ניסון רב השנים של הצוות החינוכי בכפר הנוער עיינות- נעמת מלמד כי תעודת בגרות מלאה ואיכותית מושגת בין היתר באמצעות תכנון נכון והבנה של כל תלמיד לגבי מרכיבי תעודת הבגרות והדרך ליישומה.
אבל במציאות, במרבית המקרים, הפעם הראשונה שתלמידים נחשפים לתעודת הבגרות מתרחשת עם קבלת התעודה הרשמית ולכן, בכפר הנוער עיינות – נעמת הבינו כי את טופס התעודה ניתן ורצוי להפוך לכלי עבודה ותכנון.

לצורך כך פיתח הצוות החינוכי, בעזרת תהל מססה מורה ומחנכת בבית הספר, כלי טכנולוגי של תעודת בגרות עתידית. באמצעות תעודה וירטואלית זו המחנך והתלמיד יחד יוצרים שיח משותף על תמונת העתיד המיטבית, תוך העברת אחריות לתלמיד, זאת מתוך מודעות והבנה לגבי פוטנציאל תעודת הבגרות שלהם. התלמיד באמצעות קישור בפלאפון יכול לבנות ולתכנן את תעודת הבגרות העתידית שלו, ומתוך הבנה כי לכל ציון המשקל שלו שמשפיע באופן ישיר על איך תראה תעודת הבגרות העתידית שלו.
דנה אלוני, מנהלת התיכון ציינה: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת מכל הבחינות. לכן, ברוח התקופה החלטנו לבנות כלי שבראש ובראשונה יהפוך את תעודת הבגרות לנגישה ונוכחת ולא רק כטופס עתידי. מעבר לכך, פיתוח הכלי באופן וירטואלי ודינאמי מאפשר לתלמידים תכנון נכון ויעיל של הזמן והבנה של האופן בו משפיע הניקוד בהתאם ליחידות הלימוד על כל מקצוע. כך בעצם, אנחנו מסייעים להם לתכנן אבל לא פחות מכך להבין שתעודת הבגרות אינה דבר מאיים כלל וכלל. בשנים האחרונות מספר הזכאים לבגרות בכפר הינו מהגבוהים ביותר ואין לי ספק שכלי זה ישפיע על הזכאות ועל הממוצעים גם יחד".