Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך עסקים בדרום מתמודדים עם המציאות שנוצרה בעקבות הקורונה?

איך עסקים בדרום מתמודדים עם המציאות שנוצרה בעקבות הקורונה?
מקור pixabay

דרום הארץ הוא אזור שיודע דבר או שניים על חוזקה וקשיחות. שנים רבות שתושבי האזור, ובעלי העסקים בעיקר, מתמודדים עם לחצים וקשיים בלתי אפשריים. מעל לכול הקשיים הקיימים, התווספה לה עכשיו מגפת הקורונה שמאיימת לחרב עסקים שלא יצליחו להתאים עצמם לרוח הדברים. יצאנו לבדוק כיצד מתמודדים בעלי העסקים בדרום עם המציאות המשתנה וגילינו בדיוק את אשר חשבנו, העסקים בדרום חזקים ממה שנדמה.

איך עסקים בדרום מתמודדים עם המציאות שנוצרה בעקבות הקורונה?
מקור pixabay

מי שיכול מתאים עצמו לתמורות הטכנולוגיות

הדבר הראשון ששמנו אליו, מעבר לסימוני המרחקים על הריצפה ועמדות חיטוי הידיים הפרוסות בחנויות, היה שעסקים רבים בדרום התחילו להעביר את עיקר פעילותם אל המרחב הדיגיטלי. זהו שינוי מהותי ולא מדובר, העולם החל בתהליך המחשוב כבר לפני שנים רבות, אך בשנים האחרונות אנחנו רואים תאוצה מאסיבית בתחום. מגפת הקורונה רק חיזקה ושידרגה את הסחף, אולי בצורה הרסנית ומאיימת, אך בסופו של יום התהליך הזה היה צפוי. הראשונים שהתחילו לראות את פירות המאמצים היו אלו אשר בחרו לעבוד עם חברת שיווק דיגיטלי, ההבדל בעקומת הלמידה העצמית לעומת זו המסתמכת על חברה עתירת ניסיון התגלה כמהותי.

משיחות שערכנו עם כמה בעלי עסקים מקומיים, הבנו כי הסיוע העיקרי שנתנו חברות השיווק הדיגיטלי היה בהקמה טכנית של חנויות מקוונות. אחד מהם תיאר זאת כך, "זה הבדל של שמיים וארץ. החנות לידי ניסתה לעשות את כל העבודה בעצמה, הם הצליחו ויש להם אחלה אתר. אבל הזמן והאנרגיה שנלקחו מהם כדי להגיע לתוצר הזה, בטח שבימים לחוצים כמו אלו, אני לא בטוח שזה שווה את זה". 

במובן הזה לא מצאנו כל הבדל בין עסקים בדרום, לבין עסקים בתל אביב. בשני המקרים בעלי העסקים הבינו מהר מאוד שבעולם שבו אנשים לא יכולים לצאת החוצה, אתה צריך להנגיש להם את המצרכים והשירותים שלך. העולם הטכנולוגי המפותח הוא הפלטפורמה העיקרית לכך. אז המשכנו לבדוק כדי להבין האם יש הבדל, והיכן טמון החוזק של יישובי הדרום שדובר עליו רבות.

הסוד טמון בקהילתיות

בימים שאחרי הסגר התגלה הסוד האמיתי של העסקים בדרום. לאט ובמרחקים בטוחים החלו להגיע התושבים לבקר בחנויות שהצליחו לשרוד את החודשים הארוכים. כל עוד הדבר היה מותר, תורים ברחובות היו מחזה שכיח. אך גם כאשר בעלי חנויות הרחוב נאלצו לסגור את שעריהן ולא הורשו להכניס לקוחות, הלקוחות לא שכחו אותם. בכל רחבי הדרום נרשמה עלייה משמעותית ברכישות מעסקים קטנים, התגלה כי דווקא בעתות משבר הסולידריות החברתית מנצחת.
בעלי עסקים שלא הצליחו להסתגל אל העולם הטכנולוגי, אך הצליחו לשרוד את ימי הסגר, דיווחו כי ההזמנות הטלפוניות הרקיעו שחקים. התושבים והשכנים לא שכחו את החנויות שליוו אותם שנים ארוכות והם בחרו להשקיע את מעט כספם דווקא באותם עסקים.

הקהילה הזו שתומכת ודואגת, שמחבקת חיבוק חם את חבריה, היא בדיוק הדבר שחברת שיווק דיגיטלי מייצרת אך באופן מקוון. הערך האמיתי של העסק לא טמון בבחירה לעבוד עם חברה השיווק הגדולה והיוקרתית ביותר במדינה, הערך האמיתי הוא העסק וקהל הלקוחות הנאמן שלו. את ערכי המותג של העסק לא ניתן לזייף, אך חברת שיווק איכותית תדע להציע לכם דרכים לתעל אותו ולמנף אותו לכדי יצירת קהילה מקוונת.

בסופו של יום גילינו כי לא משנה האם העולם צועד אל עבר הכיוון הטכנולוגי או לא. מה שמשנה זה האנשים שצועדים יחד איתך אל עבר המטרה, מה שמשנה זו הקהילה שנוצרת סביב המסע הזה והאנשים האלה הם בסופו של יום גם הרווח האמיתי שלנו כבני אדם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...