Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תושבי קיבוץ סופה עברו למגורים זמניים באופקים

תושבי קיבוץ סופה עברו למגורים זמניים באופקים
צילום יח"צ

ביום רביעי בצהריים נערך טקס קבלת פנים חגיגי ל-30 משפחות מקיבוץ סופה, עם כניסתן לדירות חדשות באופקים. במהלך המפגש קיבלו עשרות מחברי קיבוץ סופה מפתחות לדירות
בבניינים חדשים שטרם אוכלסו, אשר יהפכו לבתיהם בשנה הקרובה.

טקס קבלת הפנים נערך במעמד:
ראש עיריית אופקים איציק דנינו, יו"ר מגדלי הים התיכון מוטי קירשנבאום,
יו"ר קיבוץ סופה נתנאל כהן, מנהלת הקהילה של קיבוץ סופה עמית וייץ,
יו"ר שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן.

עוד השתתפו בטקס: מנכ"ל עיריית אופקים יורם נחמן, חברי הנהלת שופרסל, עובדות ועובדי החברה, והשותפים הנוספים בתוכנית הסיוע – מגדלי הים התיכון, IBM, ועמיר שיווק חקלאות.

קבוצת שופרסל השיקה תכנית סיוע לשיקום קיבוץ סופה, ותלווה את תושבי הקיבוץ בקשר ארוך טווח שיתפרס לאורך שנת 2024. כחלק מהליווי לסיוע ולשיקום קיבוץ סופה, עשרות עובדות ועובדי שופרסל, מנהלות ומנהלים, יצאו השבוע לסייע לחברי קהילת קיבוץ סופה עם כניסתם למגורים החדשים באופקים, לאחר שלושה חודשים של מגורים ארעיים באילת. העובדים המתנדבים פעלו מתוך רוח התגייסות גדולה לסייע לקהילה ולמשפחות, והיו אחראיים על מגוון משימות על פי הצרכים של כל משפחה, בהן: הכנה וארגון הדירות, סידור והרכבת הריהוט, העברת ציוד וקדיחה בקירות ותליית תמונות. כמו כן, העובדים דאגו לסידור מצרכים, מוצרי מזון ופארם שנתרמו על ידי הקבוצה, ומילאו את המקררים וארונות המטבח בכל טוב עבור המשפחות. כל אלה נועדו כדי להעניק למשפחות קבלת פנים חמה ושהות נעימה עם כניסתן לביתן החדש, ומתוך מטרה לתת להן להרגיש בבית עד כמה שניתן, לאחר הטלטלה הקשה שעברו.

כחלק מאירוע קבלת הפנים, הוקמו מתחמי יצירה לילדים והוצבו עמדות כיבוד ושתייה לתושבים. כמו כן, הוצבו עמדות של מומחיות יופי של רשת הפארם Be מקבוצת שופרסל, כחלק מהפעילות ההתנדבותית והתרומה של החברה למען נשים שפונו מבתיהן, במסגרתה מוענקים לנשים, בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, טיפולים אישיים, ערכות מוצרים והמלצות לחיזוק תחושת החוסן הפנימי.

ההחלטה לסיוע ולשיקום קיבוץ סופה נעשתה ביוזמת יו"ר שופרסל איציק אברכהן, מנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן ויחד עם השותפים הנוספים בתוכנית הסיוע: IBM ומגדלי הים התיכון. הליווי יתמקד בתמיכה ובסיוע לחברי קהילת קיבוץ סופה, במתן מענה לצרכיהם של חברי הקיבוץ, בקיום פעילויות למען ובשילוב חברי הקיבוץ, ובכלל זה אירועים חברתיים עם ילדים ובני נוער מן הקיבוץ, וזאת עד אשר יוכלו לשוב לבתיהם. בטווח המיידי, קבוצת שופרסל מלווה בימים אלה את תושבי קיבוץ סופה עם כניסתם למגורים זמניים באופקים (30 משפחות) וברמת גן (50 משפחות). זאת לאחר שבמשך 3 חודשים התגוררו במלונות בעיר אילת, שאליה פונו לאחר מתקפת החמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר.

יו״ר שופרסל, איציק אברכהן: ״ברוכים הבאים לתושבי קיבוץ סופה. בשבעה באוקטובר פקד אותנו אסון לאומי שייזכר לדראון עולם. מנכ״ל שופרסל אורי וטרמן ואני, חשבנו איך אנחנו יכולים לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים כדי להקל. עם פרוץ המלחמה לקחנו חלק בסיוע לחיילים ולכוחות הביטחון. גם חיבקנו את החקלאים, כפי ששופרסל תמיד ידעה לחבק, ואנו שמחים לעשות זאת גם היום. ולסיום, שאלנו את עצמנו איך אנחנו יכולים להיות מעורבים, לחבק ולסייע לאחד הקיבוצים מהעוטף. החלטנו להיות חלק מקבוצה של מגדלי הים התיכון, ולעשות יחד כדי להקל ולעזור עד כמה שניתן לחברי קיבוץ סופה, ולהיות חלק מתוך הקהילה, ככל שנוכל ולאורך זמן. ננסה להעניק חיבוק וליווי יחד עם כל השותפים בפרויקט ומקווים שזה יסייע ולו במעט להתאושש מהאירוע הטראומטי שחוויתם. זה יהיה מסע ארוך ומורכב גם מבחינה אישית, חברתית, כלכלית, ונעשה אותו יחד ככל הניתן״.

