תשתיות המחשוב של העסקים, מהוות מטרה מרכזית לתקיפה מצד פושעים שונים. מבין תשתיות אלה, בולטת במיוחד תשתית התקשורת. כך שירותי חברת התקשורת יסייעו לצמצם סיכון זה ולשפר את אבטחת הארגון שלכם:
אבטחה פנימית של הספק
לעבוד עם ספק תקשורת, זה הוא דבר מובן מאליו כיום. מאחר שעושים זאת, חיוני שהדבר יבוצע באופן מאובטח. משמע – שהספק עצמו לא יכניס לתמונה סיכונים. ספק תקשורת באיכות נמוכה, עלול להיות בעצמו חשוף למתקפות שונות ולנוהלי אבטחה רשלניים. כתוצאה מכך, הוא עלול לסכן את לקוחותיו. כך שלפני הכול, אם מתקשרים עם ספק תקשורת (וזה אילוץ עבור רוב העסקים), וודאו שהוא ספק איכותי, גם מהיבט האבטחה הפנימית.
פתרונות משפרים
ספק התקשורת עשוי לספק גם מגוון שירותי עזר משלימים, כולל בנושא אבטחה. כדאי לברר למשל באתר של ITC, על פתרונות האבטחה שהם מציעים, ולברר אילו פתרונות יסייעו לארגון שלכם.
זה יכול להיות לדוגמה שירות VPN – Virtual Private Network. בעזרת שירות כזה, התקשורת שלכם מנותבת דרך ערוץ פרטי, מוצפן ומאובטח. כך תבטיחו, שגורמים עוינים לא יוכלו לצתת למידע המועבר. אנטי DDoS הוא שירות נוסף, שיצמצם ואף ימנע התקפות מסוג מניעת שירות. WiFi מאובטח יסייע לספק הגנה גם על סוג תקשורת חשוב זה.
ניטור
לאור חשיבותו הגדולה, ניטור מערכות בהיבט האבטחה שווה סעיף נפרד בפני עצמו. מדובר על שירות חשוב ביותר, אשר מנטר באופן רצוף את מצב המערכות שלכם. ספק אינטרנט ITC למשל, מספק שירותים מסוג זה. שירות ניטור יזהה בהקדם ניסיונות התקפה ובוודאי מקרים של התקפות שהצליחו. בעקבות הזיהוי, ניתן יהיה לבצע פעולות תיקון שונות, במהירות מרבית. זאת, כולל עדכון מהיר של הגורמים הרלוונטיים אצלכם ונקיטת צעדים מידיים, לבלימת ההתקפה, צמצום נזקיה ועוד. חשוב לציין, כי שירות ניטור איכותי מזהה את ההתקפות פעמים רבות, בשלב בו הן עדיין לא הזיקו – לא בפגיעה של ממש ולא בנזק שגלוי לעין הלקוחות.
תמיכה טובה
כאשר מדובר באבטחה, עולה חשיבות התמיכה האיכותית. תמיכה זו חייבת להיות זמינה באופן רציף. כמו כן, היא צריכה להיות זמינה בערוצים נוחים, מבחינת התמודדות עם התקפות שהתחילו או סימנים מחשידים למקרים כאלה. האם יש מי שיענה טלפונית באופן מיידי? האם ניתן לשלוח קבצים רלבנטיים בערוץ מיידי? קריאת חוות דעת על ספק אינטרנט ITC למשל, תעזור לכם לראות שמדובר בספק איכותי. נזכיר, כי מדובר במצבי חירום, אשר מבחינת הארגון חייבים לקבל מענה מהיר ויעיל ככל הניתן. כך שהתמיכה הטכנית של הספקים הרלוונטיים, כולל ספקי תקשורת ואבטחה, חייבת להיות זמינה ומקצועית.
לסיכום
כדי להשיג אבטחה מיטבית לארגון, חשוב מאוד לעבוד יד ביד עם כל הספקים הרלבנטיים, כולל ספק התקשורת. ואם הספק מציע גם שירותי אבטחה – מה טוב.