימודיים של מעל שלוש שנים, תפקוד לקויי בבית הספר, אי פניות ללמידה, קשיי ריכוז וקשב וחסכים עמוקים בעקבות קיפוח סביבתי. הסברה אז הייתה כי אי פניות רגשית ללמידה בעקבות אירועי החיים שחוו היא הסיבה למצב ולא פעם כאשר הצוות הטיפולי לא דרש, לא אתגר ולא האמין ביכולת הילדים לעמוד באתגר". מעגל זה, לדעתה, הוביל לחוסר השיפור בהישגים הלימודיים של הילדים. המודל שפיתחה מעפיל על כל אלה ומוכיח כי באמצעות השימוש בו ילדים הפנימיות יכולים להגיע להישגים לימודיים גבוהים ואף מצוינים.

בישראל חיים היום כ-350 אלף ילדים ובני נוער המוגדרים בסיכון (כ-16% מכלל הילדים ובני הנוער). כ-10 אחוז מהם, בגילאי 5-18 נמצאים במסגרות ובסידורים חוץ ביתיים (כ-22,000 בכ-50 כפרי נוער של המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך; כ-7,500 בכ-130 פנימיות של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים; וכ-3,500 במשפחות אומנה).

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...