Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יעקב אביב – מי יכול להיות מפקח בניה? מה התפקיד דורש?

יעקב אביב – מי יכול להיות מפקח בניה? מה התפקיד דורש?
קרדיט PIXABAY

יעקב אביב עם כל מה שצריך לדעת על מפקח בנייה, איך בוחרים מפקח בנייה? האם כל אחד יכול להיות מקפח בנייה? ומה התפקיד דורש כדי להצליח עם בנייה פרטית או ציבורית?

קרדיט PIXABAY

איך לבחור מפקח בניה? יעקב אביב עם התשובה!

בנייה פרטית של צמודי קרקע ווילות, בנייני מגורים ומבנים ציבוריים מחייבים כבר שנים רבות מפקח בנייה, הגורם המקצועי שתפקידו לייצג בשטח את בעלי הנכס או השטח ולהיות הגורם המתכלל העליון של כל תהליך העבודה המקדימה, הפעילות מול הרשויות, פיקוח באתר הבנייה והגורם עליו בעלי הנכסים והשטחים סומכים כדי שיקדם את העבודה בהתאם ללוחות הזמנים, התכנון, החוק והתקנות והתקציב שהוקצה. ע"פ יעקב אביב, בניית בית פרטי היא ההשקעה הגדולה ביותר בחיים של מרבית האנשים בישראל, אם אתם תוהים איך בוחרים מפקח בנייה הדבר טבעי ומצריך בדיקה והשקעת זמן כדי לבחור גורם ניהולי משמעותי וחשוב בפרויקט.

מפקח בנייה, יעקב אביב, צבר ניסיון בבנייה ופיקוח על מאות רבות בתים פרטיים ווילות בישראל, מסביר על הפרמטרים החשובים בקרב כל מפקח בנייה: "בחירת מפקח בנייה היא ההבדל בין פרויקט מוצלח ובאיכות גבוהה לבין פרויקט באיכות ירודה או כזה שהתעכב זמן רב מעבר לסיכומים והצפי, הפרמטרים הראשונים הם אמינות, יושרה ושקיפות, מפקח בנייה מומחה משדר את הפרמטרים האלו מבלי להתאמץ, מבלי לשחק משחקים או להציג תמונה ורודה מדי שאינה בהלימה אחת עם המציאות".
עוד מוסיף יעקב אביב: "בהמשך חשוב לבדוק ניסיון של מפקח בנייה, ככל שהניסיון רב יותר ומגוון הפרויקטים גדול יותר, כך מפקח הבנייה יכול לנהל את הפרויקט עבור בעלי השטח בצורה טובה, להביא את האנשים המקצועיים לפרויקט ולדאוג לכל שלבי הפרויקט. בהמשך יש לבדוק מהיכן המפקח בארץ כדי לבדוק זמינות הגעה לשטח, האם יש אינטראקציה וכימיה טובה עם המפקח עוד בשלב השיחה הראשונית, המלצות מלקוחות קודמים, כמה עבודות במקביל מבצע המפקח והאם המפקח יכול לחסוך לכם כסף ולבצע חלוקת תקציב טובה".

יעקב אביב עונה – האם כל אחד יכול להיות מפקח בנייה?

מילת הקוד בפיקוח בנייה היא אינטגרציה, כל בניית נכס למגורים או נכס ציבורי כוללת בתוכה קבלן, קבלני משנה ועובדים שונים ועל כל בעל שטח לזכור מדוע מפקח בנייה הוא חשוב ומחייב לכל פרויקט בנייה: בניית שלד, חשמל, אינסטלציה, ריצוף, ספק חומרים – כל אלו ועוד מייצגים שורה שלמה של אנשים שמפקח הבנייה צריך להכיר מקרוב, להבין את עבודת השטח ולדעת לפקח על העבודה לעמידה בזמנים, עבודה לפי התכנון ורצון מזמין העבודה ושמירה על רמת איכות בנייה גבוהה וגימורים ברמה גבוהה.

יעקב אביב מסביר כי יחד עם האינטגרציה והתיאום בין כל גורמי הביצוע, על מפקח הבנייה להכין תוכניות עבודה, לבצע בקרה תקציבית ולפעול מול הרשויות בנושא אתר הבנייה והאישורים הנדרשים עד לשלב קבלת אישור איכלוס.

לאחר שאתם סגורים על מפקח הבנייה שלכם, הגיעו איתו לסיכומים הנדרשים: תיאום צפיות, ניקיון וסדר באתר הבנייה ובסיום הבנייה, התקשרות עם קבלנים עם כל הסעיפים הנדרשים, שלבי תשלומים לקבלנים ודרישות נוספות שלכם כדי שהפרויקט יוכתר כפרויקט מוצלח בהתאם לדרישות, הרצונות והתקציב שלכם.

אם כך, האם כל אדם יכול להיות מפקח בנייה? יעקב אביב עונה: "לא כולם נועדו לשטח ורוב האנשים לא נולדו עם היכולת להתעסק עם קבלנים, אתרי בנייה, תקציבים, עמידה בלוחות זמנים וכאבי ראש רבים. לא מעט דברים מונחים על כתפו של מפקח הבנייה ודרוש סוג מסוים של אנשים וניסיון רב כדי לבנות בתים בהצלחה יתרה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...