Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חברת KLA ממגדל העמק נותנת חסות לאירוע יום האור הבינלאומי באונ' בן גוריון

חברת KLA  ממגדל העמק נותנת חסות לאירוע יום האור הבינלאומי באונ' בן גוריון
קרדיט: צילום יח"צ

פרופ' אדריאן שטרן: " פוטוניקה נחשבת לטכנולוגיה המאפשרת של המאה ה- 21"

בשנת 2015 הכריז ארגון אונסק"ו על שנת האור, לרבות  טכנולוגיות מבוססות-אור,  והעלה למודעות את ההישגים השונים של מדע האור והיישומים החשובים שלו. באותה שנה נרשמו  13,000 פעילויות שלקחו חלק ב- 147 מדינות ופנו לקהל יעד של כ- 100 מיליון איש. כדי להמשיך את המסורת הכריז ארגון אונסק"ו בשנת 2016 על ה- 16 למאי כיום האור הבינלאומי. "הסיבה לבחירה במועד זה נעוצה בעובדה שהניסוי הראשון בלייזרים שצלח, התרחש בתאריך זה בשנת 1960" אומר פרופ' אדריאן שטרן, ראש היחידה להנדסת אלקטרואופטיקה ופוטוניקה, באונ' בן גוריון.

אוניברסיטת בן גוריון לקחה חלק פעיל בשנת האור, ב- 2015 וערכה אירועים רבים להעלאת המודעות וציון הנושא. בחודש מאי השנה פתחה האוניברסיטה במסורת חדשה של ציון יום האור הבינלאומי באמצעות יום עיון מושקע שעניינו אור, בהובלת פרופ' אדריאן שטרן. "האור משפיע על חיינו בכל היבט שניתן לחשוב עליו, פוטוניקה נחשבת לטכנולוגיה המאפשרת של המאה ה- 21 בדומה למעמד שהיה לאלקטרוניקה במאה ה- 20. למעשה, הציפיה היא לכך שבמאה ה-21 כל הטכנולוגיות תהינה מבוססות על פוטוניקה" אמר פרופ' שטרן.

אירוע יום האור הבינלאומי באונ' בן גוריון
קרדיט: צילום יח"צ

ביום העיון שהתקיים לאחרונה באוניברסיטה התקיימו 17 הרצאות מרתקות בפני קהל של כ- 70 משתתפים סקרנים. "מרבית ההרצאות ניתנו ע"י חוקרים צעירים שלנו אשר הציגו את עבודות המחקר שלהם, ובין ההרצאות המוזמנות היתה הרצאה של ד"ר אבנר ספרני,  ראש צוות אלגוריתמים בחברת  KLA ממגדל העמק, אשר נתנה גם חסות לאירוע, והרצאה של פרופ' מוטי שגב מהטכניון, חתן פרס ישראל לפיסיקה וכימיה."

"KLA  בחרה להעניק חסות ליום האור מתוך רצון לקדם את הפיתוח בתחום זה. אלקטרואופטיקה הרי עומדת בבסיס המכונות ש- KLA מפתחת ואירוע כזה מאפשר לכל העוסקים בתחום להיפגש, להחליף דעות, ליזום מחקרים משותפים, לאתר סטודנטים שמחפשים עבודה ולהיות חלק מקהילה ייחודית ונדירה שמובילה את התחום הזה בארץ" אמר ד"ר ספרני. "על רקע זה אני שמח מאד ש- KLA הפכה לשותפה של בן גוריון לעניין זה, ובחרה להשקיע באירוע זמן ומשאבים."

ד"ר אבנר ספרני,  ראש צוות אלגוריתמים בחברת KLA   ופרופ' אדריאן שטרן, ראש היחידה להנדסת אלקטרואופטיקה ופוטוניקה, באונ' בן גוריון מעניקים תעודת הצטיינות ומלגה מטעם KLA לולדיסלב קרבץ, דוקטורנט בבן גוריון

 

אודות KLA

KLA, מפתחת ומספקת ציוד ושירותים מובילים, המאפשרים צמיחה של רעיונות חדשניים בתעשיית האלקטרוניקה. החברה מספקת פתרונות בקרת תהליכי ייצור מתקדמים בתעשיית המוליכים-למחצה, תעשיית המעגלים המודפסים והצגים השטוחים ותעשיות נלוות בתחום הננו-אלקטרוניקה. תוך שיתוף פעולה עמוק עם לקוחות מובילים ברחבי העולם, קבוצות המומחים של החברה – פיזיקאים, מהנדסים, מדעני מידע  ומומחים לפתרון-בעיות – מניעים את העולם קדימה. החברה מונה כ- 10,000 עובדים והמטה שלה שוכן בקליפורניה.  בין לקוחות החברה נמנות החברות אינטל, טושיבה, סמסונג ועוד. הסניף הישראלי השוכן במגדל העמק, הוקם ב- 1986 ובראשו עומד אורי תדמור, נשיא KLA ישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...