Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הושקה תכנית למניעת תאונות ילדים בחברה הבדואית בנגב

הושקה תכנית למניעת תאונות ילדים בחברה הבדואית בנגב

את התוכנית יזמו חברת כיל יחד עם הארגונים החברתיים בטרם, אג'יק ומתן שרתמו למשימה מאות ילדים, בני נוער, הורים ואנשי מקצוע מהחברה הבדואית

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי הסיכון של ילד בדואי מהדרום למות גבוה פי 19 מזה של ילד יהודי 55% ממקרי המוות בקרב ילדים בדואים נגרמים כתוצאה מתאונות בבית ובחצר

בימים אלה הושקה תוכנית למניעת תאונות של ילדים בחברה הבדואית בנגב. זאת, לנוכח הנתונים הקשים שעולים מארגון 'בטרם' לפיהם הסיכון של ילד בדואי למות בתאונה גבוה פי 19 מהסיכון של ילד יהודי. כיל, והארגונים החברתיים אג'יק – מכון הנגב, ארגון בטרם לבטיחות ילדים ומתן – משקיעים בקהילה, חברו יחד במטרה לצמצם את תופעת התאונות של ילדים בבית ובחצר הבית בקהילה הבדואית בנגב.

התוכנית מתמקדת במניעת תאונות ילדים בבית ובחצר הבית לאור הנתונים שמצביעים על כך שתאונות אלו מהוות 55% ממקרי התמותה בקרב ילדים בדואים בנגב. התאונות הנפוצות כוללות דריסה לאחור, טביעות, כוויות והרעלות. התוכנית תעניק ידע וכלים כיצד למנוע תאונות קשות אלו.

תוכנית "בטוחים בבית" כוללת שלושה חלקים: בשלב הראשון נערכת פעילות עם עובדי מפעלי כיל מהחברה הבדואית ובני משפחותיהם, במטרה להעלות את מודעות העובדים לחשיבות נושא בטיחות הילדים, ומתן כלים לאימוץ התנהגות בטוחה, על מנת שישמשו כשגרירים ומדריכים בקהילה. במסגרת זו, גובש צוות מוביל מבין העובדים הבדואים בכיל, שעבר הכשרה בנושא בטיחות ילדים. הצוות מסייע בבניית התכנית ובנוסף ניתנות הכשרות וסדנאות לכלל עובדי הארגון.

בשלב השני הפעילות מתרחבת אל הקהילה בה חיים העובדים. בקהילה נעשית פעילות בכמה מסגרות: פעילות עם פורום האמאמים של אג'יק המאגד בתוכו 42 אימאמים מהחברה הבדואית בנגב. בנוסף תתקיים הדרכה במסגרות של קבוצות הורים.  פעילות חשובה נוספת מתקיימת עם בני נוער בתנועת הנוער של אג'יק – מכון הנגב, ההופכים לשגרירי בטיחות צעירים. החניכים הופכים ל"פרחי בטיחות" אשר יעבירו את המסר בקהילה להורים ולמשפחות. בתכנית "פרחי בטיחות" משתתפים כ-1,300 חניכים מהישובים חורה, כסייפה, רהט, שגב שלום וכן בכפרים הבלתי מוכרים שבסביבתם.

במקביל לפעילות בקרב עובדי כיל ובקהילה, מתבצע החלק השלישי במהלכו נערכת פעילות הסברה בקרב כלל אוכלוסיית הבדואים בנגב להעלאת המודעות לכללי בטיחות הילדים ומניעת היפגעותם בתאונות.

סלימאן אלעמור, סמנכ"ל אג'יק-מכון הנגב, אמר : "אנו רואים חשיבות רבה בקידום שיתוף הפעולה בין כל הארגונים, ומברכים על ההחלטה להתגייס לטובת טיפול בנושא הכאוב של תאונות ביתיות בחברה הבדואית. אנו מקווים כי התהליך אותו אנו מתחילים במשותף יביא לתוצאות אותן נוכל לראות בשטח, בדמות נתונים פחות קשים, כבר בשנה הקרובה".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מוסרת: "אנו נרגשים מכך שלראשונה חברה עסקית בסדר גודל של כיל, המעסיקה אלפי עובדים ברחבי הארץ ומפרנסת מאות משפחות בחברה הבדואית, נרתמה לצמצום ההיפגעות והתמותה של הילדים הבדואים בנגב, שכן ילדים אלו נמצאים בסיכון הכי גבוה לתמותה מתאונות. בשנת 2017 נהרגו בישראל 144 ילדים, רבע מהם מהקהילה הבדואית. אני מברכת על השותפות של חברת כיל, אג'יק-מכון הנגב ומתן בנושא זה שבנפשנו – מתן אפשרות לכל ילד לגדול בבטחה ולהגשים חלומותיו".

ארז קמה, מנהל קשרי קהילה, כיל: כמעסיק הגדול בנגב, כיל רואה את עצמה שותפה של הקהילות השונות בנגב, ובתוכן הקהילה הבדואית. בחירת הפרויקט נעשתה לאחר בירור צרכים מעמיק עם הקהילה עצמה על מנת להתאים את הפעילות לצרכים האמיתיים והיומיומיים. המטרה היא לפעול במכלול השכבות, מילדי הגן ועד המבוגרים שבקהילה, במטרה שהשפעת הפעילות תורגש ותהיה משמעותית בכל חתך הגילאים. בכוונתנו להשקיע בפעילות זו בשנים הקרובות באופן משמעותי, ואני שמח שעובדי כיל מהקהילה הבדואית יהיו שגרירים של הפרוייקט ויקחו חלק בהדרכת התושבים בפעילות החשובה הזאת".

אהובה ינאי, מנכ"לית ארגון מתן – משקיעים בקהילה, מוסרת: "אנו במתן מחברים בין עסקים וקהילה. החיבור שיצרנו בין כיל, אג'יק-מכון הנגב וארגון בטרם מרגש אותנו במיוחד. אנו בטוחים כי השיתוף בין החזון החברתי והיכולות המוכחות של הארגונים כולם, נצליח להשפיע ולשנות ביחד עם הקהילה הבדואית בנגב, את הסטטיסטיקה העגומה של תאונות ביתיות. זו זכות לבנות שתוף פעולה שיוצר שינוי בחיי רבים".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...