Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוללים את הדרך להגשמה עצמית – 3 מסלולי לימוד מיוחדים ואלטרנטיביים במצפה רמון

סוללים את הדרך להגשמה עצמית – 3 מסלולי לימוד מיוחדים ואלטרנטיביים במצפה רמון
צילום: שמעון בוקשטיין

מצפה רמון הוא ישוב קטן בלב המדבר המתהדר לא רק בשמש ונופים עוצרי נשימה. זהו מקום עם מרחב, אנשים טובים, טבע מהפנט וקהילת צעירים פורחת. בשנים האחרונות קמו במצפה רמון מסלולי לימוד ייחודיים, אשר מושכים צעירים נוספים מכל רחבי הארץ הרוצים ללמוד משהו חדש ולהתנסות בו לתקופה של שנה. מצפה רמון מציעה חווית לימודים ייחודית ואחרת בשילוב מגורים במדבר. לקראת שנת הלימודים החדשה אשר בפתח, ארגון ארץעיר גאה להציג: אלה מסלולי הלימוד שלא תרצו לפספס – פעימה, זוזימה והלך רוח.

שלושת המוסדות פעימה, זוזימה והלך רוח הינם מבית ארגון ארץעיר, הפועל לקידום קהילתיות עירונית ברחבי הארץ באמצעות פיתוח קהילה, יזמות ותעסוקה ומלווה מגוון מיזמים חברתיים בעיר. מור איזמילובסקי סדן, מנהלת תחום יזמות בארגון ארץעיר מספרת על מסלולי הלימוד: "בחרנו ללוות המוסדות הללו כחלק מרשת המיזמים של ארץעיר בגלל הבשורה הקהילתית והתרבותית שהם מביאים, גם לתלמידים אשר מגיעים מכל רחבי הארץ וגם למקום בו הם פועלים. החיבור עם הקהילה המקומית במצפה רמון יוצר שלם אשר גדול מסך חלקיו".

פעימה – ללימודי תיאטרון ויצירה מציעה מרחב ללמידה ויצירה מקצועית ומגוונת, תוך עידוד מתן ביטוי לתהליכים פנימיים וחיפוש, דרך משחק, תנועה, קול, כתיבה ובמה. מסלול הלימודים בפעימה הינו חד שנתי וכולל חוגי ערב וסדנאות וכן שיתופי פעולה עם הקהילה והמועצה המקומית. בפעימה מאמינים כי עולמו הפנימי של האדם היוצר מכיל בתוכו סקרנות, אומץ וגילוי עצמי נרחב. מטרת המסלול הינה ליצור מרחב מקצועי והשראתי הרואה לנגד עיניו את תהליך היצירה והביטוי האנושי. השילוב בין ביטוי וחשיפה בימתית, קצב המדבר הייחודי וחזון אשר מעדיף כישלונות מפוארים על פני חלומות במגירה, הוא המהות היוצרת את פעימה. הלימודים מתאימים לכל מי שקיימת בו זיקה ותשוקה לעולם המשחק, היצירה והחקירה העצמית. חוויה של שנה (שני סמסטרים) תוך למידה מקצועית, התמסרות והעמקה בעולם הפנימי, בתוך תהליך קבוצתי בסביבה ייחודית וצעירה. אבירם בן עזיז – מנהל שיתופי פעולה בפעימה: "תכנית הלימודים, על שלל תכניה, מעודדת את התלמידים לחקירה עצמית ויצירה, דגש מושם על תהליך קבוצתי ואישי כאחד ויש מקום רב לביטוי עצמי בסביבה תומכת, מאפשרת ונטולת שיפוטיות ככל הניתן, כל זאת ברוח המדבר והשקט המאפשרים העמקה והתבוננות לצד גדילה והתפתחות".

