Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעתיד הקרוב: עלייה של עשרות אחוזים במיחזור הפסולת בנגב

בעתיד הקרוב: עלייה של עשרות אחוזים במיחזור הפסולת בנגב
קרדיט צילום: פארק דודאים

אשכול נגב מערבי, המונה עשר רשויות, חתם השבוע על הסכם חסר תקדים לפינוי וטיפול בפסולת עם פארק המיחזור והחינוך הסביבתי דודאים שיקלוט בחמש השנים הקרובות את הפסולת שלהן. זאת כחלק מתכנית רחבה שמקיים הפארק ובונה לראשונה את מפעל המיון והמיחזור הגדול בדרום. הפניית הפסולת מהרשויות הללו עתידה בעתיד, כאשר יקום המפעל, לעלות באופן משמעותי את אחוזי הפסולת הממוחזרת מאותן רשויות.

ההסכם הענק של הנגב בטיפול בפסולת
קרדיט צילום: פארק דודאים

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק דודאים: "מפעל המיחזור הגדול הראשון בדרום שיאפשר הגדלה משמעותית של אחוזי מחזור פסולת בכל הרשויות שמפנות את הפסולת לפארק דודאים. מדובר על פרויקט בסדר גודל חסר תקדים באזור, שיהווה תרומה משמעותית למאבק למען איכות הסביבה ברמה העולמית ובפרט בישראל ובדרום."

אורי פינטו, מנכ"ל אשכול נגב מערבי: "האשכול גאה להוביל תהליך משמעותי לייעול תהליכי הניהול והטיפול בפסולת וקידום המחזור. אני מברך על ההסכם המהווה נדבך חשוב בפעילותו של האשכול לניצול יתרון הגודל, שיפור איכות החיים וצימצום פערים."

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "איחוד הרשויות במסגרת אשכול נגב מערבי הוא כוח אמיתי, עבורנו הרשויות, לפעול יחד על מנת להוזיל שירותים רבים ולקדם מהלכים משותפים במרחב ובכך להעניק שירותים טובים יותר לתושבינו. . מפעל המיחזור בפארק דודאים הוא בשורה אמיתית לתושבי הנגב ולמדינת ישראל"

ההסכם הענק של הנגב בטיפול בפסולת
קרדיט צילום: פארק דודאים

פארק דודאים, שיושב במועצה האזורית בני שמעון, שם לעצמו כמטרה לצמצם את כמויות הפסולת המוטמנת ובכך יצא לפרויקט ענק של בניית מפעל המיון והמיחזור הראשון הגדול ביותר בדרום, אליו תגיע פסולת מכל הרשויות באזור. אשכול נגב מערבי היה הראשון לזהות את הפוטנציאל הסביבתי הגדול ולחתום על הסכם לחמש השנים הקרובות עם הפארק.

מפעל המיחזור עתיד להתפרס על שש וחצי דונם ויהיה עתיר טכנולוגיה ואמצעים. הוא עתיד לבצע הפרדה ברמה גבוהה של סוגי פסולת ולמיין אותה למתקנים שונים לטובת מיחזור ושימוש חוזר.

המפעל קם במימון של המועצה האזורית בני שמעון והמשרד להגנת הסביב, הוא יטפל בפסולת באזור כולו וכך גם יתרום לצמצום תנועה בכבישים, צמצום שטחי הטמנה, חיסכון בדלק ומזעור של זיהום אוויר, פעולות שיובילו לצמצום נזקי סביבה רבים.

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק המיחזור והחינוך הסביבתי דודאים, מסביר כי מדובר על פרויקט בסדר גודל חסר תקדים באזור שעתיד להוות תרומה משמעותית למאבק למען איכות הסביבה ברמה העולמים ובפרט בישראל ובדרום. הוא מסביר כי הנחת היסוד של כולם צריכה להיות שכל אזור בארץ יטפל בפסולת של עצמו ולייתר את השינוע של כמויות אשפה אדירות ממחוז אחד לאחר, דבר שפוגע לכשעצמו בסביבה.

ההסכם כולל את קליטתה של הפסולת מעשר הרשויות שנכללות באשכול במחירים קבועים ושווים לכולן, בכך יקלוט כמות פסולת ענקית של 86,000 טון פסולת מעורבת ו-24,800 טון פסולת גושית. מפעל המיחזור והמיון עתיד לקום בטווח זמין של כשנה ולאחר עשרות שנים של הטמנת םסולת יאפשר, ע"י טכנולוגייה בינלאומית חדישה, לקלוט מידי יום כאלף ומאתיים טון פסולת, למיין אותה ולשלוח למיחזור אלפי טונות.

אורי פינטו, מנכ"ל אשכול נגב מערבי מספר כי המהלך הנוכחי הוא חלק מתהליך חשוב שהאשכול בראשית דרכו. הוא מוסיף שההתקשרות עם דודאים תהווה חיסכון משמעותי בעלויות עבור רשויות ופועלת במסגרת של שוויון מחירים לכלל הרשויות אשר לוקחות חלק באשכול. "בהמשך למהלך זה אנו עתידות הרשויות לשתף  פעולה בתהליכי האיסוף והטיפול בזרמי פסולת נוספים, כמו גם הגדלת אחוזי המחיזור שלהן. כל זאת מתאפשר נוכח תמיכת המשרד להגנת הסביבה העומדת בשלב זה על 50 מיליון ₪" הוא אומר.

"מפעל המיחזור בפארק דודאים הוא בשורה אמיתית לתושבי הנגב ולמדינת ישראל אשר חייבת לעלות שלב בכל הנוגע לטיפול בפסולת ואיכות הסביבה. מועצת בני שמעון החליטה להשקיע מאמצים וכסף רב בשינוי המביא עמו עתיד בתחום איכות הסביבה ואיכות החיים. ותהיה בין אלו המובילים את הנושא בשנים הקרובות ואשכול נגב מערבי מצטרף היום למהפכה" מסביר ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, אשר עומד בראש המועצה שמובילה את נושא איכות הסביבה בנגב והטיפול הנכון בפסולת דרך פארק דודאים אשר החברה הכלכלית של המועצה מפעילה.

אשכול נגב מערבי נוסד בשנת 2015 בתוך מיזם חדשני ביוזמה של משרד הפנים ומשרד האוצר והתאגד עם הרשויות הכוללות אותו במתכונתו הנוכחית בשנת 2016. הוא מקדם תפסיה אזורית ושיתופי פעולה רחבים ואסטרטגיים המביאים את יתרון הגודל כתמורה לרשויות הלוקחות חלק.

באשכול לוקחות חלק העיר אופקים, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית בני שמעון, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית שער הנגב, עיריית נתיבות, עיריית רהט, מועצה מקומית לקיה ועיריית שדרות. כלל התושבים מהרשויות האלה עומדים על למעלה ממאתיים ועשרים אלף תושבים והשטח של האשכול כולו נפרס על כשני מיליון דונם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...