Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו הסכם עיזבון?

מהו הסכם עיזבון?
קרדיט freepik

יש לעיתים רגעים בחיים שהמילה צוואה מתחילה לעורר סערה בראש שלכם, בדרך כלל זה קורה כאשר ההורים מזדקנים לפתע, הופכים לחולים, לעיתים זה קורה עוד הרבה לפני, כי הבנתם והחלטתם שעדיף שיהיה צוואה מוכנה למקרה הצורך. אך בכל מקרה שהוא, יש בעולמנו גם הסכם הנקרא הסכם עיזבון, מה הוא הסכן עיזבון? מה הוא אומר?

מהו הסכם עיזבון?
קרדיט freepik

כיורשים, רבים מכם, מניחים כי לאחר שמישהו קרוב אליכם יעבור לעולם הרבה, כבר לא נותר לכם אפשרות להשפיע על הצוואה שהשאיר אחריו. אבל, זה בכלל לא מדויק. יש לכם, לירושים, זכות לשנות את פני הדברים, זאת אומרת שאתם יכולים לשנות את הצוואה, אם תערכו הסכם שאתם ביניכם לאחר המוות המצער. אתם מוזמנים לחלק מחדש את מה שנקבע לחלוקה, בכל דרך שתרצו כל עוד ישנה הסכמה מלאה ביניכם על אופן החלוקה.

האם ידעתם את זה? אולי צוואה היא לא בהכרח מסמך ׳בילד אין׳ שאי אפשר לשנות, אבל הדבר הכי חשוב בו הוא לשים דגש על הסכמה מלאה, האם כולכם באמת תסכימו לחלוקה חדשה? האם תצליחו להגיע להסכם שווה ונכון ביניכם?

למקרה שתהיתם

באילו מקרים עולה הרצון לערוך הסכם כזה?

ישנם הרבה סיבות וגורמים שונים למיניהם אשר יכולים להוביל אתכם לרצות לערוך שינויים בצוואה המוכנה. הדברים העיקריים עוסקים בדרך כלל ברצון שלכם להימנע מקבלת נכס חדש, או בעיות כלכליות כאלו או אחרות, או הרצון לקבל יותר אם זה מוסכם, או במידה והתקשורת של כל אחד מהצדדים לקויה מראש ויש קושי לנהל צוואה נכון. 

ועדיין בטח לא מעט שאלות עוד עולות בראש, כי הנושא הזה אף פעם לא ברור מספיק, יש הרבה משתנים והרבה דוגמאות שצריך ללמוד מהם או לקחת בחשבון בנמצאים במצב כזה. הסכמי עיזבון הוא תחום ונושא בפני עצמו שעדיף להתייעץ עם עורך דין או מישהו שמבין מעט יותר ממכם בכל הסוגיות השונות. 

תכירו את רינה פוליטי – משרד עורכי דין וגישור. רינה היא עורכת דין לענייני משפחה, מתמחה בדיני משפחה ועוסקת, בין היתר, בתיקי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי עיזבון, אחזקת ילדים ועוד.

רינה פוליטי דוגלת באמונה שלמה באמונה, אמון בלקוח. היא שמה דגש על הדברים החשובים באמת, ופועלת תמיד ממקום נקי ותוך הבנה של כללים משפטיים. רינה פיתחה מהלך חדש לפיו יש להשיג את כמה שיותר תוצאות בכמה שפחות זמן. היא מצליחה ליצור הליך משפטי מהיר, החוסך שנים של מאבק בין הצדדים. בנוסף, הטיפול בתיק נעשה בשיתוף פעולה עם הלקוח ובאופן יסודי, עד לפרטים הקטנים ביותר. היא שואפת לתאם ציפיות עם הלקוח, ולא לגרום לו לפתח ציפיות. שביעות רצונכם היא מעל הכל בשבילה. היכנסו לאתר של עו"ד פוליטי למידע נוסף על הסכם חלוקת עיזבון. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...