Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל המידע החשוב על ניתוח השתלת קרנית 

כל המידע החשוב על ניתוח השתלת קרנית 
קרדיט לתמונה Freepik

הקרנית היא אחת הרקמות החשובות ביותר שגוף האדם שכן, היא זו שעוזרת לנו לראות באופן מדויק ולקבל עיבוד תמונה מדויק באשר לצבעים של האובייקטים אותם אנו רואים. אולם, בעוד כי מדובר על רקמה חשובה למדי, חשוב לציין כי הקרנית היא גם רגישה בצורה יוצאת דופן, כאשר היא חשופה למגוון רחב של בעיות ומצבים שעלולים לפגוע בה, כמו למשל בצקת בקרנית או צלקת בקרנית. 

במקרים בהם הקרנית נפגעה לגמרי וצורתה נפגמה בעקבות מצבים שכאלו, יש צורך לבצע ניתוח השתלת קרנית , כאשר ניתן לבצע ניתוח השתלת קרנית בעין אחת וכן גם ניתוח השתלת קרנית בשתי העיניים. אז מה אתם צריכים לדעת על ניתוח השתלת קרנית ואיך זה עובד? בכתבה זו החלטנו לעשות לכם סדר בבלאגן ולרכז עבורכם את כל המידע החשוב על ניתוח השתלת קרנית.

האם הניתוח כלול בסל הבריאות?

בין אם מדובר על ניתוח השתלת קרנית בעין אחת או לחילופין, על ניתוח השתלת קרנית המתבצע בשתי העיניים, ייתכן כי אתם קודם לכן שואלים את עצמכם אודות הכיסוי של אותו הניתוח שכן, מדובר בהליך שאינו פשוט כלל. ובכן, מטופל שסובל ממחלת קרנית כדוגמת קרטוקונוס נכנס לרשימת המתנה לאחר קבלת אבחנה מדויקת על ידי רופא עיניים מומחה. חשוב לציין כי כל הנוגע להשתלת הקרנית, החל מקבלת תרומת הקרנית ועד לביצוע הניתוח עצמו על ידי מומחה מכוסה במלואו על ידי קופות החולים השונות. 

איך זה עובד?

כאשר אדם צריך לערוך ניתוח השתלת קרנית בעין אחת, מתייחסים לתהליך בתור ניתוח בפני עצמו. לסירוגין, בעת בה מדובר על ניתוח השתלת קרנית המתבצע בשתי העיניים, מדובר בעצם על שתי ניתוחים – אחד לכל עין, כאשר אלו יתבצעו במרווח של מספר ימים אחד מהשני. כמו כן, חשוב לציין כי תהליך ההחלמה של הניתוח עשוי להימשך מספר חודשים, אם כי לעיתים אלו שצלחו את הניתוח יוכלו לראות שיפור מיידי בראייה. בדרך כלל, לאחר שנה יהיה ניתן לראות את התוצאות המשמעותיות ביותר שלשמן ביצעתם את הניתוח מלכתחילה. 

ניתוח השתלת קרנית – סיכום

הקרנית היא בהחלט אחת הרקמות החשובות ביותר בגוף האדם, אם כי במקרים של פגיעה בה ניתן לערוך ניתוח השתלת קרנית על מנת לשקם את המצב. חשוב להדגיש כי על אף שמדובר על הליך רפואי בעל סיכויי הצלחה גבוהים להפליא – גם כאן יתכנו סיבוכים. על כן, עליכם לקחת בכובד ראש את כל הוראות ההחלמה מצידו של המומחה שטיפל בכם וכן גם להשקיע בהליך ההחלמה. ניתן לקרוא עוד על ניתוח השתלת קרנית באתר של ד"ר מייקל מימוני מומחה להשתלות קרנית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...