Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פגישה עבודה התקיימה בין ארגון הקבלנים בנגב להנהלת עיריית באר שבע

פגישה עבודה התקיימה בין ארגון הקבלנים בנגב להנהלת עיריית באר שבע
קרדיט- ארגון הקבלנים

השבוע, התקיימה ישיבת עבודה בין הנהלת ארגון הקבלנים בנגב בראשות יו"ר הארגון אלי אביסרור לבין הנהלת עיריית באר שבע ובמעמד ראש העיר, רוביק דנילוביץ' ומ"מ ראש העיר טל אל-על יחד עם הגורמים המקצועיים בעירייה. הפגישה שהתקיימה באולם מליאת מועצת העיר עסקה בנושאים הדחופים בענף הבנייה בבאר שבע, בהם עליית המחירים הצפויה, הצורך בהסדרת הטבות מס ומענקים לתושבי העיר ועוד.

הפגישה החלה בסקירה של יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, על מצב הנדל"ן בישראל ובנגב בפרט. לדבריו, על פי כל התחזיות והעובדה כי לא היה תהליך מסודר ומבוקר של שיווק קרקעות מצד המדינה וזאת לצד התייקרות חומרי הגלם בכל העולם, צפוייה עלייה של עד % 20 במחירי הדיור. לדברי אביסרור, צריך לפעול יחד כל הגורמים המקצועיים יחד עם הממשלה החדשה כדי לעצור את המגמה ולשווק לפחות 70,000 יח"ד בשנה ברחבי הארץ. באשר לבאר שבע אמר אביסרור כי לא יכול להיות מצב שכל הערים סביב באר שבע נהנות מהטבות מס ומענקים ותושבי העיר לא זכאים לדבר מכך. לא נוכח לעודד הגירה אל העיר ללא הטבות ומענקים.

קרדיט- ארגון הקבלנים

בהמשך נערך דיון מקצועי בכל מה שקשור בבנייה לא חוקית המשתלטת על אתרי הבנייה בעיר ותופעת הקבלנים המתחזים. הנהלת ארגון הקבלנים ביקשה את התערבותה של העירייה והגברת האכיפה שבשטח. הוחלט כי מחלקת ההנדסה תעבוד בשיתוף פעולה עם רשם הקבלנים במשרד השיכון וארגון הקבלנים בנגב על מנת לאתר אתרי בנייה הפועלים על ידי קבלנים לא רשומים ולהגביר את האכיפה בנושא.

עוד בפגישה דנו הצדדים בהתרת חסמים עבור ציבור הקבלנים בנגב, מתן עדיפות לקבלנים מהנגב במכרזי עירייה, קידום תכנית להטבות מס עבור תושבי העיר כדי למנוע הגירה מהאזור ונושאים נוספים.

בסיום הפגישה הוחלט על קיום מפגשים מקצועיים בין הנהלת הארגון אל מול מחלקת ההנדסה, המחלקה לייעוץ משפטי ומחלקות נוספות על מנת לקדם תהליכי בנייה בעיר ולזרז הליכים בירוקרטיים שפוגעים בסוף בציבור רוכשי הדירות ותושבי העיר.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר אמר בפגישה כי העירייה פועלת על מנת לייצר מודלים חדשניים שיקלו על תהליכי ההיתרים והבנייה בעיר וזאת כמובן תוך שהם עומדים בכל אמות המידה המקצועיות: אנחנו מעוניינים לייצר מסלול מהיר לקבלנים, זה משמעותי ומעניק שירות טוב יותר לתושבי העיר. לצד הפעולות שלנו לבניית העיר אנו פועלים כדי להעניק לתושבי העיר תעסוקה איכותית, שירותי בריאות טובים, מערכת חינוך ותרבות פנאי עשירה. המשימה שלנו היא לא רק לבנות אלא להעניק שירות טוב ואיכותי לתושב".

באשר לסוגיית מענקי המקום והטבות מס שתושבי באר שבע לא נכללים בהם, סוגייה שהעלה יו"ר הארגון אלי אביסרור, אמר דנילוביץ' כי: "מה ההיגיון של הממשלה שהעניקה הטבות מס לכל יישובי האזור אבל את באר שבע השאירה מחוץ למשוואה?. היום אחרי שנתיים וחצי ללא ממשלה ותקציב מדינה, אנו מצפים שהממשלה החדשה תקבל החלטות חשובות. אנו נדרוש שתושבי האזור יקבלו הטבות, זאת לצד פעילות העירייה לחיזוק כלכלי של העיר באמצעות המשך פיתוח פארק הייטק ורובע החדשנות, הקמת בית חולים נוסף בנגב ופיתוח מקומות תעסוקה נוספים. כל אלה בשילוב סל הטבות ותמריצים נוכל להביא להגירה חיובית לבאר שבע. אננו צריכים ממשלה שתקבע סדרי עדיפיות לאתגרים הלאומיים החשובים".
עוד השתתפו בישיבה מטעם מועצת העיר באר שבע: מנכ"לית העירייה אבישג אבטובי, מהנדסת העיר, תמר פוריה-שרביט, היועץ המשפטי של העירייה חיים טורקל, גזבר העירייה, תומר ביטון, מנכ"ל חברת יעדים רועי דאי ועוד. מצד ארגון הקבלנים עוד השתתפו: צביקה ליבנה מנכ"ל ארגון הקבלנים, סגן יו"ר ארגון הקבלנים וחבר מועצת העיר, יוסי דלויה, קבלן התשתיות, אמיר יעקבי, גזבר ארגון הקבלנים עמוס אליה ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...