Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי הצהרת הון ואיך ממלאים אותה?

מהי הצהרת הון ואיך ממלאים אותה?
קרדיט FREEPIK

הצהרת הון היא טופס שעוסקים עצמאים נדרשים למלא ולהגיש לרשויות המס אחת לכמה שנים. גם עובדים שכירים שמרוויחים סכומים שנתיים גבוהים ובבעלותם נכסים מרובים, עשויים להידרש למילוי הצהרת הון. הצהרת הון – הידועה גם כטופס 1219 – היא טופס מפורט שבוחן את שווי ההון העצמי של הנישום, והנישום צריך להקפיד ולמלא אותו לפרטי פרטים, למסור בו את כל המידע הדרוש ואת כל הנתונים הרלוונטיים, לצרף מסמכים מהותיים ואסמכתאות ולהגישו במועד. הצהרת ההון מתייחסת גם להון העסקי של הנישום וגם להונו הפרטי. אם אתם נדרשים למלא טופס הצהרת הון בפעם הראשונה, אתם אומנם יכולים למלא את הטופס בעצמכם, אך מוטב ורצוי שלא תתמודדו איתו לבדכם ותיעזרו ברואה חשבון מקצועי ומנוסה שמיומן במילוי טופסי הצהרת הון ובבדיקת הנתונים המפורטים בהם. רוצים לדעת עוד? הינה כל מה שחשוב לדעת על הצהרת הון ועל תהליך מילוי הטופס.

מהי הצהרת הון ראשונה?

הצהרת הון ראשונה – כשמה כן היא – היא הצהרת ההון הראשונה שתידרשו למלא כעוסקים עצמאיים. הנתונים שתמסרו בה יאפשרו לרשויות המס לקבל מידע מדויק על מצבכם הכספי, על שווי ההון האישי שלכם ועל מצבו הכלכלי של העסק שלכם. הצהרת ההון הראשונה עוזרת לרשויות המס לקבוע את מעמדכם כנישומים ולעקוב אחר תשלומי המיסים שלכם. מעמדכם כנישומים מושתת על המידע שתמסרו בהצהרת ההון הראשונה, וכל הצהרת הון שתגישו לאחריה תוּשווה אליה ותסייע במעקב אחר השינויים הפיננסיים שחלו בחייכם העסקיים והאישיים.

קרדיט FREEPIK

את הצהרת ההון הראשונה ממלאים גם עוסקים עצמאים ובמקרים מיוחדים גם עובדים שכירים. עוסקים עצמאים נדרשים למלא אותה חודשים ספורים לאחר פתיחת התיק ברשויות המס ולהגיש אותה בתוך מאה ועשרים ימים ממועד קבלת הטופס. מדי ארבע או חמש שנים הם נדרשים למלא הצהרות הון נוספות, וכל עוד מעמדם התעסוקתי נשאר כשהיה בעת הצהרת ההון הראשונה.

איך ממלאים את טופס הצהרת ההון?

טופס הצהרת ההון נחלק לשני חלקים. החלק הראשון הוא הצהרה על ההון העסקי של הנישום, והחלק השני הוא הצהרה על הונו הפרטי. בחלק הראשון אתם נדרשים למלא פרטים רלוונטיים על הנכסים הרשומים על שם העסק שבבעלותכם כמו מגרשים, בניינים, שטחים חקלאיים, מכונות, ציוד, רהיטים, רכוש קבוע ועוד. עליכם לפרט מתי נרכשו הנכסים הללו ובאיזו עלות. עליכם להצהיר גם על הרכוש השוטף של העסק כמו מלאי מוצרים, מלאי חומרי גלם, שטרות והמחאות עתידיות, גבייה שוטפת מלקוחות ועוד וכן לדווח על חשבונות הבנק העסקיים. בחלק השני אתם נדרשים למלא פרטים רלוונטיים על הנכסים הפרטיים הרשומים על שמכם – נכסי נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק, תוכניות חיסכון, ביטוחי חיים, קופות גמל, ניירות ערך, השקעות וכיוצא באלה.

אל תתמודדו עם הצהרת ההון לבד

נדרשתם למלא טופס הצהרת הון? אל תתמודדו איתו לבד. היעזרו ברואה החשבון שלכם ותנו לו ללוות אתכם בתהליך. הבטיחו את עתידכם העסקי והאישי והקפידו למלא טופס הצהרת הון בפרטים מבוססים ומדויקים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...