Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הנהלת וחברי "ארגון הקבלנים בנגב" התכנסו יחד עם בכירים נוספים לכנס מקצועי ואירוע חגיגי להרמת כוסית לפסח

הנהלת וחברי "ארגון הקבלנים בנגב" התכנסו יחד עם בכירים נוספים לכנס מקצועי ואירוע חגיגי להרמת כוסית לפסח
צילום: דודו גרינשפן

בעיצומה של תקופה מלאת אתגרים וחוסר יציבות התכנסו הנהלת וחברי "ארגון הקבלנים בנגב" עם בכירים נוספים לכנס מקצועי ואירוע חגיגי להרמת כוסית לפסח

את הכנס פתח יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ – אלי אביסרור כשפנה לראש העיר באר שבעי, רוביק דנילוביץ' ואמר: "רוביק, אני פונה אליך כמנהיג וחבר בפורום ה-15 וכראש העיר שהיא בירת הנגב, השבתת עובדי מחלקות ההנדסה וועדות התכנון הוא נזק אדיר הנגרם הן לרוכשי הדירות אשר מועד מסירת דירותיהם נדחה והן לקבלני ענף הבניה והתשתיות אשר בייחוד בעת הזו לא יכולים לספוג מהלומה נוספת ע"י פגיעה בקידום פרויקטים ועיכובים בהתחלות בנייה.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "ענף הבנייה לא הושבת בקורונה כך שאין שום היגיון להשבית אותו עכשיו על ידי ראשי הרשויות המקומיות. כל יום של שביתה הוא הפסד של 100 מיליון שקל לכלל הענף. את כל הנזקים האלה, אנחנו סופגים אבל בסופו של דבר זה יתגלגל לדייר, אז שאף אחד לא יתפלא אם מחירי הדירות יזנקו". רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע הגיב לדברים ואמר: "ההשבתה של הפורום ה-15 והשלטון המקומי, נכפתה עלינו בלית ברירה. הילדים שלכם ושלנו יקבלו פחות בחינוך, פחות בתרבות וכך לאט לאט המדינה מקצצת ומכרסמת בתקציבים שלנו. בשעה שהעולם הולך בצורה הפוכה ומשחרר סמכויות לשלטון המקומי, מדינת ישראל במקום לתת ולהוסיף תקציבים מבקשת לשים את ידה על קופת הרשויות המקומיות. אי אפשר להתנהל ככה". הדברים החריפים נאמרו בכנס מקצועי ואירוע חגיגי של הרמת כוסית לפסח של ארגון הקבלנים בנגב. הכנס שנערך בשבוע שעבר (יום ג', 21/3) באולמי "מרסל וניו" בבאר שבע, התקיים בצל השביתה של ועדות התכנון ובנייה ברשויות המקומיות, נושא בוער אשר קיבל התייחסות רבה בקרב הנואמים בכנס.

בכנס השנתי שנערך על ידי ארגון הקבלנים בנגב נכחו בכירי ענף הבנייה ונציגי הרשויות בנגב בהם: יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ – אלי אביסרור, מנכ"ל הארגון – אלעד דדון, מר ראול סרוגו – נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, המנכ"ל היוצא – צביקה ליבנה, עמית גריידי – רשם הקבלנים, אילן גורדו -גזבר ההתאחדות, יצחק מויאל – יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יוסי דלויה – מ"מ יו"ר ארגון הקבלנים בנגב, סגני יו"ר הארגון – אמיר יעקבי ורפי לנקרי, ד"ר שלומי קודיש – מנכ"ל בית החולים סורוקה, עו"ד אלדן דנינו, אלכס קפלונוב ובכירים נוספים מענף הבנייה והנדל"ן, נציגי התאחדות בוני הארץ, נציגי מוסדות מובילים בנגב ועוד.

בשבוע שעבר (ג', 21/03), נערך הכנס המקצועי השנתי וטקס הרמת כוסית לפסח של ארגון הקבלנים בנגב. הנושא הבוער המרכזי עליו דיברו רבים מהנואמים ומשתתפי הכנס היה כמובן נושא השביתה של ועדות התכנון ובנייה ברשויות המקומיות. עוד התייחסו המשתתפים בכנס לנושאים נוספים הבוערים בתחום הנדל"ן כגון רעידות האדמה שפקדו את טורקיה והאזור, תופעת הקבלנים הלא חוקיים המהווה פגיעה קשה בענף וסיכון עצום ליזמים ובונים, מחסור בקרקעות ובאישורי התחלות בנייה, עליית הריבית שמכרסמת בענף הנדל"ן ועוד.

