Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה שצריך לדעת על פסילה מנהלית

מה שצריך לדעת על פסילה מנהלית
קרדיט - Canva

המצב בו נהג נתפס עובר עבירת תעבורה מסויימת ומקבל דו"ח בשל כך הוא מצב מוכר. תוצאה שפחות נלקחת בחשבון היא פסילה מנהלית, פסילה של רישיון הנהיגה שנעשית במקום, לרוב למשך 30 יום. חשוב לדעת שפסילה מנהלית לא יכולה להיעשות ע"י כל שוטר אלא רק ע"י קצין משטרה וגם זאת רק בעבירות מסוימות הנחשבות חמורות כמו עקיפה מסוכנת תוך חציית קו הפרדה רצוף, נהיגה באופן המסכן הולכי רגל, נהיגה בשכרות ועוד. אם רישיונכם נפסל בפסילה מנהלית ניתן להגיש בקשה לביטולה. אז ייקבע לכם מועד לדיון בבית המשפט בו תוכלו לטעון את טענותיכם בעזרת עוד תעבורה מנוסה מדוע פסילת הרישיון אינה מוצדקת ולקבל את רישיון הנהיגה בחזרה.

איך ניתן להוריד נקודות ולהתרחק מפסילת רישיון?

כל עבירת תעבורה שמבצעים (בהנחה שנתפסים בביצועה) מביאה לקבלת דו"ח המורה על תשלום קנס בגובה מסוים, כשבמקרים חמורים יותר תיתכן גם העמדה למשפט. מעבר לכך נרשמות נקודות שככל שצוברים אותן כך מתקרבים למצב של שלילת הרישיון למשך תקופה. חשוב לדעת שאם נרשמות נקודות וישנה התקרבות לשלילה עדיין דברים אינם אבודים. מומלץ לפנות אל עוד תעבורה אשר יבחן את המקרה ויחפש את הדרך כיצד להרחיק אתכם מאזור הסכנה. אחת הדרכים באמצעותן ניתן לעשות זאת הוא שכנוע של בית המשפט לשינוי סעיף האישום לסעיף קל יותר, מה שמביא גם לתוספת קטנה יותר של נקודות. עורך הדין יכול לסייע גם במחיקת נקודות תעבורה קיימות אך יש לקחת בחשבון שנדרשת מיומנות רבה שלו בתחום לשם כך.

שלילת רישיון בשל כושר נהיגה לקוי

כדי לנהוג בצורה בטוחה חייב אדם להיות בעל כשירות מלאה לכך. עליו להיות במצב פיזי, נפשי וקוגניטיבי תקין לחלוטין. ישנם מצבים בהם מתקבלת החלטה על שלילת רישיונו של אדם אשר נמצא כלא כשיר, בין אם באופן זמני או קבוע. יכולה גם להתקבל החלטה לא לתת רישיון כלל לאדם שלפי בדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עלול לסכן את עצמו ואת המשתמשים בדרך בזמן נהיגה.. יכולים להיות מספר מצבים המובילים לבדיקה במכון ולהחלטתו האם אדם כשיר לנהיגה או לא. יכולים להוביל לכך מצבים רפואיים מסוימים, מחלות כמו אפילפסיה, קושי משמעותי בראיה, אירוע לבבי ועוד. כשירותו של אדם עומדת למבחן גם לאחר שנתפס נוהג בשכרות. בכל מקרה בו נראה שהחלטת המכון אינה מוצדקת או אפילו לפני שניגשים לבדיקה במכון מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בנושא זה.

עו"ד משה רבי הוא עורך דין לענייני תעבורה המתמחה בתחום זה ועוסק בו מעל 20 שנה. הוא מייצג לקוחות באופן מקצועי ומביא במקרים רבים לזיכוי מלא שלהם או לפחות להקלה בסעיף האישום ובענישה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"מי שבע" השקיע כ-49 מיליון ₪ בתשתיות המים והביוב בשנת 2023
"מי שבע" השקיע כ-49 מיליון ₪ במהלך שנת 2023 בעבודות...
למה לפנות אל סיוע רפואי ומשפטי מיד לאחר תאונה
תאונות דרכים הן בלתי צפויות ועלולות לשבש את החיים בכל...
טקס יום הזיכרון במכללה האקדמית אשקלון
המכללה האקדמית אשקלון תקיים את טקס יום הזיכרון חללי מערכות...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: "השנה למדנו את לקחי השואה על בשרנו"
"השנה את לקחי השואה למדנו על בשרנו. הטרגדיה הגיעה לפתחנו,...
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...