Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך פותרים סכסוכים ללא הגעה לבית משפט

איך פותרים סכסוכים ללא הגעה לבית משפט
קרדיט - Canva

סכסוכים הם מועדים לקרות, שכן, לא הכל תמיד עובר בצורה חלקה. ועם זאת, ישנם סכסוכים שלאו דווקא חייבים להסלים ולהיגמר ברע. גירושין, סכסוך בין בני משפחה, חברים או שכנים, סכסוך בנוגע לירושה, לעבודה או לעסקים וכדומה, לרוב ניתנים לפתרון בדרכי שלום, מבלי להגיע לכדי נקיטת אמצעים משפטיים. מגשר הוא בעל מקצוע אשר מבצע את תהליך הגישור, שמטרתו היא ליישב סכסוכים בדרך שמוסכמת על שני הצדדים. המגשר משמש כגורם מתווך ונוהג ברגישות כאשר הוא שומע את טענות שני הצדדים, מציע חוות דעת מקצועית ומביא לפתרון בין שני הצדדים כאדם ניטרלי שאינו מעורב בסכסוך המדובר.

מהו תפקידו של המגשר

המגשר לרוב – אך לא תמיד, יהיה בעל הכשרה משפטית מסוימת, בעיקר כאשר הוא מטפל בעניינים כמו גירושין או סכסוכים בין גורמים עסקיים, אך גם למגשר שאינו בהכרח משפטן תפקידים רבים והוא יכול לסייע בפתרון מגוון סכסוכים, בין אם משפטיים או לא. תפקידו של המגשר הוא קודם כל להיות ניטרלי. מגשר אינו יכול אדם שקשור לאחד הצדדים בדרך מסוימת – קרוב משפחה, חבר, שותף עסקי וכדומה. המגשר חייב לפעול בתום לב ולא מתוך אינטרס אישי, לכן עליו לסרב לקבל מקרה גישור במידה והוא מקורב לאחד מהצדדים. כמו כן, בדיוק כמו חיסיון רפואי, על המגשר להיות דיסקרטי ולא לחשוף מידע שסופק לו על ידי אחד הצדדים לצד השני, או לכל גורם אחר אלא אם כן הוא מחויב מבחינה משפטית להעביר זאת לגורמים רלוונטיים או שהגורם שחשף את המידע מבקש ממנו לעשות זאת.

איך לבחור מגשר בצורה נכונה

בתור התחלה, חשוב לוודא כי המגשר מתמחה בתחום בו אתם זקוקים לגישור. במידה ואתם מעורבים בסכסוך עסקי, קחו מגשר לענייני עבודה, ואילו אתם זקוקים לגישור בהסכם גירושין, פנייה אל מגשר העוסק בתחום המשפחה, הזוגיות או ספציפית בתחום הגירושין היא הכרחית. כמו כן, כדאי לבדוק את הניסיון של המגשר וההמלצות לגביו. בקביעת פגישת ייעוץ, תוכלו להבין את אופי המגשר ואת היחס שלו אליכם, ולהחליט האם העבודה עימו מתאימה לכם או לא. במשרד ׳נישרי מגשרים׳ מתמחים במתן שירותי גישור לפני גירושין, בין אם אתם מעוניינים בגירושין או שלום בית. ׳נישרי מגשרים׳ נוסדה על ידי נדב נישרי, מגשר גירושין מומחה עם תואר ראשון במשפטים ומחבר הספר ״להתגרש בשלום״ ונגה זיו פרידמן, מגשרת גירושין ומתאמת הורית בעלת תואר ראשון ושני בתחומי הפסיכולוגיה. צוות המגשרים והמגשרות של ׳נישרי מגשרים׳ עובד בשיטה ייחודית שנבנתה לאחר ניסיון מוכח ועזרה לאלפי זוגות להתנהל בתהליך המורכב של הגירושין בהצלחה. פנייה אל המשרד מבטיחה עבודה יסודית עם מגשרים מקצועיים המספקים יחס חם, מכיל ומבין ופועל למענכם בזמינות ושקיפות גבוהה. צרו קשר עוד היום ותהנו מתהליך גישור איכותי שיוביל אתכם לתוצאות מיטביות, המגיע יחד עם מחיר משתלם והוגן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה חשוב לדעת לגבי עריכת ייפוי כוח מתמשך?
אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. כל אחד ואחת...
איך מתכוננים למעבר דירה במרכז
איך שלא נסתכל על זה, מעבר דירה זה עסק מורכב....
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...