Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מאסר בעבירות תעבורה מתי? 

מאסר בעבירות תעבורה מתי? 
קרדיט לתמונות FREEPIK

רבים נוהגים לחשוב כי עבירות תעבורה חמורות ככל שתהיינה אינן נושאות עונש מאסר וכי בתי משפט אינם נוהגים להטיל על נהגים עונשי מאסר כאשר אלו ביצעו עבירות תעבורה חמורות. ובכן, האמת היא כי במקרים רבים כאשר מיוחסת לנהג עבירת תעבורה חמורה עלול בית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל. עונש מאסר בעבירות תעבורה יכול להינתן במגוון עבירות שונות ומצבים שונים בפרט כלפי נהגים מועדים השבים ומבצעים עבירות תעבורה. היה והוגש נגדכם כתב אישום המייחס לכם עבירת תעבורה חמורה, זה הזמן לפנות לייעוץ של עורך דין תעבורה אשר יסייע לכם להתמודד עם ההליך המשפטי ולהימנע מעונש מאסר. 

עונש מאסר בעבירה של נהיגה בזמן פסילה 

גם אם מדובר בעבירה של נהיגה בזמן פסילה הראשונה בחייו של נהג אין הדבר מונע מהתביעה המשטרתית לבקש עונש מאסר בפועל. עבירה של נהיגה בזמן פסילה נתפסת על ידי רשויות החוק ובית המשפט כעבירה חמורה אשר העונשים בגינה כוללים לרוב רכיב של מאסר בפועל לצד עונשים נוספים כגון פסילת רישיון נהיגה וקנס כספי. אמנם, בתי משפט לתעבורה אינם ממהרים לשלוח נהגים אל מעבר סורג ובריח בפרט כאשר מדובר בעבירה ראשונה מסוגה אך אין מן הנמנע כי יעשו זאת. עיון בפסקי דין רבים של בתי משפט לתעבורה בעבירות של נהיגה בזמן פסילה מלמד כי גם כאשר מדובר בפעם הראשונה בחייו של נהג, עדין עלול הוא להישלח אל מעבר לסורג ובריח. 

מאסר בפועל בעבירת נהיגה בשכרות 

גם כאשר מדובר בעבירת נהיגה בשכרות הראשונה בחייו של אדם עדין יכולה התביעה המשטרתית לבקש עונש מאסר בפועל אם מדובר בכמות אלכוהול חריגה אשר נתפסה בגופו של הנהג או אם מדובר בעבירה אשר התבצעה בנסיבות מחמירות. כאשר מדובר בעבירה שנייה מסוגה בחייו של אדם, תעתור התביעה לעונש מאסר של ממש. כאשר קיים לנהג עונש מאסר על תנאי מתיק אלכוהול קודם, תבקש התביעה המשטרתית להפעיל את עונש המאסר המותנה לצד עונש מאסר נוסף. במקרה זה, על עורך דין תעבורה המטפל בתיק לצלם את כל חומר הראיות ולשכנע את התביעה המשטרתית כי אין די ראיות להרשיע את הנהג. תיקון כתב האישום לנהיג תחת השפעת משקאות משכרים, יכול לסייע לעורך הדין לסיים את התיק ללא רכיב מאסר כלל לרבות עבודות שירות. 

נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל

נהיגה ללא רישיון נהיגה נחשבת אף היא כעבירה חמורה הכוללת רכיב עונשי של מאסר בפועל. כאשר נהג מובא לדיון בעניינו בבית משפט לתעבורה, על עורך הדין והנהג לשכנע א בית המשפט כי מדובר במעידה חד פעמית אשר אינה משקפת את אורח חייו של הנהג ובכך לסיים את הטיפול בתיק ללא רכיב עונשי של מאסר. 

עונש מאסר בדרך של עבודות שירות 

פעמים רבות בפרט בעבירות תעבורה עונש מאסר אשר יוטל על נהג יומר לעונש של עבודות שירות ולא מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח. חשוב לזכור כי גם עונש של עבודות שירות דינו כעונש של מאסר בפועל ובגיליון ההרשעות של הנהג ירשם שהנהג ריצה עונש מאסר. 

כאשר מיוחסות לנהג עבירות תעבורה חמורות, תעתור התביעה המשטרתית לעונש מאסר אשר לרוב ירוצה בעבודות שירות למעט מקרה בו התביעה הדגישה כי מעוניינת היא שעונש המאסר יהיה מאחורי סורג ובריח. עונש של עבודות שירות פירושו כי על הנהג אשר יורשע בדין, להתייצב מידי יום ביומו לביצוע עבודות השירות במקום אשר יקבע עבורו על ידי הממונה על עבודות השירות. 

אמנם אין המדובר בעונש מאסר מאחורי סורג ובריח אך עדין מדובר בעונש מאסר אשר אינו פשוט ועלול לחבל בחייו של הנהג ועבודותו. נרשמה לכם הזמנה לדין בגין ביצוע עבירות תעבורה חמורות?

 זה הזמן לפנות למשרדו של עורך דין תעבורה ולקבל ייצוג הולם אשר ימנע ממכם לרצות עונשי מאסר ועונשים אחרים קשים. 

משרד עורכי דין ערן עקראוי ושות' עוסקים שנים רבות בייצוג נהגים בעבירות תנועה, אתם מזמנים לבקר באתר הבית שלנו > https://akrewi.co.il/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שמים את הפריפריה במרכז: מפגש נשיאי המכללות לחינוך בדרום עם נשיא המדינה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח השבוע במשכנו את פורום נשיאות...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...