Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסע מוזיקלי-מדברי משקיעה עד זריחה: פסטיבל מטאורה בכפר הנוקדים

מסע מוזיקלי-מדברי משקיעה עד זריחה: פסטיבל מטאורה בכפר הנוקדים
צילום - נועם שוגונובסקי

חוויה מוזיקלית ייחודית בלב המדבר: לילה שבו הקצוות נמסים

מהדורה שלישית מפתיעה במיוחד תחת כיפת השמיים | מסע מוזיקלי קסום ולילי בשכיבה | 12 שעות של חושך ושקט השזורים עם אור ומוזיקה | חווית מוזיקה עמוקה ושונה | ליין אפ עטור כוכבים: שלום חנוך במופע זריחה מרהיב, קותימן במופע סולו אמביאנט, ליסה מורגנשטרן והקאנה קוורטט (גרמניה), איינור דוגן (הולנד), דה האבלס (צ'כיה), סט שקיעה עם נדב רביד | דוכני מזון בר ובית קפה פתוחים אל תוך הלילה ועוד….

מתי? 20 ביולי, החל מהשעה 18:00
איפה? כפר הנוקדים
הכניסה מגיל 23+, מספר המקומות מוגבל

פסטיבל מטאורה הינו פסטיבל מוזיקה מיוחד במינו אשר ביסס את עצמו כאחד מאירועי המוזיקה והתרבות הנדירים בישראל. השנה מגיע הפסטיבל לכפר הנוקדים הסמוך לעיר ערד והוא יתקיים ב-20 ביולי, יום חמישי.
פסטיבל מטאורה הינו פסטיבל מוזיקה השונה מכל חווית מוזיקה או פסטיבלים אחרים: מטאורה הוא לא עוד מופע באולם, או קונצרט באמפי כזה או אחר – אלא פסטיבל המורכב כולו ממופעים תחת כיפת השמיים ואור הכוכבים, עם במה מוחשכת כשבמקום כסאות יש מזרונים עליהם שוכבים הצופים על הגב ומתמסרים התמסרות מוחלטת למוזיקה ולצלילים. וכך, בסט-אפ מושלם בלב הפתוח של המדבר, יוצבו זה לצד זה מאות מזרנים ב-360 מעלות סביב הבמה ובדיוק ברגע שבו עוברים בין הבוהק והחום של היום, לקרירות הצוננת ונצנוץ הכוכבים של הלילה, יוכל קהל הצופים לשחרר את הכבידה ולאפשר לעצמו ללכת לאיבוד בתוך המרחב המדברי והמוזיקה היוצאת דופן שתעטוף אותו משקיעה ועד זריחה. המסע הלילי של באי הפסטיבל יופקד בידי המאסטרים המוזיקליים בטבור העיגול עד לרגע שבו הקהל, הלילה, המדבר, הצלילים והכוכבים הופכים לשלם אחד גדול, מואר ויפה. עם פתיחת הדלתות, החל מהשעה 18:00, הפסטיבל יכניס את הצופים לעולם מוזיקלי מגוון ומרתק, במופעים מרהיבים של מוזיקאים מוכשרים מהארץ ומהעולם, ויחד עם השקיעה, מתמלא המקום בתאורה מרהיבה ובקסם מוזיקלי שלא דומה לשום אירוע אחר.

השנה על גבי הבמה המרהיבה והמרכזית, עם מאות מזרנים מסביב, יתארחו מיטב הכוכבים במופעים בלתי נשכחים:

שלום חנוך – התגלות. כוכב הרוק הישראלי הבלתי נשכח שינגן בזמן הזריחה המרהיבה את מיטב הלהיטים והקלאסיקות שלו מעל מדבר הנוקדים. הופעה מרהיבה יחד עם אור הבוקר שיפציע וימלא את המדבר, יחד עם הודיה על שמש של יום חדש ועל הזכות לשהות ולשיר במחיצתה של אגדה.

ליסה מורגנשטרן והקאנה קוורטט – גרמניה. אחרי שחטפה לכל הצופים את הלב בשנה שעברה, המוסיקאית והמלחינה המוכשרת עד כאב, חוזרת עם מופע חדש בליווי רביעיית כלי מיתר מברלין, מי שלא מכיר יקבל הופעה בלתי נשכחת ומי שמכיר שיכין את עצמו לגילוי מחדש של היוצרת המהפנטת.

