Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה אנחנו מתמכרים – ואיך נגמלים?

למה אנחנו מתמכרים – ואיך נגמלים?

עומס בעבודה, לחץ בלימודים או מתח בחיי הנישואין. המצבים האלה מוכרים היטב לכל אחד ואחת מאיתנו. עם זאת, יש מי שמגלה דרכים יצירתיות להתמודד עם האתגרים הללו, בין אם מדובר בבריחה אל האלכוהול, אל הקנאביס או אל התרופות הפסיכיאטריות. בפועל לא מדובר בהתנסות חד פעמית אלא בתחילתו של מסלול שעלול להסב נזקים לא מבוטלים לחיים כפי שהכרנו.

למה אנחנו מתמכרים – ואיך נגמלים?

הצד השלילי של הקנאביס

הוא נחשב לסם קל ויש סביבו דיון ער למדי בשנים האחרונות. אלא שלקנאביס יש חיסרון משמעותי שצריך להכיר – הוא ממכר לא פחות מסמים אחרים. אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לו כדי לשרוד את התקופה הלחוצה שלפניכם (ואת זו שתגיע אחריה), אם אתם לא יכולים בלעדיו או אם אתם עסוקים כל הזמן בשאלה מאיפה תשיגו עוד חומר, זה הזמן להכיר בהתמכרות ולאתר פתרונות שיאפשרו גמילה מסמים קלים באופן אפקטיבי. מרכז אמיל יסייע לכם בדרך הזו עם ליווי מקצועי ועם צוות עתיר ניסיון המשלב בין שיטות טיפול שונות.

מפסיקים להשתמש בתרופות מרשם

נתחיל ונבהיר שאין כל רע בתרופות המרשם, ויש סיבה טובה לכך שהן ניתנות באופן מבוקר על ידי הרופא בלבד. הן יכולות לסייע למי שסובל מבעיות פיזיולוגיות או רגשיות, וזו פשוט עובדה בשטח, אבל הן מחייבות גם תשומת לב רבה במיוחד. אם המינון ממשיך לעלות, אם האדם הקרוב אליכם משקר וממציא סיפורים כדי להשיג עוד מרשם ואם הקשרים האישיים שלו נפגעים בזמן שהוא מפגין אדישות למצב, גמילה מתרופות מרשם היא צעד קריטי – ויפה שעה אחת קודם.

תחושת האופוריה והביטחון העצמי המוגבר

אנשים ששותים אלכוהול בכמויות גדולות מעידים שהם מרגישים משוחררים, שמחים ונטולי עכבות. הם עושים דברים שבוודאי לא היו מעזים לעשות ללא השפעת האלכוהול, ולמרות שזה נשמע דווקא לא רע – זהו המתכון הבטוח לאסון. הביטחון הזה מלווה אותם גם כשהם נוהגים והם פועלים ללא מעצורים גם במצבים שבהם הסכנה אורבת והם מתקשים להבחין בה. גמילה מאלכוהול חיונית גם אם נדמה לאדם המכור שהוא בשליטה מוחלטת, ושמדובר בהרגל שנועד לספק הנאה בלבד. כשהכמות גדולה והצורך באלכוהול בלתי נשלט, זו התמכרות לכל דבר, והטיפול בה חייב להתבצע בהתאם.

מתמודדים עם הגורמים להתמכרות

כפי שאתם בוודאי מבינים, את ההתמכרויות השונות אפשר להסביר בכמה דרכים עיקריות. צריכה אובססיבית של כדורים, סמים או אלכוהול היא תוצאה של צורך בלתי פוסק בתחושת ה"היי", הרוגע והשלווה, והאדם יפעל בכל דרך אפשרית כדי להשיג את מושא ההתמכרות שלו. מרכז גמילה מקצועי יספק עבורו את המסגרת הנדרשת לתהליך הגמילה, ועם הליווי המקצועי של צוות מרכז אמיל לצד ליווי משפחתי ותוכנית טיפול משולבת – אין התמכרות שאין לה פתרון. אתם מוזמנים להתחיל את המסע שלכם בטלפון 077-9967463.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...
פתרונות מחשוב לעסקים
פתרונות מחשוב לעסקים
אם אתם שומעים כל הזמן על פתרונות מחשוב לעסקים אבל...