עסקים רבים אשר החליטו להתקדם מבחינה טכנולוגית, להתקדם בשוק העסקי ולספק את השירותים הטובים ביותר עבור הלקוחות שלהם, חקרו ולמדו מה זה מערכת CRM ומדוע היא כל כך שימושית לבעלי העסקים. מערכות ה-CRM מספקות לעסקים מגוון יתרונות אשר מאפשרות להם לשמור על מקומם האטרקטיבי בין שאר העסקים. מערכת ה- CRM אוגרת מידע מגוון על הלקוח: שם, אנשי קשר, היסטוריית רכישות ושיחות לחברה, היסטוריית השתתפות במבצעים. בהתבסס על נתונים אלה, העסק ממריץ את צמיחת המכירות, מגביר את האפקטיביות של קמפיינים שיווקיים ומציג טכנולוגיות חדשות לתקשורת עם הלקוח.
היתרונות של שימוש במערכות CRM
- מערכת המאחסנת את כל הנתונים שנאספו על לקוחות החברה.
- שקיפות ובקרה על עבודת מחלקת המכירות. ברור מיד מי אחראי לאילו משימות ובאילו שלבי העסקה.
- חשבונאות וניתוח סטטיסטיקות על תנועת פקודות. ניתן לקבוע במהירות של מי ההזמנה נפלה, לנתח את הסיבות ולהסיק מסקנות.
- בהתבסס על סטטיסטיקה וניתוח, אתם יכולים לחזות הכנסות ולתכנן את התפתחות הארגון.
כיצד מערכות CRM משפרות את איכות המכירות
חברות מנתחות נתוני CRM ועל סמך המידע המתקבל מהמערכת לגבי מה יעניין את הלקוח, בנוסף למוצרים האהובים עליו. העסק מגלה מכירות צולבות – "מכירה נוספת" של מוצר שימושי ללקוח על סמך רכישות קודמות שלו. הודות למערכות ה-CRM, חברות רבות מגדילות את הסבירות לרכישה. ניתן להחזיר לקוחות לא רק במרדף המבצע החם. אם לקוח וותיק לא ביקר בחנות רשת קמעונאית במשך זמן רב, החברה יכולה "להחזיר" אותו באמצעות הצעה אטרקטיבית על ידי שליחת SMS או שיחת טלפון.
ניהול קשרי לקוחות בעזרת מערכת CRM
ניתן להשקיע סכומי כסף עצומים במשיכת לקוחות – בשיווק, פרסום, קידום אתרים. אבל סתם כך, לקוחות לא הופכים ללקוחות. לכל מערכת CRM ישנן תוכנות שיכולות לעזור לכם להפוך קונים פוטנציאליים ללקוחות.
פניות של קונים פוטנציאליים באתר ושיחות דרך מרכזיה נרשמות אוטומטית במאגר והופכות למשימות לצוות המכירות.
כל שלבי ההתקשרות נשלטים במערכת המידע. התוכנית אומרת לעובד מה לעשות הלאה. למשל, להזכיר ללקוח את המועדים, לשנות את סטטוס העסקה, להוציא חשבונית. הודות לעבודה עם מערכת CRM, הנזק מטעויות ושכחה של הצוות ממוזער.
ההיסטוריה של החוזים והמסמכים הנלווים זמינה למפקחים ולמבצעים. חיפוש במסד נתונים מוצא בקלות את הנתונים הדרושים.
עבודה עם CRM מאפשרת לכל עסק לתכנן ולפתור מקרי עבודה מהר יותר, להגדיר משימות עבור עמיתים, לקבוע פגישות עם לקוחות, לקבוע שיחות או לשלוח מיילים.