Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נחנכה באופקים מכינת המדעים הראשונה בארץ

נחנכה באופקים מכינת המדעים הראשונה בארץ
צילום: אייל יצהר

בשבוע שעבר, התקיים באופקים פקס פתיחת המכינה המדעית, שתשלב לימודי מדעים ותרומה לקהילה. בטקס נכחו נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, ד"ר ליאת בן דוד, מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי, נציגי משרד החינוך ומשרד הביטחון ובכירי מכון וייצמן.

מכינת המדעים הראשונה בארץ
צילום: אייל יצהר

מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, ועיריית אופקים החליטו לפני כשנה על שיתוף פעולה נוסף ובמסגרתו תחל את פעילותה בעיר המכינה הקדם צבאית-מדעית הראשונה בישראל . מטרת המכינות הקדם צבאיות היא ליצור מנהיגות אזרחית איכותית, שתבוא לידי ביטוי הן בשירות משמעותי בצה"ל, והן באזרחות פעילה ותורמת לחברה הישראלית. זאת מכינה הראשונה, מבין עשרות הקיימות, ששמה לה למטרה לקדם את תחום המדע והטכנולוגיה והחינוך המדעי, המהווים את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים המהווים את בסיס החוסן של מדינת ישראל, מנוע שעל בסיסו צומחים הכלכלה, התעשייה, חברות טכנולוגיות והתרבות, ושבאמצעותו נעשות פריצות דרך משמעותיות בתחומים שהחברה האנושית מתמודדת אתם, כגון אנרגיה, מזון, רפואה, סביבה ועוד.

המכינה מיועדת לתלמידים מצטיינים ממגמות מדעיות ברחבי הארץ, המעוניינים לשלב בין אהבתם למדע לבין רצונם לתרום לקהילה. במסגרת המכינה ישלבו החניכים לימודים במגוון נושאים מתחומי המדעים ברמה גבוהה ופעילות קהילתית אינטנסיבית בתחום החינוך המדעי בעיר. התכניות החינוכיות הקיימות במכון דוידסון יהוו בסיס לפעילות חניכי המכינה בהתנדבות בבתי ספר ומסגרות חינוכיות קהילתיות אחרות, למען הנגשה וקידום של מדע בישראל. המכינה תפעל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית אופקים, המעניקה את התשתיות והמשאבים הדרושים לתלמידי המכינה ולמדריכים בעיר, הכוללים מעבדות וכיתות הלימוד ודירות עבור התלמידים והמדריכים.

ד"ר ליאת בן דוד, מנכ"לית מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע: "מטרת מכינת "אופקים למדע" היא להכשיר עתודה מדעית של מנהיגים צעירים שיקדמו את תפיסת המדע ואת החינוך המדעי כאמצעי לקידום החוסן הקהילתי והצמיחה של תושבי אופקים, האזור והחברה הישראלית כולה. חניכי המכינה לומדים ומתנסים במדע ומעבירים תכנים מבית היוצר של מכון דוידסון בבתי ספר ובמסגרות חינוכיות באופקים וסביבותיה. אנו רואים חשיבות רבה ומברכים על שיתוף הפעולה עם עיריית אופקים. אנו מאמינים כי חשיפת החניכים לאתגרים הניצבים כיום בפני החברה הישראלית, תעודד אותם לתרום ולהשפיע על העתיד באמצעות קידום החינוך המדעי והטכנולוגי".

ראש העיר, איציק דנינו: "שיתוף הפעולה עם מכון וייצמן הינו קפיצת מדרגה עבור מערכת החינוך העירונית שלנו בכל הקשור לתחום המדעי והוא אחד ממספר פרויקטים משותפים שמתקיימים בין המכון לעירייה, ובהם הגעתם של תלמידנו ללימודים במכון והקמתו של מרכז למידה משותף ליישובי אשכול נגב מערבי, שמחזק את השורשים של מכון וייצמן באזורנו. הקמתה של מכינה קדם צבאית שתתמחה בתחום המדע, תהווה השראה ועידוד לתלמידי אופקים לפנות לתחום זה. אני בטוח שעם הקמתה המכינה תהווה מודל לערים נוספות בארץ".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...