Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז מצוינות חדש ללימודי המדעים הוקם בשגב שלום על ידי הרשות לפיתוח הנגב

מרכז מצוינות חדש ללימודי המדעים הוקם בשגב שלום על ידי הרשות לפיתוח הנגב
צילום יחצ

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב ממשיכים להשקיע בחינוך הבלתי פורמלי ומקדמים את תחום המדעים במגזר הבדואי:

רגע לפני היציאה לחופש הגדול הושק מרכז מצוינות מדעית בשגב שלום בו ילמדו תלמידי הישוב את תחום המדעים. מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב: "בעקבות ההצלחה הרשות תגדיל את התמיכה שלה בפעילות החינוכית בשגב שלום"

מרכז מצוינות חדש ללימודי המדעים הוקם בשגב שלום
צילום יחצ

לאחרונה הושק במרכז הקהילתי שגב שלום מרכז מצוינות במדעים ראשון מסוגו במגזר הבדואי, בתמיכת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב במסגרת תכנית מצוינגב לקידום מצוינות בחינוך. בתכנית בשגב שלום משתתפים למעלה מ-5,100 תלמידים, הלומדים את תחום המדעים, מתוכם 3,000 בנות. במסגרת התכנית ומתוך מטרה לפתח את ההון האנושי והמקצועי של מדינת ישראל הכשירה הרשות לפיתוח הנגב מדריכים מהישוב והם אלה המלמדים את הילדים שמשתתפים בתכנית. המרכז יעבוד גם במהלך הקיץ.

במעמד ההשקה הציגו תלמידות כיתות י'-יא' שלומדות מדעים במסגרת מצוינגב מחקרים שביצעו לאורך השנה, בהם השפעת האנטיביוטיקה על חיידקים שונים ומחקרים מתחום החקלאות כמו כיצד משפיעים הורמונים על סוגי צמחים. התלמידות נחשפו לתכנים מתחום הרפואה והכימיה וסיפרו על השינוי שהדבר מייצר בתוך החברה בישוב. כמו כן, תלמידות כיתות ב' שלומדות רובוטיקה בתכנית הציגו רובוטים שבנו מאבני לגו והראו כיצד הן מפעילות אותם באמצעות טאבלטים שמשמשים אותן כשלט רחוק ונערים ונערות הציגו רחפנים ומכוניות על שלט שפיתחו, בנו וייצרו. התלמידים שיתפו בתהליך שעברו החל משלב פיתוח הרעיון, תכנון הרחפן, בניית השלדה התאמת הרכיבים ללחץ האוויר בזמן טיסה וסיפרו כי דרך התכנית למדו גם פיזיקה, מתמטיקה, תכנות וגם היה עליהם לעבור "משימות" הצלה" עם הרחפנים. בסיום הטקס התקיימה אליפות מתמטיקה נושאת פרסים לתלמידי בתי הספר היסודיים בישוב בשיתוף מכון טריגובוף.

מרכז מצוינות חדש ללימודי המדעים הוקם בשגב שלום
צילום יחצ

משה מוריוסף, מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב ציין במעמד האירוע כי: "הרשות לפיתוח הנגב תכפיל את התמיכה שלה בפעילות של מצוינגב בשגב שלום. זה לא סוד שלפעמים קשה לנו להיכנס עם התכנית למגזר, וכאן בשגב שלום, המציאות עולה על כל דמיון. אתם לא חיכיתם לאף תמיכה והקמתם כאן מרכז מצוינות לתפארת, אני שמח וגאה שהרשות לפיתוח הנגב שותפה לפרויקט המדהים הזה שנגע עד כה כמעט בכל ילד שמתחנך במסגרות החינוכיות בישוב. בעקבות הרצינות שלהם והפעילות שלכם אנחנו נגביר את שיתוף הפעולה ונקדם יחד אתכם עוד ועוד פעילויות לקידום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שיצעידו את הילדים קדימה".

סגן ראש המועצה המקומית שגב שלום, סוילם אלעמרני ציין במעמד האירוע כי הוא נרגש לומר ש-5,100 מתוך כלל 6,000 התלמידים שלומדים בשגב שלום משתתפים בתכנית מצוינגב שמובילים המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב. "התכנית שפועלת בישוב מזה 6 שנים משנה את פני החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי לאין היכר. מדובר במהפכה חינוכית של ממש שאנו רואים את האדוות שלה כבר בכל חתך גילאי האוכלוסייה בישוב".

מרכז מצוינות חדש ללימודי המדעים הוקם בשגב שלום
צילום יחצ

אמור עמוסי ניסן, מנהלת תחום חינוך ברשות לפיתוח הנגב סיפרה כי: "תכנית מצוינגב היא תכנית להגשמת חלומות, שמאפשרת לתלמידים להיחשף לעולמות תוכן עשירים במגוון תחומים. בשגב שלום פעל עד היום מרכז מצוינות בספורט שהניב פירות רבים בשנים האחרונות והיום נחנך מרכז מצוינות זה. המטרה שלנו היא שכל ילד יוכל לממש את הפוטנציאל האישי שלו תוך שאנו מקנים לו תחושת מסוגלות, פיתוח מנהיגות והעצמה אישית. הון אנושי מובחר מפתחים על ידי הון אנושי מובחר וכאן – זה קורה הלכה למעשה". עמוסי ניסן הודתה לעדנה כהן, המפקחת על לימודי המדעים במשרד החינוך  ולכנרת בר-גיל, מנהלת מתנ"ס שגב שלום וסברין גבועה, מנהלת מחלקת ההשכלה בשגב על הפעלת התכנית לאורך השנה במצוינות ובמקצועיות רבה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...