Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מצליחים גם לצאת לסיורים בימי הקורונה, גם לא לרוקן את הארנקים וגם לעזור לעסקים המקומיים?

איך מצליחים גם לצאת לסיורים בימי הקורונה, גם לא לרוקן את הארנקים וגם לעזור לעסקים המקומיים?
קרדיט צילום נעמה ספיר

את התשובה לכך מצאו בימים אלה הרשות לפיתוח הנגב שיזמה סדרת סיורים אורבניים חינמיים ברחובות מבוקשים בכמה מערי הנגב. כל שעליכם לעשות כדי לזכות בסיור מודרך ומרתק שכזה הוא לרכוש בעסק מקומי בעלות של 20 ₪ בלבד

נגב תור
קרדיט צילום נעמה ספיר

מידי ימי חמישי בערב ושישי בבוקר, החל מסוף השבוע הקרוב (3.9), הרשות לפיתוח הנגב תקיים מערך סיורים אורבניים בנגב שיגלו לכם מקומות, טעמים וניחוחות שעוד לא הכרתם. הסיורים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום, ומתקיימים על מנת לעזור לעסקים הקטנים ברחבי הדרום.

נגב תור
קרדיט צילום ירון ששון

יוזמת "נגב תור" הוקמה לטובת מתן מענה לעסקים המקומיים ותעשיית התיירות, ביניהם מורי הדרך והמדריכים, אשר נפגעו ממשבר הקורונה. במסגרת הפרויקט מוצעים לקהל הרחב סיורים מגוונים, המשלבים טעימות, אטרקציות מקומיות וחוויות אורבניות. כל אלו, ללא תשלום בגין הסיור אלא כנגד רכישה בעסק מקומי ב 20 ₪ בלבד למשתתף.  כל הסיורים נעשים תחת הגבלות הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

נגב תור
קרדיט צילום חני בריגע

הסיורים נערכים במספר מקומות בנגב ויוצאים לדרך כבר מיום חמישי הקרוב (3.9). ההרשמה אליהם נעשית דרך האתר.

מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מור יוסף: "בתקופה לא פשוטה זו, אנחנו, הרשות לפיתוח הנגב, החלטנו להרים את הכפפה ולתת יד לעסקים הקטנים בנגב. בתור עוגן כלכלי מרכזי באזור אנו רואים אחריות ושליחות להעניק אפשרויות להניע את הכלכלה והתיירות הדרומית דרך סיורים אלה".

נגב תור
קרדיט I LOVE BASH

באר שבע

סיור ברחוב רינגלבלום

רחוב רינגלבלום, מעוז הסטודנטים בבאר שבע, צבעוני ותוסס בכל שעות היום ועד השעות הקטנות של הלילה. בסיור תכירו את הקשר המיוחד והמעניין שבין אוניברסיטת בן גוריון לעיר באר שבע, בין הסטודנטיות והסטודנטים לשכונות והשיכונים. תחוו את הסצנה המקומית בסיור מלא בטעימות קולינריות, בהיכרות עם מיזמי התרבות והאמנות במרחב הציבורי ובמפגש מרתק עם היזמים המקומיים!

הסיור מפגיש עם טעמים, קולות, וסיפורים מעניינים על הקשר וגם המתח בין הסטודנטים המתחלפים ובין תושבי הקבע של השכונה והרחוב. לפעמים זה בהרמוניה ולפעמים זה בדיסוננס. וכדי לדעת ליישב בין הדברים, צריך לסייר, לשמוע, לטעום ולהכיר.

הסיור כולל טעימות בשלושה מתוך חמשת העסקים הבאים: החומוס של טחינה, סיפורו של שניצל/ סיפורו של פלאפל, ברשוק, פינת אוכל, בר אילן.

נגב תור
קרדיט חן כהן

ירוחם

הגעתם אל "סוף העולם שמאלה" – יזמות נשית, כלכלית, תרבותית, קולינרית בלב ליבה של ירוחם

שתי הירוחמיות, חני בריגע ורויטל אללוף-מליש יקחו אתכם לסיור יזמות, זהות ותרבות מנקודת מבט ירוחMEET. במהלך הסיור תכירו את הנכסים התרבותיים של ירוחם, את ההון האנושי המגוון והמיוחד שהופך אותה למה שהיא. תפגשו יזמיות ויזמים שונים עם סיפורי חיים מרתקים שהביאו את כולם בסופו של דבר לפתח יזמות בעיירה המדברית שוקקת החיים. בין האנשים שתפגשו, בעל בית קפה מדליק במרכז המסחרי שהחליט לחזור לירוחם שנים אחרי שעזב אותה בילדותו ולפתח עסק מצליח, הירקן המיתולוגי של ירוחם, ממקימי הישוב, שלא עזב אותה מעולם. תבקרו בגן הילדים הראשון של ירוחם, אליו הגיעו ילדי הוותיקים ולימים הפך למאפייה הראשונה והגדולה של הישוב, שעד היום מייצרים בה מאפים ממתכונים סודיים מימיה הראשונים של העיירה. תבקרו גם יזמיות צעירות שהגיעו לעיירה בשנים האחרונות ופתחו בה מרכזי תרבות וקולינריה. כל אלו יחד מייצרים את מרקם הקהילות המיוחדות שחיות היום בירוחם והופכות אותה לכל כך מיוחדת. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל המשפחה.

בתי עסק שישתתפו בסיור הם: בית מאפה אללוף, מאיושקה, נעלי אוסנת, פירות שלמה המלך, הקלסר , רויימי וזואק.

שדרות

שדרות המוזיקה – "לא נפסיק לשיר"

בשלהי שנות ה-90, עיירה קטנה עם כ-10,000 תושבים הצמיחה דור של מוסיקאים ולהקות מהמוצלחות בישראל (שפתיים, טיפקס, כנסיית השכל, טאנארא, רנסאנס סולטנה ועוד), שהצליחו ליצור מוסיקה חדשה שהפכה להיות חלק חשוב במוסיקה הישראלית.

לאור התופעה הייחודית רבים כינו את שדרות "ליברפול" ו-"בירת המוסיקה של ישראל".

חיים אוליאל, מאבני היסוד והאיש המרכזי בתופעה הנדירה ייקח את המבקרים בשבילי ההשפעות כמו, בית הנוער המקומי, בית הקפה המיתולוגי של מתתיה אוליאל שם הכל התחיל, כיכר תרבות שדרות וכפר הסטודנטים. בנוסף נבקר בחנות פיצוחים מקומית שתגיש טעימות מפתיעות. כחלק מהביקור נבקר גם באנדרטת הקסאמים ונלמד על העמידה האיתנה של התושבים למרות האיומים הביטחוניים.

המעוניינים יוכלו להמשיך ולקנח באירוח וארוחה אותנטית בבית שדרותי ולסיים בהופעה של חיים אוליאל עם השירים והסיפורים המיוחדים (בתוספת תשלום).

המקומות בהם יבקרו הסיורים: בית הקפה המיתולוגי של מתתיה אוליאל, חנות פיצוחים מקומית, בית הנוער המקומי, אנדרטת הקסאמים, כפר הסטודנטים וככר תרבות שדרות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...