Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסע הזיכרון הגדול ביותר בישראל מגיע לאזור הנגב

מסע הזיכרון הגדול ביותר בישראל מגיע לאזור הנגב
קרדיט קקל

לפני כשבועיים החלו מאות בני משפחה, חברים, ומטיילים נוספים את מסע "נפגשים בשביל ישראל" של עמותת אב"י, ע"ש אבי אפנר ז"ל, קרן קימת לישראל והמדרשה באורנים. במהלך המסע שימשך כמעט כחודשיים יצעדו אלפי אנשים, לזכר הנופלים בכל מערכות ישראל ופיגועי הטרור, מאילת שבדרום ועד שאר ישוב שבצפון, שם נפל אבי אפנר באסון המסוקים בשנת 97'. כעת מהלכים הצועדים באזור הנגב. מכאן ימשיכו לאזור לכיש.

מסע "נפגשים בשביל ישראל", לזכר הנופלים במערכות ישראל ופיגועי הטרור, החל לפני כשבועיים באילת וכעת, בדרך לשאר ישוב בצפון, הגיעו הצועדים לאזור צפון הנגב. המסע נערך ביוזמה של עמותת אב"י ע"ש אבי אפנר ז"ל שנהרג באסון המסוקים, ובשיתוף קק"ל והמדרשה באורנים, מסע זה הוא מסע ההנצחה הגדול ביותר בישראל ועתידים להשתתף בו מדי יום כ-150 איש לזכר נופלים שונים ובמצטבר כ-7,500 חברים, משפחות, מכרים ותומכים.

מסע ההנצחה
קרדיט קקל

המסע, שאורכו חודשיים, יצא מאילת ביום שני ה-18.2 ויגיע עד שאר ישוב בצפון הארץ. לאחר המסלולים במדבר ובצפון הנגב, יגיעו הצועדים גם לאזור לכיש, שם יבקרו באזור היישובים החדשים שנבנו בסיוע קק"ל, אזור ירושלים דרך יערות קק"ל בעדולם ובהרי ירושלים. לאחר מכן ימשיכו לכיוון מרכז הארץ דרך הסטף, יער הקדושים ודרך בורמה. בשבוע השישי למסע תתקיים פעילות שיקום בנחל אלכסנדר עם אנשים עם מוגבלויות. את השבוע השישי יסיימו הצועדים ביערות הכרמל ובשבוע השביעי יצעדו  בשביל הסנהדרין החדש שנבנה בסיוע קק"ל. לאחר מכן, לשבוע השמיני והאחרון יגיעו הצועדים לאזור הר מירון ויערות ביריה ומשם אל נקודת הסיום בשאר ישוב לטקס הנעילה של המסע.

מסע ההנצחה
קרדיט קקל

מדי יום צועדים כ-150 איש לזכרם של נופלים שונים. מדי בוקר במסע מתקיים טקס מעגל זיכרון בו מציינים את שמות הנופלים לזכרם צועדים באותו היום. זהו מסע חוויתי של זיכרון התחדשות ושיח בנופי הארץ ובשאלות העומק של החברה הישראלית, תוך הכרת השונה והדגשת המאחד.

מסע ההנצחה
קרדיט קקל

רעיה אפנר, אמו של אבי ז"ל ויוזמת המסע, אמרה: "זהו המסע ה-14 אליו אנו יוצאים לזכר הנופלים. המטרה המרכזית של המסע היא ליצור דיאלוג בין הקולות השונים המרכיבים את החברה הישראלית. משום שבטבע אפשר לדבר בגובה העיניים על שלל הנושאים המעסיקים את ישראל כיום. הנושא למסע שנבחר השנה הוא "שורשים". במהלך המסע נעסוק יחד ברב-תרבותיות של החברה הישראלית. שנוצרה בזכות אנשים שונים שהגיעו מכל הגלובוס לישראל. עם השנים נוצרו הרבה סטריאוטיפים ואנו רוצים השנה לעסוק בתרבויות מהם אנשים הגיעו ומה נשאר מאותן תרבויות כיום. לצורך מטרה זו ניפגש עם אנשים שונים, מנהיגים תרבותיים ודתיים ובעיקר נשוחח ונכיר יותר לעומק. נדבר על הדברים המחברים בינינו ולא על הדברים המפלגים אותנו.

דודו אשכנזי מנהל מחלקת הדרכה ומפעלים חינוכיים בקק"ל אמר: "מסע שורשים מתחבר לתפקיד החשוב שמילאה וממלאת קק"ל בקליטת העלייה לאורך כל שנות קיום המדינה ובעיקר בשנים הראשונות: הכשרת והקמת ישובי עולים, העסקת העולים בעבודות ייעור הארץ וכו'. גם היום משקיעה קק"ל רבות בתושבי הפריפריה ובתכניות של שימור תרבויות ומסורות. אנו שמחים לקחת חלק במסע העוסק בנושא השורשים ובגורמים המאחדים את העם כולו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...