Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התמודדות עם עבירות מע"מ

התמודדות עם עבירות מע"מ
קרדיט - Canva

מס ערך מוסף או בקיצורו מע"מ, מחושב כהפרש בין מחיר מוצר או שירות לבין העלות הכוללת של התשומות המשמשות בייצורו. בפועל, נטל המס נופל על הצרכן, שכן המחיר המוצג לצרכן כולל את המע"מ. בישראל, מע"מ כלול במחיר הסחורות והשירותים, סעיף 117 לחוק המס הוא הוראה משמעותית המכסה עבירות הקשורות למע"מ. רשות המסים נוקטת באופן רציף בשיטות שונות לאיתור עסקים שאינם עומדים בהתחייבויות המס שלהם. עסקים שאינם עומדים בתקנות המס ניתן לסווג לשתי קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה כוללת אנשים פרטיים או עסקים, אשר עקב מצוקה כלכלית או נסיבות אישיות, לא מדווחים או משלמים מסים בהתאם לחוק, רשות המסים מתייחסת לאנשים אלו כמי שביצעו עבירות מס טכניות. הקבוצה השנייה מורכבת ממעלימי מס המבקשים בכוונה להימנע מתשלום מסים. רשות המסים מתייחסת לאנשים אלו כמי שביצעו עבירות מס מהותיות. כאשר קיים חשד לעבירות מס לפי חוק מס ערך מוסף, רשות המסים פותחת תיק חקירה ובוחנת לעומק את הנושא. העונשים על העלמת מס חמורים יותר. באם נפתחה נגדכם חקירה בנושאי מע"מ, מומלץ כי תפנו לייעוץ אל עו"ד מע"מ, הוא מכיר היטב את כל סעיפי החוק ויוכל לסייע לכם.

טיפול נכון בענייני מיסוי

בכל הנוגע למיסוי, מדובר על מכלול הכולל תחומי מס שונים כגון מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, מכס וביטוח לאומי. חוקי המס בישראל כוללים מערכת חקיקה רחבה ומורכבת. כתוצאה מכך, אנשים פרטיים או חברות שאינם מעורבים ישירות עם תחום המיסוי, עשויים למצוא אותו מאתגר וכן הדבר יקשה עליהם להבין את החוקים הללו ובתוך כך גם לציית להם. חוקי המס בישראל נרחבים ומכסים מגוון רחב של תחומים. מקובל שאנשים משייכים עורכי דין מס לעניינים פליליים ולחקירות של העלמת מס הכנסה על ידי יחידים וחברות. עם זאת, עורכי דין מס ממלאים תפקיד מכריע מעבר לתיקים פליליים, והייעוץ שלהם במהלך הקמת החברה או עסקאות יכול לסייע במניעת חשיפה להשלכות פליליות בתחום המס. עורך דין מיסוי עוסק גם בתחום האזרחי וגם בתחום הפלילי. בתחום האזרחי, עורכי הדין מטפלים באופן יומיומי בעניינים שונים הקשורים למיסוי. לגבי מס הכנסה, רבים מניחים שידרשו עורך דין מס רק במקרים של חקירות העלמת מס. עם זאת, גם מצבים בהם רשות המסים לא מקבלת את דוח המס של עסק או חברה, יכול הדבר להסלים לדיונים בבית המשפט. במקרים כאלה, חיוני לקבל ייצוג וליווי משפטי מעורך דין מיסים המתמחה בנושא ורצוי בעל ניסיון קודם בעבודה מול רשויות המס. בתחום הפלילי, עורכי דין למיסוי, מעורבים גם במקרים בהם נפתחה חקירה פלילית נגד יחידים או חברות בגין עבירות צווארון לבן, לרבות עבירות שונות הקשורות במס, ובפרט העלמת מס והשלכותיה הנלוות.

תן למומחים להוביל אותך

במידה ונתקלתם בבעיה מול רשויות המס, מוטב כי לא תתמודדו איתה לבד. רשויות המיסים מוכרות כבעלות בירוקרטיה אין קץ. עורך דין המומחה בתחום המיסוי, יוכל לבצע את תפקידו כך שתוכלו לקבל את מלא הזכויות המגיעות לכם. עו"ד חיים לוי מדורג כאחד מעורכי הדין הטוב בתחום, ובעל ניסיון של שנים בטיפול בתיקים מסוגים שונים בתחום המיסוי, פנו אליו לייעוץ.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...
חשיבות תיקון תקר בגלגל במהירות ויעילות
תקר בגלגל הוא אירוע נפוץ ומטריד שעלול להתרחש לכל נהג....
הכול על עיצוב חנות
בתחום העיצוב יש הרבה משימות שעלולות להיות לא פשוטות בכלל....