Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדיכאון אחרי לידה לליווי זוגות בראשית הורות

מדיכאון אחרי לידה לליווי זוגות בראשית הורות

בזמן שווירוס הקורונה מאיים ומשבית את המשק, יש מי שרואה דווקא בימים אלו, חשיבות עליונה במתן תמיכה וליווי אישי לנשים הרות ונשים אחרי לידה, העלולות לשקוע בדיכאון ולהרגיש חסרות אונים בעקבות המשבר במדינה והשינויים שהן חוות. סיפורה של שני יורן, תושבת מ.א. אשכול, שחוותה דיכאון אחרי לידה. ובעקבות החוויה האישית שעברה, הבינה עד כמה ליווי צמוד ואישי לנשים לפני ואחרי לידה, הוא משמעותי. ואף יותר, בזמני משבר וימים שלא ניתן לצאת מהבית.

ממציאות את עצמן מחדש

את הקבוצה "NEW BORN MOM" הקימה שני בפייסבוק במיוחד עבור נשים בהיריון ונשים אחרי לידה,  במטרה לסייע להן בתקופה המאתגרת ובהתמודדות עם הצפת המידע ברשת. יחד עם יועצת הנקה מוסמכת היא מספקת לאותן נשים חיבוק ווירטואלי, תמיכה וטיפול ומאפשרת להן להתייעץ ולשאול שאלות בנושאים של זוגיות, משפחה והתופעות המתלוות ללידה וליום שאחרי. במסגרת קבוצה זו, הן מהוות קהילת נשים תומכת אחת לשנייה, והופכות את הרגשות שלהן ללגיטימיות.

מאחורי המיזם, ניצב סיפור חיים שהוביל אותה לעסוק כדולה. שני יורן, בת ה-40 מעולם לא חלמה להיות דולה, ולא העלתה בדעתה שיום אחד היא זו שתייעץ לנשים רבות ותהיה עבור אלו שמתקשות לתפקד ברגע המיוחד, שבו מביאים חיים לעולם. אבל לידה אחת ודיכאון שחוותה מיד לאחר הלידה, הובילו לשינוי במסלול חייה. ממנהלת חשבונות, הבינה שני שיש לה את היכולת לסייע לנשים וזוגות רבים דווקא מהניסיון שעברה.

"במטבח של אביה"

בגיל 31, עם ארבעה ילדים קטנים ועבודה מובטחת בחברת תקשורת גדולה, אביה קון מתלמי יוסף, הרגישה שמיצתה את תחום התקשורת והחליטה לפנות לתחום עליו תמיד חלמה. את אהבתה לעולם הבישול היא לקחה צעד אחד קדימה, כשהחליטה ללמוד קונדיטוריה ולהקים קייטרינג מצליח בשתי ידיים. אך כמו עסקים עצמאיים רבים, הנאלצים בימים אלו למצוא פתרונות יצירתיים, גם אביה דואגת להמציא את עצמה מחדש. בין שירותי המשלוחים שהיא מספקת, הבינה אביה את החשיבות שיש להשקיע בזוגיות גם בימים אלו, ולכן היא מציעה ארוחה רומנטית זוגית עד לבית, לכל אותם זוגות שזקוקים לזמן איכות.

אביה, שהתרגלה לשינויים הקיצוניים בשגרה עקב המציאות הביטחונית שמגיחה מדי פעם, נאלצה עם פרוץ משבר הקורונה להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא ולחשב מסלול מחדש. בימים אלו, היא ממשיכה בעשייה באמצעות הדיגיטל, כאשר היא מספקת משלוחים של ארוחות צהריים, לפי תפריט שבועי. יחד עם זאת, מאחר והיא אמא, והיא מודעת לקושי של זוגות רבים להתנהל בימים אלו, במיוחד כשהם נמצאים רוב הזמן יחד. אביה מציעה ארוחה זוגית רומנטית עד לבית, כדי לשדרג את האווירה ולתת תחושה של בילוי ושבירת שגרה, גם בבית.

ממציאה את עצמה מחדש

ימי הקורונה יכולים להיות מבלבלים ולהקשות על התפקוד. אך מצד שני, השהייה בבית מאפשרת להקדיש זמן ומחשבה על כיוונים חדשים ועיסוקים שתמיד חלמנו לעשות.

אלה בן זקן, בת ה-41 ממושב שדה ניצן, עסקה רוב חייה כמנהלת הדרכה ופיתוח בעמותת כתף לכתף. ובזכות הכלים שרכשה במהלך השנים, החליטה לצאת לדרך חדשה ועצמאית כיועצת ארגונית ומשפחתית. עם תחילת דרכה העצמאית, וירוס הקורונה הוביל לשינויים בתכניותיה. הלקוחות הוקפאו, אירועים וכנסים בהם היא הייתה צריכה לקחת חלק התבטלו וכך גם תכניות פיתוח והדרכה שהייתה צריכה להעביר. כמו רבים, גם היא הייתה צריכה לחשוב על פתרונות יצירתיים בכדי לצלוח את התקופה המאתגרת. ככל שחלפו הימים, הבינה אלה, אמא לשלושה ילדים, שכמו משפחתה, משפחות רבות נתקלות בימים אלו בקשיים כלכליים וקשיי תקשורת עקב הימצאות המשפחה כולה, תחת אותה קורת גג. ולאחר ייעוצים קטנים שהייתה מעניקה לקרוביה, הבינה אלה שיש לה את הכלים והיכולת לסייע וללוות משפחות המתמודדות עם בעיות שונות בייחוד בתקופה זו.

יחד עם זאת, אלה ממשיכה לפעול במרץ ולהתאים את עצמה למצב החדש. בימים האחרונים היא השיקה שירות חדש של פיתוח מערכי למידה מרחוק. באמצעות פיתוח זה היא מספקת לצוותי החינוך פתרונות קלים ואפשרויות דיגיטליות, שיקלו עליהם בימים אלו, בלמידה מרחוק ובשמירת קשר עם תלמידיהם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...