Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שגריר של כבוד וההודי שהציל את שרידי קהילת קוצ'ין

שגריר של כבוד וההודי שהציל את שרידי קהילת קוצ'ין
כנס יהדות קוצ'ין השנתי בבני שמעון

קהילת קוצ'ין במושב נבטים במועצה האזורית בני שמעון קיימה השבוע, כבכל שנה, את כנס יהדות קוצ'ין, במעמד ראש המועצה, ניר זמיר. במושב נבטים ממוקם, בתמיכת המועצה, מוזיאון מורשת יהדות קוצ'ין, הפועל כל השנה ומארח קבוצות רבות ומבקרים מכל רחבי הארץ אשר מבקשים ללמוד על התרבות הייחודית של הקהילה.

כנס יהדות קוצ'ין השנתי בבני שמעון
כנס יהדות קוצ'ין השנתי בבני שמעון

בכנס, שהתקיים השבוע במלון דיויד בים המלח במשך 3 ימים, הוענקה תעודת אזרחות כבוד לשגריר הודו בישראל, פאוון קפור מטעם קהילת יהודי קוצ'ין בישראל ומטעם המועצה האזורית בני שמעון. כמו כן, הוענקה תעודת אזרחות של כבוד נוספת לאזרח הודי, לא יהודי, אשר הציל את בית הכנסת ובית העלמין היהודיים באחד היישובים בהודו מפני הריסה, על ידי הקמת קול זעקה ומחאה. את התעודות העניקו ראש מועצת בני שמעון, ניר זמיר ויושב ראש המוזיאון למורשת יהדות קוצ'ין שבמושב נבטים, ד"ר נחמיה שחף. הכנס מתקיים זו השנה ה-18 ברציפות.

האזרח ההודי, פרופ' קרמצ'נדרן, הוא היסטוריון, אשר גר באזור בו חיה בעבר קהילה של יהודים. בעת עזיבתה של הקהילה את המקום לטובת עלייה לארץ, חתמו ראשי הקהילה על הסכם עם העירייה שמבטיח את שמירת בית העלמין היהודי ובית הכנסת המקומיים, אך לאחרונה העירייה ביקשה להקים מתחם ספורט על גבי בית העלמין. פרופ' קרמצ'נדרן ששמע על כך הקים קול זעקה ויצא במחאה נגד מטרת העירייה להרוס את שרידי הקהילה היהודית במקום. יחד עם קהילת קוצ'ין בארץ, עם משרד החוץ ועם שגרירות הודו בישראל – הצליח הפרופסור למנוע את הפרויקט. על כך החליטו להעניק לו אזרחות של כבוד, כאן במדינת ישראל. הפרופסור הגיע במיוחד לטקס שנערך במהלך כנס מורשת יהדות קוצ'ין במלון דיויד בים המלח.

כנס יהדות קוצ'ין השנתי בבני שמעון
כנס יהדות קוצ'ין השנתי בבני שמעון

השנה עסק הכנס בנושא הייטק בקהילת קוצ'ין. שלמה גדות, היזם הידוע, בן קהילת קוצ'ין, הגיע להרצות על הנושא. כמו כן, התקיים פאנל בהובלת גדות עם יזמים צעירים, שנחשבים לסטארטאפיסטים קוצ'ינים מבטיחים. בסוף הכנס התקיימה הופעה של הזמרת ליאורה יצחק.

ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר: "זכינו שמרכזה של קהילת קוצ'ין המדהימה נמצא במושב נבטים אצלנו במועצה. מדובר על קהילה בעלת תרבות עשירה וייחודית שניתן ללמוד דרכה על היהדות בכלל ועל ישראליות אמיתית. המוזיאון למורשת יהדות קוצ'ין, הפועל מזה עשרים וחמש שנים במושב נבטים, הוא מקור משיכה לתיירים רבים המבקשים ללמוד ולהכיר את התרבות המיוחדת. הכנס למורשת יהדות קוצ'ין, המתקיים כל שנה במלון דיויד בים המלח, שומר על הלהבה בחקר ההיסטורי ובחיבור המודרני לישראל של היום. אני רוצה להודות ליו"ר המוזיאון, ד"ר נחמיה שחף, שמוביל את הנושא בשותפות מדהימה עם המועצה שלנו. המועצה האזורית בני שמעון בנויה מקהילות רבות אשר מרכיבות קהילה אחת מגובשת וגדולה, במועצה שלנו ניתן למצוא את כל מרכיבי החברה הישראלית, וזה מה שעושה אותה כל כך נפלאה"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
לראות ולשמוע מקרוב: הנהלת ארגון הקבלנים יצאה לסיור ביישובי עוטף עזה בעקבות מלחמת חרבות ברזל
הנהלת ארגון הקבלנים בנגב יצאה השבוע (יום א' - 5/5)...
ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל מלר״ד סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית וסגן מנהל ביה״ח, נבחר להשיא את משואת הרפואה והשיקום בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ״ד
בבוקרו של ה-7.10.2023 התעוררו עובדי המרכז הרפואי סורוקה לקול אזעקות...
שמים את הפריפריה במרכז: מפגש נשיאי המכללות לחינוך בדרום עם נשיא המדינה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח השבוע במשכנו את פורום נשיאות...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...