Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תחרות "שיר לערד" במסגרת אירועי 60 שנה לעיר

תחרות "שיר לערד" במסגרת אירועי 60 שנה לעיר
צילום: לי יצחק ועירית עשת מור

למעלה מ-120 שירים התקבלו מכל רחבי הארץ לתחרות "שיר לערד", מתוכם 12 שירים עלו לגמר הגדול. גמר התחרות "שיר לערד" יערך ביום חמישי, 23.3.23 באולם דולב במתנ"ס בשעה 19:00, בהנחיית כפיר ולדמן, יליד ערד ושדרן רדיו דרום, והוא יועבר בשידור חי בפייסבוק לכלל התושבים. ניתן להזמין כרטיסים בחינם באתר מתנ"ס ערד (מספר המקומות מוגבל) ואף לקבל "טעימה" קטנה מכל שיר, לקרוא את מילות השירים ואף להצביע בהצבעה מוקדמת! בנוסף – צוות שיפוט מקצועי ונציגי ציבור יתנו את קולם. לראשונה בערד: התושבים מוזמנים להשתתף בבחירת השיר ע"י הצבעה באולם, באמצעות הטלפון הנייד ודרך אתר האינטרנט של מתנ"ס ערד.

במסגרת חגיגות 60 שנה לעיר ערד הכריזה העירייה לפני מספר חודשים על תחרות שיר לערד, ובמסגרתה הוזמנו יוצרים, כותבים ומלחינים מכל רחבי הארץ להגיש שיר (הכולל מילים ולחן) לוועדה השופטת. למעלה מ-120 שירים הוגשו לתחרות ולאחר בחירה של ועדת השופטים 12 שירים עלו לגמר הגדול. הכלל העיקרי לכתיבת והלחנת השיר לתחרות היה כמובן לכתוב על העיר ערד כהשראה, לכלול ולשלב בשיר אלמנטים הקשורים לעיר בדרך כזו או אחרת כגון התייחסות לקהילה ולתושבים, נוף וקסם המדבר, אהבה והתאהבות בעיר, ילדות מאושרת, חוויות נעורים ועוד.

כאמור, אל מערכת התחרות התקבלו כ-120 שירים מכל הארץ ממגוון רחב של יוצרים, זמרים, פזמונאים, מלחינים, מפיקים, תלמידי רימון, בנות שירות ועד חיילים. המופע יועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה, ובסופו יוזמנו התושבים להצביע באמצעות הטלפון עבור השיר הנבחר לטעמם. הפרס לכותב ולמלחין של השיר המנצח עומד על סכום של 10,000 ₪.

כל השירים בערב הגמר יבוצעו על ידי זמרים מקצועיים בליווי נגנים בני העיר ואזור הדרום אל מול צוות שיפוט מקצועי ונציגי ציבור אשר יתנו את קולם. בצוות השופטים המקצועי נכללים: הזמר יהל דורון (מהצמד גיא ויהל), ארז יולביץ – ראש מסלול גיטרה בביה"ס למוסיקה רימון, המוסיקאים והיוצרים גיא סטריער, דור קוטאי ועידן קוטאי, מיכל יהודה – אמנית יוצרת ובמאית, חיה גולן – זמרת, אמנית ועורכת מוסיקלית ברדיו דרום ודוד ולדמן – מנצח מוסיקלי. כמו כן, נכללים בצוות השיפוט נציגי ציבור, נציגי נוער וצעירים ונציגי המקהלה העירונית. האירוע כולו מופק בחסות עיריית ערד וגופי התרבות העירוניים – מתנ"ס, ספרייה וקונסרבטוריון.

עודד גדיר, המנהל האומנותי של תחרות "שיר לערד": ״תחרות ׳שיר לערד׳ היא בראש ובראשונה פרויקט מוזיקלי עשיר ומגוון המאפשר חיבור בין אנשים ויוצרים מכל רחבי הארץ. כמות מכובדת בהחלט של כ-120 שירים נשלחו אלינו מצפון ועד לדרום, מתוכם נבחרו בקפידה רבה 12 שירים שיעלו למופע הגמר. העיר ערד חיה ונושמת תרבות ויצירה, ואני בטוח שמופע הגמר של תחרות שיר לערד יהיה מפגן מרשים של עשייה תרבותית ומוסיקלית הפועמת בליבה של העיר ערד תוך שילוב יצירה, לחן וכתיבה נפלאה״.

עופר סלע, מנהל הספרייה העירונית ומפיק האירוע: "הספרייה העירונית ערד, מובילה את הפרויקט כחלק מתפיסת עולמה ליצירת ועידוד תרבות מקומית. מעיון בשירים שהוגשו ובפרטי המגישים ניתן ללמוד על האהבה הגדולה לה זוכה העיר בקרב הציבור ועל היותה של ערד עיר של קהילות מגוונות הנותנת לכל אחת את מקומה. השירים שעלו לגמר משקפים את פניה המגוונות והיפות של ערד – מקום של רוגע, קהילתיות, יצירתיות, יופי פראי וממכר והכי חשוב אנשים טובים".

כתובת האתר להצבעה – דרך אתר מתנ"ס ערד או דרך הקישור הבא: https://arad-muni.vote.co.il

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...