Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפרויקט הראשון בערבה התיכונה להקמת כפר נופש, בית מלון, מרכז קונגרסים ואטרקציות תיירותיות

הפרויקט הראשון בערבה התיכונה להקמת כפר נופש, בית מלון, מרכז קונגרסים ואטרקציות תיירותיות
צילום: תיק פרויקטים ז.ט. בעמ

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור מברך את רשות מקרקעי ישראל על הפקדת תכנית פיתוח שהוכנה בשיתוף עם מועצה אזורית הערבה התיכונה, להקמת מוקד תיירות, מלון, כפר נופש, מרכז קונגרסים, אטרקציות תיירותיות ומרכז מו"פ ואקדמיה בינלאומית, אשר ישתרעו על שטח של כ-192 דונם ממערב לישוב חצבה, כחלק מתכנית רחבה של רשות מקרקעי ישראל להקמת 8 מוקדי תיירות ופיתוח בנגב, במרחב דרך הבשמים וארץ המכתשים הכוללת מספר אתרי מורשת, נוף, תרבות וטבע ייחודיים.

מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אנו מברכים על הפקדת תכנית הפיתוח בערבה, ע"י הועדה המחוזית דרום במנהל מקרקעי ישראל, להקמתו של מרכז תיירות מחקר ואקדמיה. זהו חלק מהחזון שלנו לפיתוח האזור וקידום מרכז חדשנות, אקדמיה בינלאומית ומו"פ, הקמת מלון, כפר נופש, אטרקציות תיירותיות ועוד, על שטח של 192 דונם, שיהווה מינוף כלכלי לאזור שלנו, תוך שמירה על ערכי הערבה ומורשתה" אומר צור

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על הפקדת התכנית: "מתחם התיירות בחצבה הינו חלק ממהלך תכנוני נרחב שרשות מקרקעי ישראל מובילה ליצירת שמונה מוקדי תיירות לאורך דרך הבשמים ההיסטורית, בשטחן של המועצות האזוריות הערבה התיכונה ורמת הנגב. מוקדי התיירות ישלבו חדרי אירוח, מסחר ואטרקציות לציבור, לצד שחזור וחידוש דרכי המסחר העתיקות ויביאו לשגשוג ופיתוח כלכלי, תיירותי ותרבותי בנגב".

התכנית מציעה פיתוח תיירותי בר קיימא המאזן בין שימור הקיים לפיתוח חדש – וכוללת כאמור הקמת מוקד תיירות עם כפר נופש, בית מלון וכ-150 חדרי אירוח סה"כ, לצד גן גדול לשחזור גידול צמחי תבלים ובושם, בשילוב מרכז מבקרים, ואלמנטים נוספים שידגישו את משמעות דרך הבשמים ההיסטורית.

לצד אטרקציות תיירותיות, הסעדה, חניונים ושירותים תיירותיים נוספים המתוכננים במקום, יוקם מרכז קונגרסים כחלק מתחנת המחקר "יאיר" שייתן מענה לצרכים גוברים של המו"פ והחקלאות, לבית-ספר 'שדה' השכן ולטובת המרחב. הרעיון המנחה של התכנית הוא ישן לצד חדש: שמירה על מרכיבי טבע, נוף ומורשת הייחודיים למרחב הנגב כנכסים פתוחים ונגישים לציבור – יחד עם עידוד שיקומם, שחזורם ושימורם וכן יצירת מרכז ידע בינלאומי. בנוסף, התוכנית יוצרת הזדמנות למינוף כלכלי של המרחב באמצעות פיתוח ויצירת פתרונות לינה תיירותית חדשים, שייצרו מגוון אפשרויות תעסוקה ובילוי הנשענים על ערכי שימור וידע יחד עם מחקר ופיתוח.

ממשרד התיירות נמסרו ברכות על קידום התכנית, שהיא צעד חשוב ביישום תכנית דרכי הבשמים וארץ המכתשים. פיתוח מוקדי תיירות, תוך שמירה על אוצרות הטבע והמורשת הייחודיים למרחב הנגב מייצר הזדמנויות לשגשוג כלכלי של האזור.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...