Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שכונת פארק הנחל בבאר שבע – השכונה הכי מתוכננת היום בישראל

שכונת פארק הנחל בבאר שבע – השכונה הכי מתוכננת היום בישראל
קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ

בימים האחרונים שוקקים הכבישים סביב מחלף שרה. במקביל לעבודות להרחבתו של כביש 25 החלה הבניה בשכונת פארק הנחל. סימנים לכך אפשר היה כבר לראות בשטח מזה מספר חודשים. על המתחם בן ה 5300 דונמים פזורים דחפורים המסמנים את המגרשים השונים והאגם בן 90 הדונמים כבר החל להתמלא.

קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ

כעת עלו על הקרקע הדחפורים של פרויקט הבניה הראשון והגדול בשכונה- באר שבע טאצ', זאת לאחר שיזמי הפרויקט מדווחים על הצלחה יוצאת דופן במכירות זאת לאחר שמכרו כבר כמעט מחצית מ 800 הדירות שיקיף הפרויקט.

שכונת פארק הנחל ממוקמת בכניסה הדרום מזרחית לעיר באר שבע (35 דקות ברכבת מתל-אביב ודקות ספורות מכביש 6). באזור התעסוקה עמק שרה מדרום ובכביש 40 "עוקף באר שבע" ממזרח. צפונית-מזרחית לצומת פלוגות.

קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ
קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ

הסכמי הגג עליהם חתמה עירית באר שבע מאפשרים לה להקים את השכונה כך שמבני הציבור והתשתיות יקדימו את האיכלוס.

פארק הנחל היא למעשה שכונה שהיא עיר – מדובר במתחם ענק שתושביו יהנו מכדונם שטח ירוק לכל בית אב. יש בו פארקים רחבים, ספורטק הגדול בארץ, מבני ציבור מטף ועד זקן ואת כל השירותים שהעיר מציעה ולמעשה היא אמורה לתפקד כעיר קטנה לכל דבר ועניין, עם כלל השירותים והמערכות הנדרשות שפועלים ממש בתוכה, עוד הרבה לפני מסירת הדירות.
הכניסה לשכונה נפרדת מזו של העיר עצמה – הישר מכביש 40, רק כמה דקות מכביש 6, מבלי לעבור כלל במרכז באר שבע ובעורקי התנועה הראשיים. בשכונה עצמה יהיו קריית חינוך מהגן עד י"ב, שטחי מסחר ופעילויות לכל הגילים. היא תוכננה כך שבעצם, אין סיבה לצאת. מי שבכל זאת ימצא אחת, הרכבת הקלה שמתוכננת בעיר אמורה לשרת את השכונה ולחבר אותה הן לבאר שבע והן לקווים הארציים.

קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ
קרדיט לתמונות: באר שבע טאצ

שכונת פארק הנחל בבאר שבע היא דוגמא מצוינת להצלחתם של הסכמי הגג וממחישה את נחיצותם כדי לאפשר איכלוס מיטבי ונכון. שכונה מתוכננת שהתשתיות בה ומבני הציבור מוקמים במקביל לשיווקים כך שכשתהיה מאוכלסת, התושבים לא יחיו באתר בניה ויקבלו את כל השירותים כבר בזמן כניסתם לבתים.

השכונה צפויה לאכלס כ- 5000 יחידות דיור, הפארק הכי גדול בישראל, האגם הכי גדול והספורטק הכי גדול.

מאחר שמדובר בשכונה חדשה, יזמי הפרויקט לקחו על עצמם לבנות את המודל הגדול בארץ של השכונה בעלות של 300 אלף שקלים והמתעניינים יגיעו למשרד מכירות שהוקם בעלות של מיליון וחצי שקלים.

מכיוון שהקבלנים התחייבו למסור את הדירות בתוך 30 חודשים, עוד בטרם יימסרו הדירות, בתי הספר והגנים יהיו מוכנים לקליטת הילדים. עוד נקבע כי 70% מהשכונה תימסר על-ידי כלל היזמים בעת ובעונה אחת.

 

באר שבע טאצ' ימנה 800 יחידות דיור בתמהיל מגוון של שלושה, ארבעה, חמישה ושישה חדרים וכן שטח מסחרי בהיקף של כ- 4000 מ"ר – סה"כ 31 בניינים בני 3 עד 8 קומות.

לדברי שייקה נפחא אחד מהיזמים השותפים בפרויקט, בגלל שרצינו תכנון פונקציונלי לכל דירה יצאו לנו מעל 100 טיפוסי דירה. כך יצא פרויקט ייחודי במינו בישראל בכלל. בפרויקט מגוון דירות 3/4/5/6 חד׳,  דירות מיני פנט' ופנט' וכן דירות מיוחדות כמו דופלקסים בבניינים נמוכים, דופלקס עם כניסה נפרדת – גינה וקומה ראשונה כמו וילה פרטית (כניסה פרטית מהבניין).

שייקה נפחא מדגיש עוד כי בניגוד למגמה החדשה במרכז- הדירות ב- באר שבע טאצ' מרווחות ותהיינה עם 2/3 כיווני אוויר, ונוף פתוח. בכל בניין תהיה משחקיית ילדים בחדרי הדיירים, מחסן ושתי חניות לרוב הדירות בחניון תת קרקעי והמפרט יהיה גבוה  (אריחים 80/80 תריסים חשמליים, אסלות סמויות תלויות ועוד).

עוד הוא מוסיף כי מאחר שמדובר באחת השכונות המתוכננות שהוקמו בישראל בשנים האחרונות, מבחינת תשתיות, בניה ירוקה וקהילתיות, התכנון בפרויקט שלנו הוא פונקציונאלי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...