Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת
קרדיט freepik

לא מעט מהתאונות במדינת ישראל מתרחשות כתוצאה מנהיגה במהירות מופרזת. נהיגה במהירות מופרזת היא עבירת תנועה אשר בגינה הנהג יכול לגרום לתאונות דרכים קשות מאוד ועל כן, אכיפת עבירת התנועה המדוברת בישראל היא משמעותית מאוד.

נהיגה במהירות מופרזת
קרדיט freepik

כיצד אוכפים עבירות מהירות בישראל

נהיגה במהירות מופרזת כאמור היא עבירה שנחשבת חמורה אשר נאכפת כיום במדינת ישראל באופן משמעותי ובאמצעים שונים וזאת בכדי לחנך את ציבור הנהגים לנהיגה זהירה אחראית בהתאם למהירות המותרת בחוק. האמצעים שבאמצעותם משטרת ישראל אוכפת כיום את חוק המהירות המותרת הם:

מצלמות א 3- מדובר על מצלמות אשר ניצבות בצידי דרכים ומטרתן היא ללכוד נהגים הנוסעים מעל המהירות המותרת, עוברים בעור אדום או עוברים על נתיבי תחבורה ציבורית. ניתן למצוא כיום בישראל מאות מצלמות הפרושות בכל רחבי הארץ. לא פעם ישלחו דוחות לנהגים בשל אותן מצלמות.

ממל"ז- מדובר על מד מהירות לייזר אשר אוחז בו שוטר ובאמצעותו מודד את התנועה של הרכבים העובדים בכביש. בהתאם למכשיר זה, שוטר יכול לעצור נהגים הנוהגים מעל המהירות המותרת.

דבורה או מלטנובה- מדובר על אמצעי משוכלל אשר מאפשר לשוטרים לאמוד את הנסיעה של רכב תוך כדי שהוא נוסע בנתיב הנגדי. בהתאם לתוצאה המתקבלת ניתן לעצור נהגים אשר לא נוהגים במהירות המותרת.

מהו העונש על נהיגה במהירות מופרזת?

העונש על נהיגה במהירות מופרזת איננו אחיד ומתחלק בהתאם לרמת המהירות שבה הנהג נתפס. נהיגה עד 20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או נהיגה עד 25 קמ"ש בדרך בין עירונית מחייבת קנס של 250 ₪ ללא נקודות. נהיגה במהירות של 30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או של 26-40 קמ"ש בדרך בין עירונית מחייבת בקנס של750 ₪ ו8 נקודות. נהיגה בטווח של יותר מ40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרכים עירוניות או בין 41-50 קמ"ש בדרכים בין עירוניות נחשבת לעבירת מהירות חמורה מאוד שבגינה הנהג יקבל קנס של 1500 ₪ ו10 נקודות. אם נהג נתפס עובר את המהירויות הללו בדרך בין עירונית או עירונית לא פעם הוא יזומן לבית המשפט ולא פעם עבירה זו תגרור אחריה גם כתב אישום נגדו.

מדוע חשוב לבחור בעורך דין תעבורה אם נתפסת בגין נהיגה במהירות מופרזת?

אם נתפסת נוהג במהירות מופרזת, חשוב מאוד לבחור בעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שיסייע לך. עורך דין תעבורה מקצועי ינסה להפחית בעונש המגיע לך באמצעות ייצוג הולם בבית המשפט או התנהלות מול הגופים השונים לצורך ביטול קנס ונקודות שקיבלת בשל מדידה לא אמינה באמצעי אכיפת המהירות השונים. במידה והוגש נגדך כתב אישום לא פעם יסייע לך העורך דין להגיע להסדר טיעון מקל. על אף שניתן להתמודד עם עבירת נהיגה במהירות מופרזת באופן עצמאי, הרי שזה בהחלט לא כדאי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למה לפנות אל סיוע רפואי ומשפטי מיד לאחר תאונה
תאונות דרכים הן בלתי צפויות ועלולות לשבש את החיים בכל...
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...