Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ילדת לאחרונה? מזל טוב! את לא לבד!

ילדת לאחרונה? מזל טוב! את לא לבד!
צילום גל איל

הושק האתר שמחבר בין אמהות

בשורה לאמהות: הושק מיזם "השדכנייה" הפועל לחיבור אמהות מאותו איזור מגורים וצמצום תחושת הבדידות. המיזם שהוהשק השבוע באירוע גדול, התקיים בשיתוף שירות "קול להורה" של ויצ"ו העולמית

הושק האתר שמחבר בין אמהות
צילום גל איל

על רקע מחאת הנשים הגדולה בישראל, הושק השבוע בבאר שבע האתר של המיזם "השדכנייה", יחד עם קול להורה מבית ויצ"ו העולמית. בהשקה החגיגית נפגשו עשרות אמהות ושמעו על כל האירועים שיש ל"השדכנייה" להציע בסביבה וכמו כן הכירו אמהות הנמצאות בדיוק באותו סטטוס, איתן יוכלו להתייעץ ולחלוק חוויות.

הושק האתר שמחבר בין אמהות
צילום גל איל

השדכנייה הוקמה ב-2017 על ידי עדי רסולי והיא משמשת כפלטפורמה אינטרנטית לחיבור בין אמהות. רסולי, אמא לשלושה ילדים ודיאטנית קלינית של תינוקות, הפוגשת מידי יום מאות אמהות, הגתה את הרעיון לשירות ההיכרות בין אמהות לאחר לידת ביתה הראשונה,  כשהרגישה בודדה וחיפשה אמהות אחרות לחלוק איתן את החוויה.

בישראל נולדים בממוצע 150,000 תינוקות בשנה. עם כל תינוק, נולדת אמא (לא תמיד בפעם הראשונה) אבל תמיד לחוויה חדשה. במחקר שנערך ב-2016, 25% מהנשאלות דיווחו על דיכאון לאחר לידה. עוד נמצא כי תמיכה קהילתית משפרת מדדים רגשיים ואת פוטנציאל הצלחת הנקת התינוק.

את מיזם "השדכנייה" הוציאה רסולי לפועל בעזרת ארגון "ארץעיר", המלווה מיזמים חברתיים. לאחר שהציגה לארץעיר את המיזם שלה, היא התקבלה לתכנית לעסקים חברתיים ואף נבחרה לעסק החברתי המבטיח לשנת 2018 של הארגון וההסתדרות הציונית העולמית.

הושק האתר שמחבר בין אמהות
צילום גל איל

היזמת עדי רסולי, מייסדת אתר "השדכנייה": האתר הוקם על-מנת לעודד יצירת קשרים מחוץ למסך. ההצגה הגאוגרפית של האמהות הרשומות לאתר נועדה בכדי ליצור קשרים ומפגשים גם מעבר למסכים. הצורך בחברה מאפיין אותנו בהמון שלבים בחיינו, אך ברגע שאישה הופכת לאמא והיא נשארת בביתה לחופשת הלידה, היא לרוב בודדה וזקוקה לחברה יותר מתמיד. היה לי חשוב שאף אחת לא תרגיש בודדה ושכולן ירגישו וידעו שהן לא לבד!"

רסולי החליטה להוציא את הרעיון לפועל באמצעות שלוש רמות: הזדמנות רגשית – העלאת תחושת הביטחון על ידי הכרת אמהות אחרות, אירועים המיועדים לאמהות והנמצאים בסביבה ומידע נגיש. הנגשה דיגיטלית – יוצרת תחושה של מאמץ מינימלי להיכרות בין האמהות או לקבלת מידע על אירוע מסוים. הזדמנות פיזית – מאפשרת להכיר פרוייקטים קהילתיים.

אילנה קוורטין, סמנכ"ל פיתוח משאבים בארץעיר: "את עדי הכרנו כשלקחה חלק במאיץ הראשון ליזמות חברתית עסקית בקרית גת. כבר שם היא בלטה בחשיבה יצירתית, מוטיבציה לסייע לאמהות להתחבר אחת לשנייה, וביכולת מעוררת השראה של יזמת סדרתית.

מאוחר יותר באותה שנה, ניצחה עדי בתחרות המיזם החברתי לשנת 2017 ומאז אנחנו מלווים אותה ואת מיזם השדכנייה מקרוב. אירוע השקה כפול זה שהתרחש בצפון ובדרום מרגש מאוד עבורינו ואנחנו שמחים לקחת חלק בשינוי שיזמים יוצרים בעיר.

כתובת אתר המיזם: www.mom2meet.com

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...