את הכנס פתח יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ – אלי אביסרור כשפנה לראש העיר באר שבעי, רוביק דנילוביץ' ואמר: " רוביק, אני פונה אליך בעניין השבתת עובדי ההנדסה וועדות התכנון. מדובר בנזק אדיר הנגרם הן לרוכשי הדירות אשר מועד מסירת דירותיהם נדחה והן לענף הבניה אשר בייחוד בעת הזו לא יכול לספוג מהלומה נוספת ע"י פגיעה בקידום פרויקטים ועיכובים בהתחלות בנייה. בל נשכח כי חלק נכבד מהמשק נשען על הענף וכל פגיעה בו גורמת נזקים בלתי הפיכים לכלכלה הישראלית. הארגון. בל נשכח כי חלק נכבד מהמשק נשען על הענף וכל פגיעה בו גורמת נזקים שבחלקם עלולים להיות בלתי הפיכים לכלכלה הישראלית. הענף מתמודד עם אתגרים עצומים של ריבית שעולה, קבלנות בלתי חוקית המרימה ראש ופוגעת קשות בקבלנים הרשומים, ונושא הבטיחות שמעסיק את כולנו בלי הפסקה ולצערנו ממשיך וגובה חיים!

ראול סרוגו – נשיא התאחדות בוני הארץ, הוסיף לדבריו של אביסרור ואמר: "ענף הבנייה לא הושבת בקורונה כך שאין שום היגיון להשבית אותו עכשיו על ידי ראשי הרשויות המקומיות וגם אם הטענות שלהם צודקות. ענף הבנייה וענף ההייטק מכניסים הכי הרבה כסף להכנסות המדינה, כלומר הפעילות שלנו גורמת לצמיחה בישראל והנה השבוע שלא בצדק, החליט פורום ה- 15 ללמד לקח את האוצר על סעיף הארנונה בחוק ההסדרים על חשבוננו. נכון לרגע זה אין טופס 4, אין היתרי בנייה, אין כלום. זה מעכב זוגות שלא יקבלו את דירותיהם בזמן, מחזיקים אותנו- את ענף הבנייה כבני ערובה. אנחנו מסכימים עם ראשי הרשויות אך השביתה היא לא הדרך, כל יום של שביתה הוא הפסד של 100 מיליון שקל לכלל הענף. את כל הנזקים האלה, אנחנו סופגים אבל בסופו של דבר זה יתגלגל לדייר, אז שאף אחד לא יתפלא אם מחירי הדירות יזנקו".

עוד התייחס סרוגו לריבית במשק שמשפיעה על הענף: "אנחנו נמצאים באחד המשברים הגדולים של ענף הבנייה והתשתיות מאז ומעולם. הריבית מכה בנו בצורה קשה, מדובר בגלולת רעל לענף שלנו, התושבים מפסיקים לקנות דירות וקבלנים נוטלים בנטל לבד, אני צופה מאות חברות בניה שיקרסו עד סוף השנה. הממשלה שקמה בינואר עסוקה בדבר אחד ואין מי שילחם באינפלציה. לא יכול להיות שהמגזר העסקי הקבלני יישא על כתפיו את נטל האינפלציה והממשלה לא תיתן שכם. לכן הדרישה שלנו לממשלה היא לתת תמריצים, לבטל מס רכישה לקרקע או להקטין אותו".

ראש העיר באר שבע – מר רוביק דנילוביץ', התבטא בחריפות כנגד המצב הקיים כיום במשק בכלל ובתחום הנדל"ן והבנייה בפרט: "ההשבתה של הפורום ה-15 והשלטון המקומי, נכפתה עלינו בלית ברירה. הילדים שלכם ושלנו יקבלו פחות בחינוך, פחות בתרבות וכך לאט לאט המדינה מקצצת ומכרסמת בתקציבים שלנו. בשעה שהעולם הולך בצורה הפוכה ומשחרר סמכויות לשלטון המקומי, מדינת ישראל במקום לתת ולהוסיף תקציבים מבקשת לשים את ידה על קופת הרשויות המקומיות. אי אפשר להתנהל ככה. אצלנו מערכת בחירות רודפת מערכת בחירות. 15 שנה אני בתפקידי ועדיין זוכר איך פעם השקיעו בנו הרבה יותר בכל התחומים: חינוך, רווחה, קהילה ועוד. לצערי כיום אנו מתנהלים הפוך! אם במדינות אחרות השלטון המקומי הוא זה שמנהל ואחראי על כל התחומים – פה זה לא כך. אנו צריכים תוכנית אמיתית ומקיפה בזמן שהמדינה מפנה לנו עורף! עלינו לדעת ולקבל תשובות מה המדינה נותנת ולא מה היא לוקחת".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...