Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מגלים את עולם המדע

מגלים את עולם המדע

פארק קרסו למדע במתחם פופ אפ מרהיב עם מגוון פעילויות בתחום המדע
במסגרת "פסטיבל סמילנסקי" באר שבע
מתחם בינה מלאכותית – יצירת תמונות באמצעות תוכנה מתקדמת | מתחם מייקי מייקי על זרם ומעגל חשמלי ויצירת מוזיקה בצורה בלתי נשכחת | עולם המיקרו עם ניסויים מדעיים בלתי נשכחים | עולם המגנטים בתצוגת פיזיקה מופלאה | תחנת מכוניות רקטיות | תחנת שקיות קירור | חוויה בלתי נשכחת של פסטיבל לכל המשפחה
איפה? פסטיבל סמילנסקי – רחוב סמילנסקי, העיר העתיקה באר שבע

מתי? 15-17.8.23, ימים שלישי עד חמישי

הכניסה חופשית!

באדיבות: מנהיגות מדעית

פסטיבל סמילנסקי הינו אחד מהפסטיבלים הוותיקים והאהובים ביותר בעיר באר שבע והוא נערך בעיר העתיקה אחת לשנה במהלך חודשי הקיץ. הפסטיבל מושך אליו מבקרים מכל רחבי בירת הנגב ואף מחוצה לו ומציע חווית תרבות, בילוי ופנאי בלתי נשכחת שמשאירה תמיד טעם של עוד.
השנה מצטרף לפסטיבל סמילנסקי – פארק קרסו למדע, אשר מזמין את כל מבקרי הפסטיבל להגיע ולגלות עולם שלם של מדע, ניסויים, מחקר, בינה מלאכותית ועוד. מדובר בחוויה לכל המשפחה שתפתיע את המבקרים עם מגוון של פעילויות מרתקות הפתוחות לקהל הרחב ולשלל מבקרי הפסטיבל. הכניסה לפסטיבל הינה חופשית וזו הזדמנות לחוות רגעים מופלאים של גילוי ולמידה אודות המדע המרתק.

בין התאריכים 15-17.8, ימים שלישי עד חמישי, יקים צוות המוזיאון במתחם הפסטיבל מתחם פופ אפ מרהיב הכולל שש תחנות חדשות ומרתקות ברחבת "אופני החלוץ" בעיר העתיקה:

תחנת בינה מלאכותית: לטובת כל המתעניינים בתחום הבינה המלאכותית – תוקם תחנת AI בה יקבלו המבקרים הסבר על מהו AI, וכן הזדמנות למבקרים ליצור תמונות מדהימות באמצעות תוכנה מתקדמת. את התמונות יוכלו המבקרים לשמור ולשלוח לעצמם וכן להקרין אותן (באישור מדריך התחנה) על צג מקרן קרוב כך שכל באי המתחם יוכלו לראות.

תחנת מייקי מייק: בתחנה זו יוסבר למבקרים על המעגל החשמלי בכלל ויוצג הזרם החשמלי בפרט בצורה ייחודית. באמצעות סגירת מעגלים לא קונבנציונליים, המבקרים יוכלו ליצור מוזיקה מרהיבה דרך חוויה והתנסות בלתי נשכחות.

תחנת מיקרו: עולם המיקרו מספק שלל תופעות מדהימות וכל זאת ועוד יוצג בתחנת המיקרו. בתחנת הדגמה זו המבקרים יקבלו הסבר על איך המיקרו עובד וכן יבוצעו מספר ניסויים המדגימים תופעות שיכולות לקרות רק במיקרו (יצירת פלזמה מענב, ניפוח מרשמלו, יצירת ברקים ועוד) וכמובן יוצג ויוסבר אודותיהן.

בתחנת המגנטים יוסבר על הפיזיקה המופלאה של עולם המגנטים ותוצג השפעתם המרהיבה על טלוויזיות CRT ישנות. הדגמות וניסויים מרהיבים אלו יחשפו בפני באי התחנה את עולם המגנטים בצורה מרתקת.

בתחנת המכוניות הרקטיות תודגם התנועה הרקטית ויוסבר על מהותה, כשהמבקרים יוכלו ליצור בתחנה זו מכוניות המשתמשות בהנעה זו. כמו כן יוכלו המבקרים לשמור על המכוניות ולהתחרות איתן במתחם הפסטיבל אם ירצו בכך.

תחנת שקיות קירור: תחנת יצירה שבה יקבלו המבקרים הסבר על מהי תגובה אנדותרמית וליצור בעצמם שקית קירור שיכולה לשמור על קור הגוף בלילות החמים של הפסטיבל. את השקית יוכלו המבקרים לקחת עימם למזכרת ולשימוש עצמי – חוויה קרה, מרעננת ובלתי נשכחת.

פארק קרסו למדע הינו מוזיאון ובו שלל מוצגים, מתקנים, רעיונות ותערוכות אשר מביאים עימם את חזית המדע והטכנולוגיה ממגוון תחומי דעת ומנגישים עבור המבקרים את המדע בדרך חווייתית שלא נראתה כמותה. כתובת: רח' העצמאות 79, באר שבע. טלפון: 08-6252600.
אתר אינטרנט: https://www.sci-park.co.il/

באדיבות: מנהיגות מדעית

באדיבות: מנהיגות מדעית

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל מלר״ד סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית וסגן מנהל ביה״ח, נבחר להשיא את משואת הרפואה והשיקום בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ״ד
בבוקרו של ה-7.10.2023 התעוררו עובדי המרכז הרפואי סורוקה לקול אזעקות...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...