Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם כל פגיעה נחשבת ללשון הרע?

האם כל פגיעה נחשבת ללשון הרע?
קרדיט - Canva

חוק לשון הרע נחקק בשנת  1965 ומגדיר באופן ברור מה נמצא תחת הגדרה זו. לא כל פגיעה, גם אם נפגעתם מאדם עד עמקי נשמתכם, תיחשב ללשון הרע ותהווה עילה לתביעת לשון הרע. אם אתם חשים שפגיעה שחוויתם אינה סתם פגיעה אלא יכולה להיחשב ללשון הרע, פנו אל עורך דין לשון הרע בחיפה ובכלל כדי שיבדוק האם יש כאן עילה לתביעה. כדי שתהיה עילה לתביעה היא צריכה לענות על אחד ממספר פרמטרים או יותר, כמו השפלת אדם בכוונה לבוז לו ולעורר שנאה כלפיו בציבור, שהדברים הנאמרים יפגעו במשרתו של אדם, מקצועו ועיסוקו וגם כאשר הביזוי הוא בשל גיל, מוצא, נטייה מינית או מגדר. פגיעת לשון הרע צריכה להיות פומבית ולהגיע לאנשים רבים.

פגיעות ברשתות החברתיות- איך מתמודדים?

היום אחת הבימות הנוחות ביותר להשתלחות באדם כזה או אחר היא הרשתות החברתיות, בעיקר טוויטר ופייסבוק. לכן, עורך דין לשון הרע בחיפה צריך להיות מעודכן היטב בכל החוקים הנחקקים לגבי לשון הרע באינטרנט וברשתות החברתיות. כיוון שברשתות אנשים מתבטאים באופן חופשי יותר, הדבר מביא לפגיעות קיצוניות יותר מבלי לחשוב עד הסוף על משמעות הדברים. לעיתים אדם אפילו שוכח עד כמה שפוסטים הם ויראליים כך שהם מגיעים למספר גדול הרבה יותר של אנשים מאשר אם דברים היו נאמרים במפגש חברתי ואפילו בעיתון, טלוויזיה או רדיו. לכן, אם נפגעתם מפוסט, או מטוקבק על פוסט שאתם פרסמתם ורואים בכך פגיעה מהותית יותר מאשר העלבה בלבד, פנו לעורך דין המתמחה בתחום.

מהם היתרונות לעריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך?

ככל שאדם מתבגר ומזדקן, כך הוא מתחיל לחשוב על העתיד, על מצב בו לא יהיה לגמרי עצמאי ואפילו יאבד את עצמאותו לחלוטין, לפחות בעניינים מורכבים. במשך שנים לא נותרה ברירה במצב זה אלא למנות לאדם אפוטרופוס אשר ידאג ויטפל בכל ענייניו בהתאם לשיקול דעתו. היום ישנה אופציה נוספת באמצעותה יוכל אדם לשלוט באופן יחסי בענייניו גם כאשר לא יוכל לעשות זאת בפועל. הדבר אפשרי באמצעות פניה אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך חיפה או לפי אזור מגוריו לעריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך, ייפוי כוח עתידי שניתן לאנשים על פי בחירתו (יתכן גם יותר מאדם אחד, כשכל אחד אמון על תחום אחר) כשהמסמך ייושם רק בעתיד, כאשר אותו אדם לא יהיה כשיר לטפל בענייניו. במסמך הוא יכול להשאיר גם הוראות לטיפול בעניינים מסוימים, למשל האם ברצונו למכור נכס, כיצד ירצה שיטופלו השקעות שלו ועוד.

עו"ד חגי אורגד הוא עורך דין ונוטריון המציע מגוון שירותים ומטפל בעניינים משפטיים בנושאים שונים: ירושות וצוואות, ייפוי כוח מתמשך, מקרקעין ועוד. הוא מטפל בהצלחה גם בנושאים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...