Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זקוקים לקבלת פטור מהצבא? כך תפעלו

זקוקים לקבלת פטור מהצבא? כך תפעלו
קרדיט - Canva

בין אם אתם נמצאים לפני גיוס, בין אם חיילים בשירות סדיר ובין אם זקוקים לקבלת פטור ממילואים, מומלץ להתייעץ בנושא עם עורך דין דיני צבא אשר ינחה אתכם כיצד לפעול. הצבא הוא אמנם מערכת מסודרת בה ישנו נוהל כיצד לפנות ואיך להגיש את הבקשה לקבלת פטור, אך אין ספק שלבקשה המוגשת באמצעות עורך דין צבאי יש סיכוי טוב יותר להתקבל ללא עיכובים וגם להיענות בחיוב. עורך דין צבאי מנסח היטב את הדברים וגם יודע אילו נימוקים מתקבלים בצורה טובה יותר. הדבר חשוב במיוחד במצבים מורכבים יותר ופחות ברורים כמו פוסט טראומה ובכלל מצב רגשי, או סיבות הקשורות למצפון אשר לגביהן נדרש ניסיון כיצד להציג ולנסח את הדברים, אילו מסמכים לצרף ועוד.

עריקות: אחת העבירות החמורות בצבא

במהלך שירותו הצבאי נמצא החייל במסגרת הצבאית ותחת אחריות הצבא. משמעות הדבר שמפקדיו של חייל, בין אם בסדיר ובין אם במילואים, צריכים לדעת היכן הוא והוא יכול להיעדר רק באישורם. כאשר חייל נעדר עד 21 יום הדבר נחשב עדיין בגדר נפקדות שהיא חמורה פחות מאשר עריקות. על נפקדות חייל יישפט בד"כ ביחידה שלו. עריקות שהיא מעבר ל 21 יום היעדרות נחשבת כבר לעבירה פלילית ומטופלת דרך המשטרה הצבאית ובית הדין הצבאי. אז חשוב לחייל להתייעץ עם עורך דין דיני צבא אשר גם ייצג אותו אם יתקיים משפט וינסה  כמובן למנוע משפט ע"י הגעה להסדר כלשהו מול גורם התביעה בצבא.

מהי המשמעות של אזהרת החשוד לפני חקירה?

כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה כלשהי, המהלך הראשון שמתבצע הוא מעצר לצורך חקירה ראשונית. חקירה זו, וגם למעשה כל שלבי החקירה שיבואו בהמשך נקראים חקירה תחת אזהרה, אזהרה אותה מקבל החשוד עם המעצר. הנחקר מוזהר שכל דבר שיאמר החל מאותו רגע יכול לשמש  לרעתו בהמשך. משמעות הדבר היא שלא רק דברים שיאמר החשוד במהלך החקירה הרשמית בחדר החקירות יקבלו התייחסות אלא לא פחות מכך, דברים שיאמר בדרך לחדר החקירות, מחוץ לחדר החקירות ובכל מצב אחר. החוקרים אינם עושים אבחנה בין המצבים ויודעים גם שנחקרים נוטים להיפתח כשאינם במצב המלחיץ בחדר החקירות. לכן, חשוב להקשיב טוב לאזהרה זו ולא לומר דבר עד שהתייעצתם עם עורך דין פלילי בעל ניסיון רב אשר בדק את פרטי המקרה והנחה אתכם איך לנהוג בחדר החקירות ואיך לא לומר דברים מיותרים שישמשו בהמשך כנגדכם.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי ומייצג את לקוחותיו בסוגים שונים של עבירות, כולל במקרים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למה לפנות אל סיוע רפואי ומשפטי מיד לאחר תאונה
תאונות דרכים הן בלתי צפויות ועלולות לשבש את החיים בכל...
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...