Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טקס יום הזיכרון במכללה האקדמית אשקלון

טקס יום הזיכרון במכללה האקדמית אשקלון
קרדיט צילום: באדיבות המשפחה

המכללה האקדמית אשקלון תקיים את טקס יום הזיכרון חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ביום ראשון הקרוב (12.5.24). בטקס תשתתף גם אסנת אסראף, אמה של סמלת סיוון אסראף ז"ל מאשקלון, שנפלה בשבעה באוקטובר במוצב נחל עוז

המכללה האקדמית אשקלון תקיים ביום ראשון הקרוב את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בהיכל הכנסים הבין לאומי שבמכללה. בטקס תשתתף גם משפחתה של סמלת סיוון אסראף ז"ל, שנפלה בשבעה באוקטובר, בשבת האחרונה שהיתה אמורה לסגור בבסיס לפני השחרור המיוחל מצה"ל. את הטקס ינחה דיקאן המכללה יואל ישורון ונשיא המכללה פרופ' חיים ברייטברט יישא דברים.

סיוון ז"ל למדה בביה"ס תיכון מקיף ד' באשקלון ולמרות שהיה לה קשה עם לימודי מתמטיקה, היתה לה משמעת עצמית והיא עשתה הכל כדי להצליח. כך, בנחישות והתמדה, היא סיימה בהצטיינות את מבחני הבגרות. אמה, אסנת, סיפרה כי סיוון ז"ל, שהתעקשה לשרת רחוק מהבית ולתרום את כולה למען המדינה, היתה רכזת תקשו"ב באוגדת עזה ולכן שירתה במוצב נחל עוז. תפקידה דרש ממנה להיות זמינה 24/7 לטובת טיפול בתקלות תקשורת. "סיוון אהבה את התפקיד, אהבה את הבסיס את החברים ואת ההווי", הוסיפה אמה.

עם זאת, אסנת הדגישה: "אנחנו זוכרים את החשש של סיוון מאימוני החמאס, שנשמעו היטב בבסיס, התראות שהיא וחברותיה לא הפסיקו להדהד, אך ללא הצלחה. ביום שבת התעוררנו לשמע אזעקות. בשעה שש וחצי קיבלתי צלצול ממספר שאני לא מכירה וזו היתה סיוון. היא לקחה טלפון מאחת החיילות וחייגה אליי ואמרה לי: 'אמא, יש חדירת מחבלים. אני אוהבת אותך'. זו הפעם הראשונה ששמעתי את הקול שלה כך, היא נשמעה כל כך מפוחדת".

מה ידוע לך שקרה לאחר מכן ?
"הבנות רצו בבהלה למיגונית במוצב ומיד אחר כך מחבלי חמאס פשטו על הבסיס והחלו לירות לכל כיוון. הבנות יצאו מהמיגונית בבהלה והחלו לרוץ, אבל סיוון נפלה. חברתה הצליחה לעזור לה להתרומם ולהמשיך לרוץ, אבל המחבלים זרקו עוד רימון וסיוון נפלה שוב. סיוון אמרה לה שתתקדם, שתמשיך הלאה וחברתה המשיכה וברחה לאחד החדרים להתחבא. סיוון נפצעה ומאז לא נוצר איתה קשר. התחלתי לדאוג ואז, ביום שני בערב, הגיעה הדפיקה בדלת. מאז חיינו השתנו לבלי היכר".

איך תזכרי את סיוון ז"ל ?
"סיוון היתה ילדה יפהפייה, היא אהבה את החיים, היתה שמחה ומאושרת. היה לה צחוק מתגלגל וביישן, היא אהבה לחייך, היתה טובת לב, אהבה לעזור לכולם. היה לה לב זהב, אין חייל או חיילת שביקשו עזרה והיא לא עזרה להם….כולם אהבו אותה, היא היתה ממגנטת. כל החיילים אהבו אותה והיה להם כיף להיות ביחד. זאת היתה סיוון וככה אני רוצה שיזכרו אותה".

מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון, ד"ר פנחס חליוה: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הינו יום קדוש בלוח השנה העברי. מאז שבעה באוקטובר נפלו 18 בוגרים ובוגרות, סטודנטים וסטודנטיות של המכללה. אנו מחבקים את המשפחות השכולות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. מי יתן ונדע ימים טובים יותר".

קרדיט צילום: באדיבות המשפחה
קרדיט צילום: באדיבות המשפחה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על סלקל לתינוק
כל הורה יודע שהוא יעשה הכל בכדי לשמור על הבטיחות...
כך תבנו את אולפן ההקלטות שלכם
כבר שנים אתם חולמים שיש להם אולפן מקצועי של הקלטות?...
מדרסים לנעליים
מדרסים לנעליים הן שם כולל לעשרות אם לא יותר מכך...
בשורה לתושבי אופקים: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לעיר מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר וכן קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל להגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום ושיפור נראות פני העיר
שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, קיים...
"ספגנו רימונים וטילים בכל רגע, אבל רוח הלחימה, הגאווה לאומית ותחושת שליחות הרימו אותנו"
היום התקיימה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע עצרת...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: "כולנו עומדים מול אויבנו כאיש אחד"
"מזה חודשים רבים שאנחנו בעיצומה של מלחמת קיום, ונחשפים לגבורתם,...
לזכרם: 1,500 תלמידים שרים ומחזיקים את תמונת 1,500 הנופלים
מקיף אמית באר שבע, ערך השבוע שירת המונים לקראת יום...
איטום נגד חלודה- השיטה המנצחת
קרה לכם פעם שאחרי הגשם גיליתם חלודה על הסורג בחצר?...
להקת המחול קמע גאה להציג בבכורה : דרום – 3 מפה...
3 יצירות של כוריאוגרפים מהדרום בערב אחד! לירן מיכאלי, אורן לזובסקי,...
תינוקת כבת שנה ננעלה ברכב, מתנדבי ידידים חילצו אותה בשלום
איחרתי לעבודה אבל התחושה לחלץ עצומה, מענה נהדר של המתנדבים"*...