Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ערעור על משפט תעבורה

ערעור על משפט תעבורה
קרדיט freepik

לא פעם אדם מעוניין לערער על פסקי דין של בית משפט לתעבורה. ניתן לערער על פסק דין של משפט תעבורה לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום ממתן פסק הדין. על החלטה המתקבלת בבית הדין המחוזי ניתן לערער ברשות בלבד לבית המשפט העליון.

ערעור על משפט תעבורה
קרדיט freepik

אפשרויות ערעור במשפט תעבורה

מערכת המשפט מעניקה לכל אדם את האפשרות לערער בזכות על פסק דין שהתקבל כנגדו. מטרת הערעור היא לאפשר לאדם שקיבל פסק דין כלשהו לשנות את גזר דינו או להקל על גזר הדין. כמובן שבכדי להקל או לשנות פסק דין כלשהו, האדם יידרש בערעור להביא נימוקים משפטיים רלוונטיים. גם בתחום דיני תעבורה, אדם יכול להגיש ערעור על פסק דין שהתקבל כנגדו לבית הדין המחוזי. מדובר על זכות קיימת של כל אדם אשר מוענקת לו באופן אוטומטי. אולם, כאשר מדובר על רצון לערער על פסק דין של בית המשפט המחוזי, הרי שאז האדם יידרש לנמק ולהסביר מדוע הוא מעוניין להגיש את הערעור ורק אם נימוקיו הסבריו יתקבלו, הוא אכן יהיה זכאי להגיש ערעור לבית המשפט העליון. ניתן לומר שערעור לבית המשפט המחוזי יכולים להקל על עונשו של אדם או אפילו לזכות אותו מהאישום המיוחס לו, כאשר הם מתבצעים בצורה נכונה ומקצועית. אולם, בקשות רשות ערעור לבית המשפט העליון, לרוב אינן יתקבלו. הבקשות שיתקבלו יהיו חריגות ובעיקר כאשר יהיה מדובר על מקרה בעל חשיבות ציבורית העומד על הפרק.

ערעור על משפט תעבורה

לבית המשפט המחוזי יש אפשרות לקבל את הערעור של האדם באופן מלא, חלקי או לדחות את הערעור כולו. כך לדוגמא: אם נהג אשר הורשע בעבירה כלשהי וקיבל עונש כלשהו מגיש ערעור הן על העונש שקיבל והן על האישום שהואשם בו, בית המשפט המחוזי יכול לדחות את הערעור כולו, לא לקבל את הערעור על האישום אך לקבל את הערעור על העונש- במקרה שכזה, בית המשפט יכול להקל את עונשו של האדם או, לקבל את הערעור הן על האישום והן על העונש- במקרה שכזה אם האדם יצליח לשכנע את בית הדין המחוזי בצדקתו, יתכן מאוד שבית המשפט יבטל גם את עונשו וגם את האישום שלו, או לפחות יקל בשניהם.

ערעור – מתי כדאי להגיש אותו?

חשוב מאוד לדעת שלא בכל מקרה שבה התוצאה המשפטית איננה לרוחכם, כדאי להגיש ערעור, על אף שבמחשבה ראשונה זה נראה כדבר שכדאי לעשות. ערעור על החלטת בית המשפט הוא דבר אשר כרוך בעלויות כלכליות גבוהות ועל כן, אם אין בסיס משפטי מוצק להגשת הערעור, לא כדאי להגיש אותו.  הגשת ערעור רלוונטית במקרה שבו ניתן להוכיח כי בית המשפט התעלם מעדויות חשובות שיכולים להוכיח את זכותו של הנהג או במקרה שבו העונש שהוטל על הנהג הינו חמור מאוד. כך לדוגמא: במקרה של נהג אשר הורשע בעבירה על נהיגה בפסילה והרישיון שלו נשלל, היו נסיבות מקלות במקרה וכל כן, עורך דינו הגיש ערעור על חומרת העונש ובבית המשפט המחוזי התקבל הערעור על העונש והוחלט להקל לאותו הנהג בעונשו ובמקום לשלול את רישיונו, בית המשפט גזר על שלילת רישיון מותנת לאותו הנהג ותשלום קנס כספי. מדובר ללא ספק בהקלה משמעותית בעונש ועל כן, כאשר יש סיבה מוצדקת לערעור, כדאי לערער באמצעות עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחומו.

קרדיט freepik

נקלעת לבעייה תעבורתית? זומנת לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? רישיונך כבר נפסל? חייג אל עורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום!

טלפון – 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...