"תושבי סופה היקרים, ברוכים הבאים למשפחת אופקים!", אמר בטקס ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "גורל אחד תכננו לנו המחבלים, וגורל אחד מחבר אותנו כאן, יחד כעם אחד – אנשים אחים אנחנו. אנו שמחים וגאים על שנפלה בחלקנו הזכות לארח אתכם, ויכולים להבטיח לכם, שנעשה הכל כדי לגרום לכם להרגיש בבית". "תושבי אופקים הם אנשים חמים, אוהבים ומכניסי אורחים", המשיך דנינו. "גם עובדי העירייה רק מחכים לקבל אתכם בזרועות פתוחות, ולהעניק לכם כל עזרה אפשרית. נעשה הכל כדי להקל עליכם את התקופה הקרובה. מרגע שנכנסתם לאופקים, אתם כבר חלק מהמשפחה. זיכרו שאנחנו תמיד כאן בשבילכם. יחד נעבור גם את התקופה הזמנית הזו, אנו בטוחים כי הקשר העמוק שייווצר בין שתי הקהילות רק ילך ויתחזק, ושנשמור על אחוות רעים גם אחרי שתשובו חזרה לביתכם".

מנכ״ל קבוצת שופרסל, אורי וטרמן: ״שופרסל ואופקים מחוברים עוד לפני השבעה באוקטובר. יש לנו סניף שופרסל באופקים ונפתח בקרוב מספר סניפים קטנים של אקספרס וגם סניף של רשת הפארם Be. מנהל סניף שופרסל של אופקים אבי זקוטו נרצח בשבעה באוקטובר והיה לאחד מחמישים נרצחים מתושבי העיר. מאז גורלנו נקשר יחד. את אנשי קיבוץ סופה פגשתי יחד עם איציק. בשום סיכוי ובשום מצב לא היינו נפגשים, שכן קיבוץ סופה נמצא בקצה הדרומי של עזה. אבל הגורל הפגיש אותנו, וכשנפגשנו ראינו אנשים מדהימים. הגעתם לעיר טובה ועיר מחבקת. לא באנו ליום יומיים, אלא נלווה את הקיבוץ לטווח ארוך בשנים הקרובות גם ברמה עסקית כלכלית וגם לאחר שתחזרו לקיבוץ. אני רוצה להודות לעובדות ועובדי שופרסל, שהתגייסו בהתנדבות מדהימה לסייע למשפחות עם הכניסה למגורים הזמניים באופקים. זאת העוצמה שלנו. אני מאחל לחברי הקיבוץ קליטה נעימה ושהייה טובה באופקים עד חזרתכם למגורי הקבע בקיבוץ סופה״.

יו"ר שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן, ביקרו לאחרונה את חברי קיבוץ סופה המפונים בעיר אילת, והחיבור היה מיידי. הם שמעו מהם על המצוקה, על הצרכים ועל האתגרים שצפויים להם בשיקום הארוך של הקיבוץ ואמרו: "במסגרת התכנית בשנת 2024 תתמקד שופרסל בסיוע ובליווי חברי קהילת קיבוץ סופה. שופרסל תעשה ככל שבידה לסייע כלכלית לתושבי הקיבוץ על מנת לאפשר להם להצליח להתרומם מהשברים לימים טובים יותר. סופה הוא קיבוץ קטן שנפגע קשות, ושופרסל, שמלווה את הקיבוץ כבר מהימים הראשונים, החליטה לקחת חלק משמעותי בתהליך השיקום שלו".

מאז פרוץ המלחמה שופרסל נרתמה על מנת לסייע לחיילים, לכוחות צה"ל והביטחון, לתושבים המפונים ברחבי הארץ ולמטה משפחות החטופים, בהיקף של מיליוני שקלים. בנוסף, שופרסל גיבשה תכנית סיוע מיידית למען חקלאי ישראל ויצאה במהלך לקידום חקלאות מקומית ישראלית כאשר מאות עובדי ועובדות שופרסל נרתמו למען החקלאים וסייעו בקטיף של ירקות ופירות. כעת, התגייסה קבוצת שופרסל למען תושבי קיבוץ סופה ומלווה אותם במתן מענה לצרכים המשתנים של חברי הקיבוץ, בקשר ארוך טווח שיתפרס לאורך שנת 2024, ויכלול לא רק תרומות וסיוע כלכלי, אלא גם באמצעות תוכנית עסקית-כלכלית רחבת היקף שתכלול ייעוץ וליווי עסקי, מנועי צמיחה עסקיים, התמודדות עם בירוקרטיות, בניית המשך עתיד כלכלי לקיבוץ ועוד.

במתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר ספג קיבוץ סופה מכה קשה. תושבי קיבוץ סופה נלחמו בעוז במחבלים שחדרו מרצועת עזה, ובתום קרבות ממושכים ומעשי גבורה יוצאי דופן של אנשי הקיבוץ וכיתת הכוננות, שלושה מחבריו נרצחו. הקיבוץ פעל בתחומי החקלאות, מוצרי חלב, מטעים וגידולי שדה. ענפי החקלאות של הקיבוץ נפגעו קשות בעקבות אירועי ה-7 לאוקטובר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...