Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוגי גופי התאורה הקיימים בשוק

סוגי גופי התאורה הקיימים בשוק
קרדיט FREEPIK

בחירה של גוף תאורה היא לא רק בחירה שקשורה בכמות או הצבע של האור בבית. בעצם הבחירה יש אמירה עיצובית וכיום זה ידוע בעולם עיצוב הפנים. ישנם לא מעט סוגים של גופי תאורה וחשוב לשים אליהם לב כאשר מעצבים את החדר או החלל בבית ויש חשיבות למראה של גוף התאורה והשילוב שלו עם שאר האלמנטים שמשפיעים על העיצוב הכולל. בנוסף לעיצוב ולהתאמה בין גופי  תאורה לבין סגנונות עיצוב צריך לקחת בחשבון את הטעם האישי של מי שגר בבית או על פי השימוש שיש בכל חדר או חלל. כך קל יותר לבחור את גוף התאורה שיהיה המתאים ביותר מכל הבחינות. נקודת ההתחלה היא להכיר קודם כל את הסוגים השונים של גופי תאורה שקיימים כיום.

סוגי גופי התאורה הקיימים בשוק
קרדיט FREEPIK

סוגים שונים של גופי תאורה

כאשר בוחנים את התכונות והמאפיינים של גופי תאורה מתייחסים לאופן התלייה או העמידה שלהם. גופי תאורה צמודים, למשל, הם כאלה שצמודים לתקרה ומותקנים ממש בה. השקע שמחובר לחשמל יהיה כחלק מהרוחב של התקרה והנורה תהיה מיושרת עם הגובה של התקרה. הסוג הבא – גוף תאורה תלוי, כשמו כן הוא – משתלשל מהתקרה ולא צמוד לה. הגובה שאליו יורד גוף התאורה יכול להיות מגוון וייבחר על ידי מי שקונה את גוף התאורה. גוף התאורה התלוי יכול להכיל מנורה אחת או כמובן יותר מזה וכך אפשר לבחור את עוצמת התאורה שהוא יפיק. סוג נוסף ונפוץ של גופי תאורה הוא כזה שעומד על הרצפה. יש כאלה שאפשר להזיז אותם ממקום למקום ויש כאלה שלא. הסוג האחרון שנחשב למעוצב ומעניין הוא גופי תאורה צידיים, כלומר כאלה שמותקנים בצמידות לקירות אנכיים וגם כאן – לכל סוג של גוף תאורה יהיו המאפיינים שלו וכמובן ההשפעה שלו על הסביבה שאותה הוא מאיר.

איך בוחרים גוף תאורה?

על מנת לבחור את גוף התאורה הנכון והמוצלח ביותר חשוב לשים לב למאפיינים של החלל עצמו, לעוצמת האור הדרושה, לסגנון העיצוב וכמובן להעדפות של מי שמעצב את החלל או החדר. חשוב לזכור שגוף התאורה הוא בעצם מה שאליו מחברים את הנורות הרלוונטיות ומכאן שאפשר לבחור כל גוף תאורה ולשלב איתו כל סוג של נורה, צבע אור ועוצמה. תפקידו של גוף התאורה יבוא לידי ביטוי במראה שלו בחדר, בהרמוניה שלו עם שאר החפצים וכמובן בכמה תשומת לב הוא ימשוך ממי שנכנס לחדר. כיום יש אינספור סוגים ודגמים של גופי תאורה שנבדלים זה מזה במראה שלהם, בגודל, באפשרויות ההתקנה וכמובן במחיר שלהם. לאחר שמגדירים בדיוק מה מחפשים, מה יתאים וכמובן מה התקציב שמעמידים לטובת הקנייה – קל יותר לצמצם את האפשרויות ולבחור את גוף התאורה שישמש היטב את כל הצרכים והדרישות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...