Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה בארץ – הוקמה בדימונה עמדה חדשנית, ניידת ונגישה של מכבי שתבצע 60 בדיקות קורונה בשעה

לראשונה בארץ – הוקמה בדימונה עמדה חדשנית, ניידת ונגישה של מכבי  שתבצע 60 בדיקות קורונה בשעה
קרדיט תמונה: מכבי שירותי בריאות

עם העמדה החדשה ניתן לבצע בדיקות קורונה בבתי אבות ממש במפתן חדרם של השוהים שם ללא סכנת התפשטות. כמו כן, העמדה מונגשת למטופלים בעלי מוגבלות פיזית המרותקים לכיסא גלגלים.

כחלק מאסטרטגיית היציאה מהמשבר והחזרה לשגרה בקהילה, הוקמה השבוע ליד היכל הספורט "גאון" בדימונה לראשונה בישראל עמדה חדשנית לבדיקות קורונה של מכבי שירותי בריאות, בפיתוח עם משרד הביטחון ובאספקת חברת "שייד פרו" על פי רעיון ויוזמה של תושבת העיר דימונה, מרסל לביא-שחם, החברה במועצת הנשים של העיר דימונה בראשות הגב' ימית רווח. העמדה החדשנית תאפשר לבצע 60 בדיקות קורונה בשעה, בחיסכון עלויות עד פי 4 מהמתקנים הקיימים ללא צורך בציוד מיגון. כל זה בעמדות נגישות ואטומות המתקפלות לבגאז' הרכב הפרטי עד לבית המטופל. במכבי מציינים כי הגעת מטופלים לבדיקה בעמדה נעשית על פי זימון תורים והפנייה מראש.

במסגרת שיתוף הפעולה שמתקיים כדרך קבע בין מכבי שירותי בריאות לבין עיריית דימונה, ראש העיר מר בני ביטון כיבד בנוכחותו בעת חנוכת העמדה החדשה, יחד עם נציגים ממחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות. ביטון הודה בחום להנהלת מכבי שנתנה לעיר דימונה את הבכורה. ביטון אף הציע למכבי כל עזרה ושירות שיזדקקו לו. כמו כן, העלה ביטון על נס את תושבת העיר מרסל לביא שחם שהגתה את הרעיון, פנתה עמו לגורמים הנכונים בהם מפא"ת ומכבי ולא נחה ולא שקטה עד שהוא קרם עור וגידים.

העמדה החדשנית כוללת קירוי דפנות עמידות ואטומות באופן מוחלט, אשר מייתר את השימוש בציוד מגן (מלבד מסכה כירורגית) ותפתור את המחסור בציוד מגן, תוך כדי מניעת חדירת חיידקים ושמירה מיטבית על הצוותים מפני הדבקת הווירוס. הדפנות עשויות מחומר גמיש ושקוף אשר מאפשר יצירת קשר עין עם המטופל בעת הבדיקה, תוך יכולת רכינה אליו לצורך נטילת הדגימה באופן מיטבי. גולת הכותרת של העמדה החדשנית אשר מגיעה בשתי תצורות וגדלים שונים, היא הניידות והנגישות: האחת יכולה להכיל שני אנשי צוות שכל אחד מהם מסוגל לבדוק מטופל אחד בו זמנית – המשמעות של כך היא הכפלת קצב הבדיקות בכל רגע נתון. התצורה השנייה, קטנה וקומפקטית ומותאמת לבדיקת מטופל אחד במפתן הדלת ללא צורך בכניסה אל הבית עוד בחדר המדרגות. כך למשל, ניתן לבצע בדיקות קורונה בבתי אבות ממש במפתן חדרם ללא סכנת התפשטות. כמו כן, העמדה מונגשת למטופלים בעלי מוגבלות פיזית המרותקים לכיסא גלגלים. עמדות אלו הינם רב פעמיות ועוברות חיטוי לפני כל בדיקה.

לעמדה הזו יכולת גמישות גבוהה ורמת תפעול פשוטה מאוד – נפח האחסון קטן ומאפשר שינוע ממקום למקום ברכב פרטי, לצד פריסה וקיפול תוך דקות בודדות. עלות עמדה אחת כזאת זולה פי 4 מהעמדות הנייחות הקיימות כיום, מה שמאפשר חיסכון עלויות וייצור נרחב של מאות עמדות מסוג זה.

קרן שכטר אזולאי, ראש מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות: "זוהי בשורה פורצת דרך בדרכי המלחמה בקורונה אשר תייעל את תהליך הבדיקות למטופלים. אנו גאים שהעיר דימונה תשמש כסנונית הראשונה בארץ לשימוש בעמדה החדשנית. אנחנו במכבי תמיד  שמים לנגד עינינו את שיפור השירותים למטופלים, והעמדה החדשה מאפשרת תקשורת בינאישית, חזותית וקולית, בין הבודק למטופל, אשר נותנת מענה לכל גילאי האוכלוסייה, כאשר ברגע שהמטופל רואה את הבודק, הוא נעשה נינוח ורגוע יותר באופן טבעי. מעתה הבדיקה תיעשה בזריזות, בגובה העיניים תוך תמיכה מלאה ושמירה מקסימלית על בריאות הצוות והמטופלים".

וקמה בדימונה עמדה חדשנית, ניידת ונגישה של מכבי  שתבצע 60 בדיקות קורונה בשעה
קרדיט תמונה: מכבי שירותי בריאות
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...