Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"חנוכייה לי יש": אוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי ז"ל מגיע להאיר את פארק קרסו למדע!

"חנוכייה לי יש": אוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי ז"ל מגיע להאיר את פארק קרסו למדע!
קרדיט צילום: אסף ורן ארדה

במסגרת חגיגות חג החנוכה בפארק קרסו למדע בבאר שבע תוצג תערוכת חנוכיות ייחודית ומרהיבה של כ-60 חנוכיות שנאספו מכל רחבי העולם
על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי ז"ל.

מתי? 19-26 בדצמבר
איפה? פארק קרסו למדע – באר שבע
שעות פעילות 10:00-17:00 (יום שלישי 10:00-19:00)
לפרטים נוספים: 08-6252600
רכישת כרטיסים:
https://did.li/CARASSO-HANUKKAH

לכבוד חג החנוכה: בפארק קרסו למדע תוצג תערוכת חנוכיות מרשימה של 60 חנוכיות מכל רחבי העולם אשר נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי ז"ל לאורך השנים. החנוכייה הראשונה באוסף מגיעה מפולין והיא זאת שהחלה את תהליך האיסוף העצום של החנוכיות עד עצם היום הזה. תערוכה ייחודית זו מאפשרת לצופים לצאת למסע בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות, לגלות את תפקידיה השונים של החנוכייה במסורת היהודית ולהעמיק את ההיכרות עם חג החנוכה ומנהגיו.

לכל חנוכייה יש סיפור יחיד ומיוחד העומד מאחוריה, הגדלים השונים, העיצוב השונה, החומרים שמהם עשויה כל חנוכייה – מרתקים את המתבונן שיוצא למסע הכרות עם החוויה וההנאה שבאספנות ולמשמעותן של החנוכיות בהוויה היהודית. משאבים רבים הושקעו בחקר המוצא של החנוכיות המוצגות בתערוכה. החנוכיות שוחזרו למראן הזוהר והמרשים, כפי שהיו במקורן. כל אלו מקנים לחנוכיות המוצגות ערך היסטורי ורגשי רב. בתערוכה יוצגו שלל חנוכיות כגון: חנוכיות לבתי כנסת ולבית היהודי, חנוכיות ממרחב התרבות האסלאמית, חנוכיות מהולנד, חנוכיות מדמשק, חנוכיות מארצות אירופה, חנוכיות בסגנון ישראלי, חנוכיות אומנותיות, חנוכיות מסע ועוד.

קרדיט צילום: אסף ורן ארדה

בנוסף לאוסף החנוכיות המרשים, תוצג לראשונה בתערוכה "חנוכיית העתיד": חנוכיית קונספט כשרה המיועדת להיות החנוכייה הראשונה במושבה מאוישת במאדים. את החנוכייה עיצבה מרלין אבראהים, סטודנטית להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון ואחראית תחום תלת-ממד בפארק קרסו למדע. מודל מערכת השמש, בה נמצא כוכב אחד היחיד – השמש, וסביבו שמונה כוכבי לכת הוא ששימש מקור השראה לעיצובה של "חנוכיית העתיד". החנוכייה תוכננה על פי מסורת בת אלפי שנים, כך שתהיה כשרה והטכנולוגיה בה נעשה שימוש לעומת זאת, הינה חדשנית ביותר. העיצוב ובניית החנוכייה נעשו באמצעות מחשב והיא הודפסה במדפסת תלת ממד ומיוצרת במרכז המבקרים של המוזיאון בשיתוף חברת 3DNY – המובילה בתחום תלת-ממד בישראל.

חנוכיית העתיד – חנוכייה בהדפסת תלת ממד – באדיבות פארק קרסו למדע

יעל אלמוג זכאי – בתם של דרורה ופנחס זכאי ז"ל – על תערוכת החנוכיות: "לאחרונה החלטנו במשפחה לצאת עם התערוכה מחוץ למדינת ׳תל אביב׳ במטרה לחשוף אותה לקהלים נוספים. אנו שמחים ומודים על שיתוף הפעולה עם פארק קרסו למדע בבאר שבע שמארח אותנו השנה. אנו מאמינים כי התערוכה תזכה בבאר שבע לאותו עניין שזכתה לו בעבר ומקווים כי באר שבע תהווה תחנה ראשונה במסע החנוכיות בין ערים חשובות נוספות ברחבי המדינה".

ד"ר נצח פרביאש, מנכ"ל פארק קרסו למדע: "אוסף החנוכיות יוצא הדופן המוצג בתערוכה, מביא לידי ביטוי אוצר תרבותי יקר ערך, מסורת, היסטוריה ואינספור סיפורים מרתקים. מכל אלו יכולים להתרשם המבקרים תוך שהם רואים את החנוכיות המקוריות שנאספו לאורך עשרות שנים. מעבר לעושר הרב בכל אלו, מדגימות החנוכיות גם עקרונות מדעיים וטכנולוגיים רבים: החומרים מהם עשויות החנוכיות, אופן ייצורן, דרכי הפקת האור הבוקע מהן ואופן העברת הידע מדור לדור. אני מזמין את כל המשפחה להגיע ולהנות מחג האור ומתערוכת החנוכיות יוצאת הדופן הזו ולהכיר מקרוב את החנוכייה על שלל רבדיה".

קרדיט צילום: אסף ורן ארדה

בפארק קרסו למדע חוגגים את חג החנוכה עם מגוון אירועים, הפעלות, מופעים, תערוכת חנוכיות ועוד שלל הפתעות ומבטיחים לקהל הרחב חוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה עם ערך מוסף של למידה, עשייה ויצירה. אירועי "חנוקרסו" יתקיימו בין התאריכים 19-26 בדצמבר, בכל ימות השבוע בין השעות 10:00-17:00 (ימי שלישי 10:00-19:00), והם מיועדים לכל המשפחה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
מרדף לוהט בלב המדבר
בעת סיור גששות ותצפיות על חיות בר שהתקיים באזור נחל...
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...