Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מי שמצביע משפיע: הצעות למיזמים חברתיים יוצגו ב'כנס קהילות הנגב', של כיל והרשויות המקומיות, והציבור מוזמן לקחת חלק בבחירת המיזם החברתי הבא

מי שמצביע משפיע: הצעות למיזמים חברתיים יוצגו ב'כנס קהילות הנגב', של כיל והרשויות המקומיות, והציבור מוזמן לקחת חלק בבחירת המיזם החברתי הבא

ביום חמישי, 26.4, החל משעה 09:00 בבוקר יתקיים כנס 'קהילות הנגב מובילות שינוי' בהיכל התרבות בירוחם. בכנס, יוזמה של חברת כיל בשיתוף הרשויות, יוצגו מיזמים חברתיים ברחבי הנגב והקהל יוכל לבחור את שלושת המיזמים המנצחים שיקבלו תמיכה ארגונית וסה"כ הסיוע הכספי בסך 50,000 ש"ח תרומת כיל.

 

כיל במסגרת תכנית 'חושבים עושים' מזמינים את תושבי הנגב לכנס 'קהילות הנגב מובילות שינוי'. בכנס יוצגו שישה מיזמים חברתיים שעלו לגמר מבין עשרות הפרויקטים שהוצגו לוועדת השיפוט. הפרויקטים, מאזורים שונים בנגב, עוסקים בתרומה לחברה, חינוך, תרבות ומפגשים חברתיים.

בין הפרויקטים הקהילתיים שיוצגו ישנם שני יזמים שהקימו רשת רדיו אזורי בשדה בוקר שבמועצת רמת נגב המבקשים להרחיב את תחום השידור לישובים נוספים. בנוסף יזם ממצפה רמון שיספר על גן ילדים המתנהל בתוך חורשה במדבר. בגן הילדים לא לומדים במבנים וכל הפעילות מתבצעת בין עצי החורשה. דוגמה נוספת למיזם היא מיזם מירוחם לשימור ותיעוד המורשת הבדואית בנגב במטרה להצילה מהיעלמות.  מבין ששת הפרויקטים שיוצגו הקהל יבחר שלושה שיקבלו מימון וסיוע בסך 50,000 ש"ח תרומת כיל. בסיום הכנס יכריז יוחנן לוקר, יו"ר כיל, על המיזמים שקיבלו את מירב הקולות ויזכו בסיוע.

את הכנס יפתחו מ"מ מנכ"ל כיל אשר גרינבאום; מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם ואלונה ברקת, בעלים קבוצת הפועל באר שבע. במהלך הכנס יתקיימו גם פאנלים שונים בנושא קהילתיות וכלכלה מקומית. בסיום הכנס יתקיים הפנינג קהילתי לכל המשפחה עם סדנאות, הפעלות ועוד.

שלומית הוך-גרונוול, רכזת תכנית 'חושבים עושים' ציינה: " הכנס נועד לרשת, לחבר ולהכיר את המגוון הצבעוני והמיוחד שיש לנגב להציע. למרחב יש זהות ייחודית, ואת זה אנחנו רוצים להניח על הבימה".

ארז קמה, מנהל קשרי קהילה כיל, הסביר על חשיבות הכנס: "מטרת כנס נגב לקהילות 2018 היא לייצר פעילות ושותפויות חברתיות בנושא קהילה וקיימות הנעשית על ידי התושבים עצמם, בשיתוף הרשויות והישובים השונים. כיל, כחברה הפעילה בנגב, רוצים לקדם ערכים של קהילתיות, אכפתיות ופיתוח יישובי הנגב.  כבר היום בירוחם אפשר להבחין במרחב הציבורי בשינוי האדיר שפרויקט 'חושבים עושים' יצר בעיר. המטרה שלנו היא  לראות דברים דומים גם בשאר יישובי הדרום ולהמשיך ולחזק את ישובי הנגב והקהילתיות שאנחנו חלק ממנה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
אופקים: 15 חובשי רפואת חירום חדשים הוכשרו בתחנת מד"א בעיר, בקורס לעילוי נשמת אהרון חיימוב הי"ד שנרצח ב 7.10
15 חובשי רפואת חירום של מד"א המשתייכים לקהילה החרדית באופקים...
נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במועצה האזורית חוף אשקלון
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ביקרו היום, יום רביעי,...
שכונה חדשה-פארק חדש: הסתיימו עבודות הפיתוח בפארק המרכזי בשכונת נאות הדרים
כחלק מפיתוח שכונת נאות הדרים הממוקמת בצידה הדרום מזרחי של...
בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי
בשבוע שעבר השיקה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע...
מיכאל בנסון המנהל האגדי של אמית באר שבע ומנהל יד שרה הלך לעולמו
הלילה הלך לעולמו מיכאל בנסון, אחד מגדולי המחנכים בבירת הנגב....
"מאפשרים לבני הנוער להאמין בעצמם": תוכנית גשר לאקדמיה של קרן אלעזרא לזולת וקרן אייסף מסכמת שנה באשקלון
התוכנית מסייעת לשיפור הישגים לבגרות ומעודדת השתלבות באקדמיה בעתיד; מפגש...
שיעור חינוך בחופש
חוץ משיעורי אנגלית לבגרות, המורה תהילה יפרח מקרית חמ"ד אמית...
יולי משפחתי בקניון עזריאלי הנגב- פסטיבל בייבי, סדנת צילום משפחתית ומגוון סדנאות יצירה לילדים
פסטיבל Baby Time - סדנאות, הרצאות והפתעות להורה ולתינוק, "הצלמניה"-...