Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית תקרה אקוסטית לבית

בניית תקרה אקוסטית לבית
קרדיט pixabay

בניית תקרה אקוסטית לבית מהווה כיום את אחד השירותים המבוקשים ביותר בישראל ולא סתם. לתקרה מעין זאת יש מגוון יתרונות שונים. היא מבודדת בצורה מעולה רעש בחדרים בהם היא מותקנת ועל כן אם מדובר על חדרים שיש חשיבות שיהיה בהם שקט, הרי שמדובר על התקרה האידיאלית עבורם, המחיר שלה זול וניתן להתקין אותה בצורה מהירה יחסית מבלי שיהיה צורך להיכנס להליכי שיפוץ מורכבים. מלבד זאת, תקרה מעין זאת יכולה להסתיר בצורה הטובה ביותר קווי תקשורת, חשמל, מים ומיזוג אוויר. תקרה אקוסטית מאריחים איכותיים יכולה גם לשמור על פיזור צלילים שווה בחדר ולמנוע הד. על אף שבעבר היו בוחרים בתקרה מעין זאת בעיקר למשרדים או לבתי עסק, הרי שכיום בניית תקרה אקוסטית לבית פרטי מהווה דבר פופולארי ביותר.

קרדיט pixabay

מהם היתרונות של בניית תקרה אקוסטית לבית?

כאמור, בניית תקרה אקוסטית לבית זה דבר בעל יתרונות רבים. ראשית כל, בניגוד לתקרת גבס אשר תדרוש את שבירת הגבס כדי לתקן את החשמל או הצינורות של מערכת כיבוי האש, בתקרה אקוסטית פשוט צריך להזיז את האריח הרלוונטי, לתקן את הבעיה ולהחזיר את האריח למקומו. זוהי אחת הסיבות לכך שתקרה אקוסטית מאוד פופולרית כיום במבנים ציבוריים אשר מחויבים בהתקנת גלאי עשן, מערכות גילוי אש ועוד. יתרון נוסף הוא כמובן העבודה המהירה בתהליך התקנת תקרה אקוסטית. מדובר על סיפור שאורך רק יום, יומיים ובמקרה שבו מדובר על תקרה גדולה שלושה ימים, התהליך איננו מסב אי נוחות או אי סדר כלשהו לדיירי הבית. יתרון נוסף של תקרה אקוסטית לבית כרוך בעובדה שמדובר על תקרה זולה באופן יחסי וכמובן, היא מבודדת רעשים בצורה הטובה ביותר ומאפשרת לכל אדם לקבל את הפרטיות והשקט הנחוצים לו בביתו.

כיצד בונים תקרה אקוסטית לבית?

בניית תקרה אקוסטית לבית מתחילה לרוב לאחר שכל תשתיות החשמל והמים שאותם היא עתידה לכסות מוכנות. המתקין של התקרה יגיע למדידות וחשוב מאוד שהוא יבצע את המדידות בצורה מדויקת שכן, מדידה מדויקת תבטיח תקרה אקוסטית ישרה ועבודה יעילה. התקרה האקוסטית צריכה להיות נמוכה כ-15-20 ס"מ מתקרת בטון. לאחר המדידות המתקין ירכיב פרופיל מתכת שעליו ישבו בהמשך האריחים. הפרופיל התומך העיקרי הוא הפרופיל ההיקפי אשר מחובר לקירות.

לאחר שמרכיבים את הפרופיל, קבלן גבס יניח את האריחים שבחרתם מראש. בהתקנה זאת תוכלו לבחור בין תקרה אקוסטית מונחת לתקרה אקוסטית חצי שקועה. בתקרה אקוסטית חצי שקועה האריחים יהיו בולטים מעט בפרופיל ויסתירו את חיבורי המתכת והדבר ייצור תקרה ישרה ואסתטית יותר, אבל יוסיף לעלויות של העבודה. כדי להתקין אריחים חצי שקועים יש להשתמש בפרופיל מסוג פיין ליין. חשוב מאוד שכל התהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר, על ידי אנשי מקצוע נכונים שנבחרו מראש. יש צורך שאנשי המקצוע יתאימו את תהליך התקנת התקרה למידות התקרה של הבית ויבצעו את העבודה בצורה נכונה, שלב אחר שלב, כדי שהתקרה תענה על מטרותיה בצורה האידיאלית.

בידוד אקוסטי לתקרה ללא ספק מהווה כיום דבר יעיל מאוד עבור בתים פרטיים. אם אתם מעוניינים בתקרה אקוסטית, כדאי לברר מראש איזה אנשי מקצוע ידועים כמומלצים ומנוסים בתחום עבודה זאת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...