קותימן- סולו-אמביאנט. המכשף המקומי קותימן חוזר לבמות אחרי 4 שנים. במופע שלו הוא לוקח את הקהל למסע סולו אמביאנט היפנוטי ועמוק מעבר לגבולות התודעה.

איינור – הולנד. תפתחו טוב טוב את האוזניים – כי על במת המדבר עולה אחת מהזמרות הכי הגדולות בעולם והקול שמסמל אולי יותר מכל את העם הכורדי – איינור. איינור משלבת אושר וכאב ומנגנת על נימי הנפש והרגש העמוקים ביותר. גם אם לא תבינו מילה מהשירים המסורתיים – היא תרעיד לכם את הנשמה ותגרום לכם לרצות לחבק אותה, את עצמכם ואת כל מי שיצא איתכם אל המסע.

IRENA & VOJTĚCH HAVLOVI – (דה האבלס) – צ'כיה. זוג המוזיקאים הצ'כי, שחולק אהבה למוזיקה וזה לזו כבר כמעט ארבעה עשורים, יסחפו אותנו אל תוך הלילה במסע מפותל עם 4 ידיים, 20 אצבעותו-88 קלידים המתמזגים יחד לצליל טהור, עמוק ומענג.

נדב רביד – דיג'י סט בשקיעה. את השקיעה המדברית נקבל עם הסלקטור המחונן נדב רביד, שהולך להטעין לנו את הנשמה ולהכניס אותנו לאווירה של המדבר. סט חוצה יבשות, ממיס גבולות שיכוונן לנו את חוש האזנה ויפתח את מניפת הצלילים שתעטוף אותנו במשך הלילה תחת חופת הכוכבים.

גיל קרניאל, מארגן ומפיק פסטיבל מטאורה: "אני מזמין אתכם לפסטיבל מטאורה לתפוס את מקומכם על המזרן האישי ולהביט למעלה לשמיים. ב-20 ליולי, בלב המדבר הפתוח, בלילה של ירח חסר, תחל בעוצמתה החרישית, אחת מתופעות הקצה המרהיבות ביותר – מטר מטאורים. וכאן למטה על אמא אדמה, יחל מסע אחר הנקרא מטאורה. בזה אחר זה יעלו על במת המדבר, מוזיקאים ומאסטרים שהמדבר טרם ראה, ויחד הם ייקחו אותנו למסע מוזיקלי-תודעתי בשכיבה על מזרונים,
בין שקיעה לזריחה, בין ערות לחלימה. כולנו היינו במופעים באולמות וצפינו כבר בלא מעט קונצרטים באמפי כזה או אחר – אבל משהו כזה, כמו מטאורה פשוט אין. זה לא דומה לשום דבר שחוויתם ואם זו עומדת להיות הפעם הראשונה שלכם – אין לכם מושג עד כמה אנחנו מקנאים בכם. בואו כמו שאתם: להקשיב למוזיקה ולתת לה לקחת אתכם למחוזות אחרים. אני מבטיח לכם שתצאו קצת אחרת".

גיל קרניאל, יזם ומנהל אמנותי של אירועי מוזיקה ותרבות שמבקשים לקחת את הקהל לחוויה מעבר לגבולות הרגילים. בין ההפקות שיזם וניהל אמנותית: פסטיבל מוקדשת בירושלים, סאנביט, שאמאנס אוף סאונד

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשורה לתושבי אופקים: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לעיר מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר וכן קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל להגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום ושיפור נראות פני העיר
שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, קיים...
להקת המחול קמע גאה להציג בבכורה : דרום – 3 מפה...
3 יצירות של כוריאוגרפים מהדרום בערב אחד! לירן מיכאלי, אורן לזובסקי,...
הנוכחות המרחפת שמפיחה אור באירועים
בעולם ההפקות לאירועים, ההשפעה הוויזואלית היא קריטית. זה לא רק...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: "השנה למדנו את לקחי השואה על בשרנו"
"השנה את לקחי השואה למדנו על בשרנו. הטרגדיה הגיעה לפתחנו,...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
מרדף לוהט בלב המדבר
בעת סיור גששות ותצפיות על חיות בר שהתקיים באזור נחל...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...