Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית מדרגות מתקפלות לעליית הגג

בניית מדרגות מתקפלות לעליית הגג
קרדיט: Freepik

לא מעט אנשים תוהים האם להתקין מדרגות קבועות לעליית הגג שלהם או שמא כדאי להם לבחור דווקא מדרגות מתקפלות. גרם מדרגות קבוע לעליית גג יכול להיות מורכב באמצעות מתכת, עץ או אבן, בצירוף של מעקה מתאים לעומת מדרגות מתקפלות לרוב יהיו עשויות מברזל מגולוון, עץ או אלומיניום. כאשר גרם מדרגות רגיל יתפוס יותר מדי מקום וכן, אם תדירות השימוש בעליית הגג שלכם נמוכה וזאת בשל העובדה שהיא משמשת לאחסון בלבד, הרי שמדרגות מתקפלות בהחלט יכולות להוות את הבחירה האולטימטיבית.

קרדיט: Freepik

סוגי מדרגות מתקפלות

כיום מדרגות מתקפלות לעליית הגג מהוות בחירה נפוצה מאוד בשל סיבות שונות כאשר הסיבות המרכזיות כאמור הן: העובדה שהתקנת גרם מדרגות קבוע יהיה דבר יקר יותר, תגרום לתפוסה גדולה יותר של מקום בחלל ומעבר לכך, במרבית הפעמים פשוט לא תהיה נצרכת שכן, תדירות השימוש בעליית הגג איננה גבוהה.  ניתן למצוא מגוון סוגים של מדרגות מתקפלות לעליית הגג. ראשית כל, ניתן למצוא מדרגות קטנות, בינוניות או גדולות וזאת בהתאם לגודל החלל הרלוונטי עבור המדרגות. כמו כן, חומרי הגלם שמהם יהיו עשויים המדרגות הללו יהיו לרוב אלומיניום, שמהווה חומר גלם חזק, עמיד ואיכותי, שמאפשר ללא ספק להשתמש במדרגות בצורה בטוחה ומבלי לחשוש וכן, לאחסן אותם בצורה בטוחה. חומר גלם נוסף ממנו מיוצרות המדרגות הללו הוא עץ. אם בוחרים בעץ יש להקפיד על עץ חזק ויציב וכן, עץ עמיד שיחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר כאשר מקפלים את המדרגות. עוד חומר גלם שממנו מייצרים את המדרגות הללו הוא ברזל מגולוון. מדובר על ברזל איכותי אשר מצופה בחומר שהופך אותו לעמיד בפני קורוזיה ונזקי מים שונים. גם ברזל מעין זה מהווה בחירה נכונה עבור מדרגות מתקפלות שכן הוא גורם להן להיות יציבות, עמידות וחזקות.

את המדרגות המתקפלות ניתן למצוא כמדרגות ישרות או אלכסוניות ולעיתים מדובר על מדרגות בצורת סולם. כמו כן, כיום ניתן למצוא מדרגות מתקפלות חשמליות אשר ניתן להוציא אותן ולקפל אותן למקומן על ידי לחצן חשמלי שהופך את העבודה לקלה ונוחה יותר.

כל אדם צריך לבחור בהתאם לביתו ובהתאם לצרכים שלו את המדרגות האידיאליות.

דרכים חלופיות להגיע לעליית גג

כאמור, עליית גג מהווה מקום שלרוב משמש עבור אחסון, אך יחד עם זאת, לעיתים מדובר על חלל גדול שניתן להשתמש בו גם כחדר כלשהו כגון: חדר עבודה, חדר אורחים או כל חדר אחר. כדי להגיע לעליית הגג ניתן להתקין גרם מדרגות רגיל וקבוע או מדרגות מתקפלות. יחד עם זאת, לעיתים ישנם מצבים שבהם בלתי אפשרי מצד אחד להתקין גרם מדרגות קבוע שכן אין מקום לכך ומצד שני, אין אפשרות מבחינת מבנה עליית הגג להתקין מדרגות מתקפלות. במקרה זה, יש צורך לבחור בדרכים חלופיות שיאפשרו להגיע לעליית הגג, כאשר אחת הדרכים שניתן לבחור בהן היא התקנת מעלית לבית פרטי. מעלית מעין זאת ללא ספק מאפשרת הגעה נוחה ומהירה לעליית הגג, אך יחד עם זאת, היא דורשת תכנון וכמובן, תקציב גדול יותר מהתקציב שהייתם משקיעים על מדרגות מתקפלות.

דרך נוספת היא להתקין סולם כלשהו לעליית הגג, קבוע או מתקפל. מדובר על אופציה נוחה פחות שכן, סולם פחות נוח ופחות בטוח לעלייה וירידה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...