Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיול אופניים בדרום

טיול אופניים בדרום
צילום : freepik

רכיבה על אופניים היא פעילות מהנה ובריאה שאותה אפשר לקיים עם חברים, בני זוג, משפחה וילדים. עם זאת, חשוב מאוד לבחור את האזור המתאים עבור הרכיבה ולתת עדיפות לדרום. באזור הדרום יש המון יתרונות עבור טיולי אופניים וניתן גם לבחור מבין מגוון רחב של מסלולים. חוץ מזה, מזג האוויר בדרום בדרך כלל עולה בקנה אחד עם הצרכים של רוכבי אופניים והוא מתאים למסלולים קצרים וארוכים.

טיול אופניים בדרום
צילום : freepik

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים את המסלול המושלם עבור טיול אופניים בדרום. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא להתאים את רמת הקושי של המסלול לסוג הרוכבים. אם למשל מתכוונים לצאת לטיול קצר עם המשפחה, אפשר להסתפק במסלול מעגלי שמתחיל ונגמר בנקודת החניה. מנגד, בטיול אתגרי עם החברים רצוי לשלב גם עליות וירידות תלולות.

התאמת המסלול לאופניים

שיקול לא פחות חשוב בבחירת מסלול עבור טיול אופניים בדרום מתייחס לאופניים. השאיפה היא לצאת לטיול ולשמור על בטיחות מהרגע הראשון ועד האחרון, ובשביל זה צריך זוג אופניים מתאים. את המסלול בוחרים לפי קוטר הגלגלים של האופניים, סוג המושב והכידון והיכולת שלהם להתמודד עם תנאי עבירות מסוימים.

בין לבין, רצוי להביא לידי ביטוי גם את הניסיון הקודם כאשר בוחרים מסלול עבור טיול אופניים בדרום. הניסיון הקודם קובע באיזה מסלולים רצוי להתמקד ועל מה עדיף לוותר. אם בודקים היטב מהם הקשיים והאתגרים בכל מסלול, ניתן גם לדאוג למצב שבו מגיעים אליו עם ניסיון מספק. לחילופין, גברים ונשים נטולי ניסיון יצטרכו להתחיל עם מסלול סולידי יותר. כמו כן, ישנה גם אפשרות לשלב במסלולים אלו גם פעילויות נוספות או אפילו לחגוג ימי הולדת בטבע עם המשפחה והחברים.

המלצות על מסלולים לטיולי אופניים

באזור הדרום יש מספר מסלולים שיכולים להתאים לכל הסגנונות והצרכים. האפשרות הנגישה ביותר היא לצאת לטיול אופניים בכביש עוקף באר שבע ולעצור מדי פעם להפסקות התרעננות במקומות מוצלים. זה מסלול אידיאלי למשפחות עם ילדים כי רובו ככולו נמצא על מישור ובגלל שלא צריך להסתכן עם מעברי כבישים.

האפשרות השנייה שמתאימה לקהל יעד מנוסה יותר היא לצאת לטיול אופניים באזור של מצפה רמון. גם סביב מכתש רמון יש כמובן סוגים שונים של מסלולי טיולים, אך רובם מתאפיינים בדרגת קושי גבוהה. לטיול במסלול סביב מצפה רמון מומלץ להגיע עם ציוד מתאים ויש להתייחס באופן רציני גם לתחזיות מזג האוויר. במידה ויוצאים לטיול בחורף ובעונות מעבר, חשוב ליצור קשר עם מוקד השטפונות כדי לוודא שאין סכנות מן הסוג הזה בעתיד הנראה לעין.

לבסוף, אי אפשר לדבר על טיול אופניים בדרום בלי להזכיר את אילת. עיר הנופש של ישראל היא גם המקום המושלם עבור טיולי אופניים בדרגות קושי משתנות. כל מה שצריך לעשות זה להחליט האם יוצאים מאילת לכיוון הקיבוצים והמושבים או להיפך, כל עוד שומרים על מסלול שצופה לכיוון ים סוף.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...