Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הצעה לאייטם: SHE WORK פורום נשים ראשון בירוחם

הצעה לאייטם: SHE WORK פורום נשים ראשון בירוחם

"חכם אחד אמר פעם, שבכדי להצליח בחיים צריך לפחות אדם אחד שיאמין בך.. "

נשים רבות מסרבות להאמין שיש בכוחן את האפשרות להגשים את עצמן ולהתפתח. בדיוק בשביל זה, הוקם לראשונה בירוחם בשיתוף מעוף, מרכז הזדמנות והמועצה המקומית פורום SHE WORK. מטרת הפורום ליצור קהילה נשית וחזקה, המפגישה בין נשות העיר ומאפשרת להן להגשים את חלומותיהן.

פלורי שרייבמן, מיטל אללוף ורחל טשומה הם רק חלק מקבוצת נשים חזקות ואמיצות שהחליטו להצטרף לפורום נשים SHE WORK בירוחם ולעשות שינוי. זהו סיפורן של שלוש נשים שפתחו עסק ויצאו להגשים את חלומן בתקופת הקורונה. בשעה שכל העסקים נאבקים על מקומם, בשעה שהאבטלה בישראל גואה, אלו הנשים שהחליטו ללכת אחרי החלום ואף קורונה לא תעצור אותן.

מהלימון ללימונדה

תקופת הקורונה אמנם לא היטיבה עם בעלי העסקים, אך היו כאלו שהצליחו לצלוח את המשבר ולחשוב מחוץ לקופסא.

פלורי שרייבמן מתגוררת בירוחם 22 שנה, עוסקת כמעסה מקצועית וקוסמטיקאית ובעלת קליניקה פרטית. כמו עסקים רבים, גם פלורי מצאה את עצמה ללא עבודה בימי הקורונה, אך בזכות הליווי של מעוף וההצטרפות לקהילת SHE WORK , פגשה פלורי קבוצת נשים שבעיקר תמכו, עודדו ועזרו לה לחשוב על פתרונות יצירתיים.

אמנם טיפול באנשים לא היה אפשרי, אך כדי לשמור על הראש מעל פני המים החלה פלורי ביצירת ערכות טיפול ביתיות. בזכות הערכות פלורי קיבלה פניות רבות מלקוחות ואנשים שלא הכירו אותה קודם או מתגוררים באזור הדרום. "החשיבה הזאת מחוץ לקופסא קידמה אותי לא רק בפן הכלכלי אלא גם בפן השיווקי של העסק כיום".

אנגלית למתחילים

לכל אדם יש חלומות, ולפעמים אנחנו מפחדים להכריז עליהם בקול ולהתחיל בשינוי.

עשרים שנה שמיטל אללוף מירוחם עוסקת כמורה ומחנכת בבית ספר "דרכא ספיר" בירוחם. כמורה לאנגלית, הגיעה מיטל בשנים האחרונות להבנה שהדור הצעיר משתנה וכך גם צורת הלימוד חייבת להשתנות, אם רוצים שהמטרה תושג. אבל חלומות לחוד ומעשים לחוד, "כמורה נורא קל להישאב למקום הנוח. יש מסגרת של שעות וצורת למידה שמשרד החינוך מבקש שנעביר. ורק בשנים האחרונות הבנתי שאני צריכה להפסיק לתת לפחדים לנהל אותי ולהתחיל להוציא את הרעיונות שלי לפועל".

עם הנעת רעיונותיה ראתה מיטל שחלומה הגדול לפתוח מרכז ללימוד אנגלית בעיר עם מודל ייחודי נתקל בבעיית תקציב, אך למרות הכל החליטה שעד שתגשים את חלומה הגדול, היא תגשים אותו בקטן ועל הצד הטוב ביותר. כיום מיטל מפעילה חוג חוויתי באנגלית בביתה. החוג מיועד לילדים הצעירים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בשפה האנגלית והם נחשפים לשפה דרך חמשת החושים ודרך שירה, ריקוד ומשחק.

אף פעם לא מאוחר

בגיל 41 עם שישה ילדים ועבודה כסייעת בחינוך מיוחד, לא שיערה רחל שתעזוב את עבודתה ותתפנה להגשים חלום ישן. לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה הקדישה את עצמה מבחירה למשפחה ולילדים, החליטה רחל לעשות שינוי בחייה. השינוי המיוחל הגיע לטענת רחל "מהשמיים", כשבתאל רכזת פורום SHE WORK התקשרה והסבירה לה על קהילת הנשים בעיר. רחל שהבינה שניתנה לה הזדמנות החליטה להצטרף לקהילה ולרכוש כלים עסקיים  שיסייעו לה בדרך למטרה.

כשחשבה רחל לפתוח בעיר מסעדה עם מאכלים אותנטיים מהעדה האתיופית, הגיע וירוס הקורונה ושיבש מעט את תכניותיה. אך כשדלת אחת נסגרת, דלת שנייה נפתחה ואפשרה לה לעסוק בתחום השני שתמיד רצתה- קליעת צמות ותסרוקות. רחל כמובן מבטיחה שאחרי הימים הקשים היא עוד תקים את המסעדה שעליה תמיד חלמה, אבל בינתיים היא עוסקת בתחום התסרוקות וכשהמתחם המדובר SHE WORK ייפתח, היא תפתח שם את המקום הראשון שלה "הצמות של רחל".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...