 

זוזימה – הינו מרכז ללימודי מחול ופרפורמנס עם תכנית לימודים דו שנתית, קורסים, הופעות, שהות אמן ועוד. תוכנית הלימודים הדו שנתית מנגישה בסיס רחב של כלים מקצועיים, לצד חומרי הגלם הייחודיים של המדבר. הסטודנטים מפתחים מיומנויות גוף השאובות מעולמות תנועתיים מגוונים ושונים החל מהבלט דרך האימפרוביזציה ועד הפרפורמנס, לצד התנסות אישית ביצירה. כל זאת על מנת לייצר גוף משוכלל, תפיסה מרחבית וגישה יצירתית. זוזימה נוצרה מתוך חיבור בין אמנים המגיעים מדיסציפלינות אמנותיות שונות, השואפים לחבר בין גוף לתודעה ובין טכניקה לאמנות. הבית שנוצר בזוזימה נשען על מעגל של השקפות, המאמין שהמבט של כל אחד ממשתתפיו עוזר לייצר תמונה רב ממדית, מורכבת יותר ועשירה יותר. יערה רייך – פרפורמרית ויוצרת בזוזימה: "תפיסת עולמנו שמה במרכז את הגוף ככלי מחקר למבט פנימה וביטוי היצירתיות. מתוך אמונה זו יצרנו את זוזימה כמרכז ליצירה עכשווית המנגיש בסיס רחב של כלים מקצועיים לצד חומרי הגלם הייחודיים של המדבר: האדמה החשופה, תנועת הזמן ושהייה בהקשבה. אנחנו מאמינים שזמן הגילוי הוא עכשיו וחוקרים כל העת דרכים חדשות ומבנים חדשים ללימוד, הוראה ויצירה. לאורך השנה אנו מקיימים פסטיבלים, מציעים מגוון אפשרויות להתפתחות מקצועית עבור הבוגרים שלנו וכל העת שואפים לחדש את שפת המופע. כמו כן, אנו פורסים רשת של שיתופי פעולה עם גופים וארגונים בתחום".

מדרשת הלך רוח – לימוד מעמיק | מפגש אנושי | מסע רוחני. מדרשת הלך רוח פונה לאנשים הרוצים לעצב את דרכם: אנשים מודעים ויצירתיים, השואפים להבין את ההקשר בו הם פועלים, לפגוש אנשים מיוחדים, ולצעוד אל עבר העולם שהם רוצים לראות. במדרשת הלך רוח מציעים תכנית לימודים שנתית על הפילוסופיה של הרוח וחקר העצמי, וכן מפעילים בית מדרש פתוח לקהילה. המדרשה מציעה לימודי פילוסופיה מזרח-מערב, נפש ומודעות, אנתרופוסופיה, קוסמולוגיה ומדיטציה. דניאל אראל – ראש המדרשה מספר: "מטרת הלימודים במדרשת הלך רוח הינה להציע למשתתפים מגוון מפות – מפות פילוסופיות, פסיכולוגיות נפשיות ורוחניות, וזאת על מנת שיוכלו לדייק את המפה האישית שלהם, וכך להגיע למקום בו הם שואפים ורוצים להיות. ביחד, אנו לומדים איך המסע שלנו קשור הדוקות למסע האנושי בכללו, וכך מנסים לתרום את חלקנו למימוש שלו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"ספגנו רימונים וטילים בכל רגע, אבל רוח הלחימה, הגאווה לאומית ותחושת שליחות הרימו אותנו"
היום התקיימה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע עצרת...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: "כולנו עומדים מול אויבנו כאיש אחד"
"מזה חודשים רבים שאנחנו בעיצומה של מלחמת קיום, ונחשפים לגבורתם,...
לזכרם: 1,500 תלמידים שרים ומחזיקים את תמונת 1,500 הנופלים
מקיף אמית באר שבע, ערך השבוע שירת המונים לקראת יום...
חידושים באולימפיאדת המגמות של "עתיד"
אולימפיאדת המגמות הטכנולוגיות של רשת החינוך "עתיד" התקיימה במוזיאון ארץ...
מכינת אופקים למדע תערוך טקס הוקרה ליוסי דהן אשר נדיבותו אפשרה את תנופת הפיתוח של המכינה
מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן...
הזדהות עם החטופים והנופלים: עיצוב חדש למדבקת יזכור
יוזמה של מגמת עיצוב תעשייתי בתיכון עתיד באר-שבע מציגה עיצוב...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: "השנה למדנו את לקחי השואה על בשרנו"
"השנה את לקחי השואה למדנו על בשרנו. הטרגדיה הגיעה לפתחנו,...
שמים את הפריפריה במרכז: מפגש נשיאי המכללות לחינוך בדרום עם נשיא המדינה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח השבוע במשכנו את פורום נשיאות...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
מרדף לוהט בלב המדבר
בעת סיור גששות ותצפיות על חיות בר שהתקיים באזור נחל...