סלמלק מקונן, בוגרת אולפנת אמית באר שבע נבחרה למצטיינת השירות הלאומי-אזרחי לשנת תשפ"ו. האות היוקרתי הוענק לה בטקס מרגש במשכן נשיא המדינה, על ידי הנשיא יצחק הרצוג, כהוקרה על פעילותה המאומצת והחלוצית בחזית ההסברה הישראלית ברחבי העולם בתקופה מורכבת זו.
הבחירה במקונן משקפת מסירות יוצאת דופן, תעוזה ותרומה אסטרטגית לחברה הישראלית. העשייה היומיומית שלה, שהתאפיינה ברוח מעוררת השראה ובמחויבות עמוקה, הפכה אותה לפנים היפות של ישראל בעולם ולמודל לחיקוי עבור צעירות רבות המבקשות לתרום למדינה בדרכים יצירתיות ומשפיעות.
"לאיפה שצריך אותי – אלך, גם אם זה במרחק יבשה", שיתפה מקונן בהתרגשות בעקבות הזכייה. "זה תמיד היה חלום בשבילי לצאת לשליחות, ודווקא במקומות המאתגרים והמסובכים ביותר. אני עדיין מופתעת שנבחרתי כמצטיינת. בסך הכל פעלתי כפי שכל אחת הייתה פועלת למען המדינה שהיא אוהבת".
נורית דוידי, מנהלת אולפנת אמית אוריה באר שבע, בירכה על ההישג: "כבר כתלמידה, סלמלק לקחה חלק בתוכנית מובילי ה-DNA השיווקי ברשת אמית. היא הייתה פעילה מאוד בהסברה מול העולם על הנעשה בארץ, וייצגה את עמדתה ואת מדינת ישראל בכבוד רב. בכל מקום בו היא נמצאת, היא בולטת בזכות המהות והייחודיות שלה".