Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קידום לכולם – האם האתר שלי זקוק לקידום אורגני?

קידום לכולם – האם האתר שלי זקוק לקידום אורגני?
קרדיט לתמונה: פוטוליה.

הקמת אתר אינטרנט מושקע ומעוצב היא רק הצעד הראשון. הצעד השני הוא לבחור באפיק שיווקי מתאים שיסייע בחשיפת האתר בפני הקהל הרלוונטי. אז האם האפיק המתאים לכם הוא קידום אתרים אורגני? קראו במאמר זה

קידום לכולם – האם האתר שלי זקוק לקידום אורגני?
קרדיט לתמונה: פוטוליה.

כאשר עסק או חברה מחליטים להקים אתר אינטרנט, הם למעשה פותחים לעצמם זירה שיווקית חדשה ואפקטיבית, וזאת בתנאי שהם יפעלו נכון. אתרים יש רבים מספור, וכולם מתחרים על תשומת ליבם של הגולשים, ובמדינה קטנה כמו שלנו, התחרות נמרצת וקשה. וכך, גם אתרי אינטרנט מושקעים, מעוצבים ומעניינים עלולים להישאר בצללים ולא להגיע לקהל הגולשים שאליו הם מכוונים אם הם לא יתאמצו לשפר את נוכחותם ברשת ואת מיקומיהם בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש.

תחום קידום האתרים האורגני הוא אחד מאפיקי השיווק הדיגיטליים החשובים היום, ואם אתם בעלי אתרים, חשוב שתכירו אותו. בבסיס תהליך הקידום האורגני עומדת ההבנה כי כל אתר הוא ייחודי וכי יש להתאים לו אסטרטגיית קידום מותאמת אישית המבוססת על מחקרים מעמיקים של השוק התחרותי שבו הוא פועל. מטרת התהליך היא להביא את דפי האתר המתאימים למיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש כמענה לשאילתות החיפוש הרלוונטיות ביותר. מיקומים גבוהים אלו יביאו אל האתר תנועת גולשים גדולה יותר וכך תגדל האפקטיביות של האתר מבחינת המרות ומכירות.

אז האם האתר שלכם זקוק לקידום אורגני? ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית. עם זאת, חשוב להבין את המשמעות לפני שמקבלים החלטה:

מסתכלים לטווח הרחוק

להבדיל מאפיקי שיווק דיגיטליים אחרים, הקידום האורגני הוא תהליך ארוך טווח. מדובר בעבודה איטית וזהירה, הבונה בהדרגה את סמכותו של האתר ומשפרת את מיקומיו בדפי התוצאות של גוגל. עבודה של "זבנג וגמרנו" אינה אפשרית, שכן התקדמות האתר והשינויים בו צריכים להתבצע בצורה "אורגנית", טבעית, כך שגוגל לא תזהה את פעולות האתר כספאם. בנוסף, השינויים שנעשים באתר נקלטים בהדרגה על ידי מנועי החיפוש ותגובתם לכך אורכת זמן. 

על כן, אם ברצונכם לשווק מבצע מוגבל בזמן או אירוע קרוב, הקידום האורגני הוא אינו אפיק השיווק המתאים לכך. אפיק זה יניב פירות משמעותיים בטווח הארוך וימצב את האתר כבעל סמכות בתחומו וזהו יתרונו הגדול – עבודה לאורך זמן שיש לה השפעה חיובית לאורך זמן.

עלות מול תועלת

כאשר משווים בין אפיקי שיווק דיגיטליים שונים כגון שיווק ברשתות חברתיות או שיווק ממומן בגוגל לבין אפיק הקידום האורגני עולה כי מבחינת עלות-תועלת האחרון הוא המשתלם ביותר לאורך זמן. ההשקעה הנדרשת לצורך עיצוב נכון של מבנה האתר, של פרופיל הקישורים הנכנסים אליו, של התכנים המופיעים בו ועוד היא נמוכה בהשוואה לעלויות הנדרשות לצורך יצירת קמפיין פרסומי מוגבל בזמן, וגם התוצאות של הקידום האורגני טובות יותר מאלו של האפיקים האחרים.

לעתים, הדבר הנכון יהיה לשלב בין אפיקי שיווק שונים בהתאם למטרות השיווקיות של האתר, כך שניתן יהיה "לתפוס" יותר תנועת גולשים בדרכים מגוונות. 

ומה נדרש מבעלי האתר?

בתהליך הקידום האורגני נדרש שיתוף פעולה מלא מצד בעלי האתר. לאחר בחינת השוק התחרותי שבו פועל האתר ויצירת אסטרטגיית עבודה, מקדם האתרים יעביר לבעל האתר המלצות לשינויים ושיפורים באתר. כעת, הכדור עובר לידיו של בעל האתר שצריך לדאוג לביצוע ההמלצות, אם בעצמו ואם בעזרת אנשי מקצוע נוספים. אם ההמלצות לא יבוצעו בפועל באתר, תהליך הקידום לא יוכל לצאת לדרך ולהביא תוצאות. אז אם אתם בעלי אתר ואתם שוקלים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים, כדאי שתוודאו כי יש ביכולתכם להפוך את המלצות הקידום למציאות.

תהליך קידום אתר הוא תהליך מורכב ומעניין. ישנם בעלי אתרים הבוחרים לפנות למקדם אתרים מקצועי וכאלו הבוחרים לקדם את אתר האינטרנט שלהם בעצמם. אז אם אתם בעלי אתרים המבקשים ללמוד כיצד לקדם את האתר שלכם בעצמכם – לחצו כאן

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...