Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פירוק שיתוף בין בני זוג

פירוק שיתוף בין בני זוג

כמעט כל זוג שלישי במדינת ישראל צפוי להתגרש תוך תקופה מסוימת לאחר הנישואין. העלייה המתמדת באחוזי הגירושין מביאה אותנו למסקנה ששום דבר אינו בטוח ועל כן יש לדאוג מבעוד מועד ליום שאחרי. אחד הנושאים המרכזיים שכרוכים בהליך הגירושין הוא באיזה אופן לפרק את השותפות הכספית שנרקמה בנכסים המשפחתיים אשר נאספו בשנים שבהן הייתם ביחד. במקרים רבים זוגות ממאנים להתגרש רק בשביל לשמור על הנכסים המשפחתיים.

פירוק שיתוף בין בני זוג כרוך במגוון גדול של זוויות והיבטים פיננסיים שצברו בני הזוג במהלך שנות הזוגיות. מקרים כאלו זקוקים לטיפול מקצועי ועדיף שיהיה זה עורך דין אשר מתמחה בתחום זה. אחת השיטות על מנת לפתור את הסוגיה היא פניה למגשר מקצועי. בני הזוג יגיעו אל המגשר ביחד והוא יפעל על פי ההכשרה שלו בכדי לסיים את הפרשה באופן שיהיה הוגן לשני הצדדים.

ניפגש בבית משפט

כאשר שני בני הזוג מחליטים לפנות לבית המשפט על מנת שזה יחליט בנוגע לנכסים או אם התובע פנה לגירושין בתום לב אז יש לכך חשיבות גדולה והשפעה ישירה על תהליך התביעה. כל עוד המצב הוא שקט ורגוע אז אין כל סיבה לחשוש והעסקים מתנהלים כתיקונם. אך כאשר מי מבני הזוג מחליט שהוא מעוניין להיפרד, ישנן  שיטות שונות אשר עשויות לשמש לפגיעה בבן/בת הזוג.

הלשנת מס היא אחד המסלולים האפשריים שבעזרתם ניתן לפגוע בנכסיו של בן הזוג. מס ההכנסה מאפשר דיווח אנונימי אודות העלמת מס. במצב כזה העסק עלול להסתבך ולעכב את התהליך של הגירושין.

מי ייקח את הכבל המאריך

נושא נוסף שקשור בהליכי פרידה וגירושין הוא חלוקת הרכוש. החוק גורס כי כל הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים (וגם אם היו ידועים בציבור) עליו להתחלק באופן שווה ביניהם. אך אם ניתן להוכיח שהנכסים שמיועדים לחלוקה היו בבעלות אחד מבני הזוג טרם החתונה, אפשר לשנות את הגזירה. נושא נוסף הינו מתנות וירושות שמקבל מי מבני הזוג במהלך הנישואין, הם לא ניתנים לחלוקה.

אם קיים הסכם ממון כל שהוא אז מתייחסים אליו במלוא הרצינות ופועלים על פיו. חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע כי כל הנכסים אשר נצברו על ידי בני הזוג בזמן הנישואים יחולקו שווה בשווה בעת הגירושין. ישנם חריגים אשר מדברי על מתנות או ירושות וגם על נכסים אשר נרכשו בטרם הנישואין. גם פיצויים שונים שקיבל אחד מבני הזוג יישארו שלו.

מה היה בעבר

הזכות למימוש נכסים אשר נצברו הייתה מותנית בעבר בגירושין או מוות של בן הזוג. רק פקיעה של הנישואין היוותה עילה למימוש וכתוצאה מכך סרבני גט רבים עשו שימוש בנכסים בתור כלי ניגוח ואמצעי לסחיטה של בן הזוג אשר השתוקק להתגרש. מצב זה הוביל לכך שאנשים אשר היו ידועים בציבור היו זכאים לפריבילגיות שונות שהנשואים לא קיבלו. לאחר תיקון החוק ניתן כיום לערוך חלוקת נכסים גם ללא צורך במתן גט סופי.

נושא פירוק השיתוף וחלוקת הרכוש הוא מורכב וסבוך. במקרים בהם ישנם נכסים רבים ומגוונים המצב עשוי להיות אפילו מסובך יותר. ומומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה שמבין בנושא וייצג את האינטרסים שלכם.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...