Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי תיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו באופקים

תלמידי תיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו באופקים
קרדיט: דוברות עיריית אופקים

תלמידי שכבה יב' מבית הספר התיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו ביום שלישי באופקים. האורחים פגשו את מקביליהם, תלמידי שכבה יא' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים מאופקים, ביקרו במתחם הנוער החדש "המגנט", ערכו סיור בשכונת מישור הגפן (שנפגעה קשות בטבח 7 באוקטובר) בהדרכת מובילים מקומיים, וקיימו מעגלי שיח – בהם שיתפו התלמידים משתי הקבוצות את עמיתיהם בתחושות המלוות אותם מאז אירועי השבת השחורה. המפגש נערך ביוזמת רכזת החינוך החברתי בתיכון עמל אמירים, דניאלה טפירו, ומחנך כיתה יב' 4 בבית הספר אורט סינגאלובסקי, יניב חלמר.

בנוסף, האזינו התלמידים לסיפורה המרגש של שירן אבוהרון, שבעלה השוטר רוני ז"ל נרצח בבוקר שמחת תורה תשפ"ד, לאחר שיצא להילחם במחבלים; ולמפקד משטרת אופקים, סנ"צ ניב אוחנה, אשר סקר בפניהם את אירועי אותה יממה מנקודת מבטם של שוטרי הרשות – תחילה במסיבת הטבע ברעים ולאחר מכן באופקים עצמה, ושיתף אותם בסיפורו האישי. שתי קבוצות התלמידים הציגו בפני השניים שאלות, ולאחר מכן שיתפו כאמור את חבריהם ברגשותיהם.

"מהרגע הראשון נעניתי לבקשה של יניב לחבר בין בתי הספר וליצור סיור ומעגלי שיח", סיפרה רכזת החינוך החברתי בתיכון הרב תחומי עמל אמירים באופקים, דניאלה טפירו. "בני הנוער והצוותים של שני בתי הספר נפעמו, התרגשו, הזילו דמעה מסיפורה המרגש של שירן אבוהרון שבעלה נרצח בהגנה על אופקים ורותקו מהעדות האישית של מפקד תחנת משטרת אופקים, ניב אוחנה. זו הייתה בעצם הפעם הראשונה שבה תלמידי התיכון שלנו יצאו לסיור בעצמם, שיתפו וסיפרו את הסיפור של גיבורי וגיבורות אופקים".

"ביקשתי מהתלמידים שיהיו שגרירים של אופקים", המשיכה טפירו. "שיספרו את הסיפור שלנו – את הגבורה, החוסן, ואהבת האחר, ושיהיו מודל ודוגמה. החינוך הוא הדרך שלנו לגעת בלב הילדים, ואני מרגישה שנגענו במפגש בעשרות לבבות. התלמידים האלה הם דור העתיד של ישראל, והאחריות על הגנת הארץ מונחת ממש עוד רגע על כתפיהם. בוגר בית הספר שלנו, ערן אלוני ז"ל, שסיים רק לפני שנתיים את לימודיו ונפל לפני כחודשיים בעזה, ביקש תמיד שיזכרו כי 'אנו צריכים להיות דוגמה ומופת בכל מקום בו נלך". מי ייתן שנקיים את הבקשה שלו. היה סיור עוצמתי ומרגש, ונרקם חיבור מיוחד בין בני הנוער – חיבור שהתחיל בחוסר ודאות וסקרנות ונגמר בתקווה".

"התגובות של התלמידים ביחס לסיור ולמפגש היו חיוביות מאוד", הוסיף רכז שכבת יב' בבית הספר אורט סינגאלובסקי, ניצן נחליאל. "המפגש עם תושבי אופקים וההאזנה לסיפורי הגבורה – הותירה בכולנו חותם. ברמה האישית, זכיתי להכיר את הגבורה של תושבי אופקים, ולקבל המון השראה מהפעולות שעשו בשביל השכונה – ומההתמודדות שלהם לאחר מכן".

קרדיט: דוברות עיריית אופקים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...